Ska ni till Elmia-mässan 23 - 25/1 2026?

Mycket nöjd med mässdagen, kul med en riktig mässa igen! Hade det mesta och det enda jag saknade, rätt mycket faktiskt, var Moto Guzzi, Aprilia och Kove. Även om det är lite sådär med hotellpriser och resväg så ser jag gärna att det fortsätter på Elmia, bra lokaler och trots mycket folk så fungerade det mesta helt ok.
Nu koppla av med en öl på hotellet.
Skåååål, supa! 😂

Var sjuk trafik med kö ut på motorvägen från 08-hållet men lyckades vända om och hitta villaområde och gick 1km. Sparade nog 30 min i kö :D

Jag hittade inte Aprilia... hur mycket jag än letade. hade dom senaste hojarna? Letade verkligen men antar blind :(

Träffade på lite folk ändå man kände igen vilket var kul :) (Petter Reuter... holt? =) kul!) känner ibland att folket är mer anledning jag vill köra hoj, ut och träffas, hänga och bara ha det bra... mer än gasa järnet och kanske överleva. Känns lite som den tiden är över.

Tyvärr fann jag inte inte R9 ryckte något alls hos mig. KTM RC990 var fränare. Men jag är fortfarande rädd att deras växellådor är som jag senast upplevde... skit. Antalet missväxlingar... hua. Sen lyckades jag inte hitta någon varken HK siffra eller vikt, så antar dom inte är fantastiska.

Ducati, fina men för dyrt. Får titta på avstånd.

Vet fortfarande inte vad för hoj jag ska köpa till våren... misslyckades ju förra året att köpa hoj igen. Och nu lockar det lite mer än vanligt, kanske någon bandag till och med efter träffat Lillan och Marcus (och Elisabeth). Klenoder.

Saknar lite gamla SH anno 2004-2010 ish, och ens egen "ungdom":gnissla

Det här kan ju inte annat än vara succé!! :D
MC Mässan i Elmia var ju packad med folk som självaste Custom motor show!
Riktigt roligt att se så mycket hojar och glada personer på samma ställe.
B-G Racing, Anders Eriksson och gänget från Nordic ADV han jag se och träffa.
Det fanns mycket att se och bra priser om man letade lite.
Tipset är väl att ta av (!) något Mot tidigare och ta småvägarna till Elmia.

Som natt och dag mot tidigare år, mycket positivt överraskad.:banana

Var sjuk trafik med kö ut på motorvägen från 08-hållet men lyckades vända om och hitta villaområde och gick 1km. Sparade nog 30 min i kö :D

Jag hittade inte Aprilia... hur mycket jag än letade. hade dom senaste hojarna? Letade verkligen men antar blind :(

Träffade på lite folk ändå man kände igen vilket var kul :) (Petter Reuter... holt? =) kul!) känner ibland att folket är mer anledning jag vill köra hoj, ut och träffas, hänga och bara ha det bra... mer än gasa järnet och kanske överleva. Känns lite som den tiden är över.

Tyvärr fann jag inte inte R9 ryckte något alls hos mig. KTM RC990 var fränare. Men jag är fortfarande rädd att deras växellådor är som jag senast upplevde... skit. Antalet missväxlingar... hua. Sen lyckades jag inte hitta någon varken HK siffra eller vikt, så antar dom inte är fantastiska.

Ducati, fina men för dyrt. Får titta på avstånd.

Vet fortfarande inte vad för hoj jag ska köpa till våren... misslyckades ju förra året att köpa hoj igen. Och nu lockar det lite mer än vanligt, kanske någon bandag till och med efter träffat Lillan och Marcus (och Elisabeth). Klenoder.

Saknar lite gamla SH anno 2004-2010 ish, och ens egen "ungdom":gnissla
Jag gick mellan V2S och 990.
V2an är lite lättare men 990 har högre vrid. Så dom är nog rätt jämna när det väl ska åkas.

Smaksak förmodligen vilken man borde ha.

