Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

1.5 timmar i trafik kö kommandes från söder. För oss startade kön strax innan A6Vilka satt timmar i bilkö för att komma dit?
Totalt haveri i trafiken enligt polisen,långa köer redan ute på motorvägen.
Jag gick mellan V2S och 990.Var sjuk trafik med kö ut på motorvägen från 08-hållet men lyckades vända om och hitta villaområde och gick 1km. Sparade nog 30 min i kö
Jag hittade inte Aprilia... hur mycket jag än letade. hade dom senaste hojarna? Letade verkligen men antar blind
Träffade på lite folk ändå man kände igen vilket var kul(Petter Reuter... holt? =) kul!) känner ibland att folket är mer anledning jag vill köra hoj, ut och träffas, hänga och bara ha det bra... mer än gasa järnet och kanske överleva. Känns lite som den tiden är över.
Tyvärr fann jag inte inte R9 ryckte något alls hos mig. KTM RC990 var fränare. Men jag är fortfarande rädd att deras växellådor är som jag senast upplevde... skit. Antalet missväxlingar... hua. Sen lyckades jag inte hitta någon varken HK siffra eller vikt, så antar dom inte är fantastiska.
Ducati, fina men för dyrt. Får titta på avstånd.
Vet fortfarande inte vad för hoj jag ska köpa till våren... misslyckades ju förra året att köpa hoj igen. Och nu lockar det lite mer än vanligt, kanske