Få sporthojar på mässan! Det är helt uppenbart så att det är ett annat klientel som köper hoj numera.
Retro blir bara större för varje år, förstår ingenting faktiskt. Verkar som nostalgi som säljer bäst nu. Sälja på att återuppleva ungdomen ingen, hos gamla gubbar.
Likadant då man gick förbi alla som sålde kläder, det är retro som säljer och som vanligt HD-stuket med skinnvästar, fransar och boots .
Kommer även jag som gillar hightech och kolfiber… till slut börja gilla custom och retro?
Hjälp!! 😅

Jag lämnade faktiskt mässan 1 timme och besökte BMW-handlaren för att klämma på M-bilar…åkte sedan tillbaks till Elmia.
Man är skadad på riktigt 😎

Få sporthojar på mässan! Det är helt uppenbart så att det är ett annat klientel som köper hoj numera.
Retro blir bara större för varje år, förstår ingenting faktiskt. Verkar som nostalgi som säljer bäst nu. Sälja på att återuppleva ungdomen ingen, hos gamla gubbar.
Likadant då man gick förbi alla som sålde kläder, det är retro som säljer och som vanligt HD-stuket med skinnvästar, fransar och boots .
Kommer även jag som gillar hightech och kolfiber… till slut börja gilla custom och retro?
Hjälp!! 😅
För 20-25 år sedan så var det custom typ dragstar som sålde stora volymer då alla gubbar skulle ha en. Nu är det nakenhojar och retro som säljer.
Sporthojar kommer nog aldrig att komma tillbaka som tex när jag själv började köra på -90 talet

För 20-25 år sedan så var det custom typ dragstar som sålde stora volymer då alla gubbar skulle ha en. Nu är det nakenhojar och retro som säljer.
Sporthojar kommer nog aldrig att komma tillbaka som tex när jag själv började köra på -90 talet
Så länge man inte måste ha 1000cc radfyra finns det väl gott om sporthojar att köra. Men försäkringen är fortfarande ett helvete om man inte bor i Kräbbleboda och är 55+.

Vi var där igår och det kändes mest som att vi köade hela dagen. Kö för att komma av E4:an,
kö in på parkeringen, för att sen mötas av långa köer till entré, till fika, till toalett. Tog runt
20 min för att köpa ett par dricka. Sen köa en halvtimme för att komma ut från parkeringen...

Synd för blandningen av utställare tyckte jag var helt ok och bra stämning på mässan.

😎🏍

Bifogat

• 20260124_131732.jpg
    20260124_131732.jpg
    955.7 KB · Visningar: 34
  • 20260124_131646.jpg
    20260124_131646.jpg
    903.9 KB · Visningar: 37
  • 20260124_131606.jpg
    20260124_131606.jpg
    1,023.1 KB · Visningar: 37
  • 20260124_131552.jpg
    20260124_131552.jpg
    942.1 KB · Visningar: 37
det ingen som har kommenterat moto gp hojen som stod där , eller så ni den inte ?
Jodå 😉
Glömde tyvärr fota skylten på golvet.
Stod vem som skulle vara förare till den detta året.
Och så gick jag förbi när de startade upp ”butikshojen” bredvid…
Ingen förblev oberörd i närheten av den :galen:cool:

Bifogat

• IMG_4116.jpeg
    IMG_4116.jpeg
    3 MB · Visningar: 30
Så länge man inte måste ha 1000cc radfyra finns det väl gott om sporthojar att köra. Men försäkringen är fortfarande ett helvete om man inte bor i Kräbbleboda och är 55+.
Jag vet inte, folks knarkande av helförsäkring har en hel del av saken att göra.
Hur ofta klotar de, egentligen?:va

Vi var där igår och det kändes mest som att vi köade hela dagen. Kö för att komma av E4:an,
kö in på parkeringen, för att sen mötas av långa köer till entré, till fika, till toalett. Tog runt
20 min för att köpa ett par dricka. Sen köa en halvtimme för att komma ut från parkeringen...

Synd för blandningen av utställare tyckte jag var helt ok och bra stämning på mässan.
Vi var i Jönköping 0945. Köade 30 minuter i bilen till parkeringen. Ingen kö i entren. Men redan då var det smällfullt med folk. Tyckte jag. Efter två timmar hade dottern surnat ordentligt av alla TRÅKIGA MOTORCYKLAR. Smet till A6 för lunch, skådade den imponerande kön på E4. Körde hem på en nästan tom E4. På rätt håll(söderut).

Man får vara där i tid?

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back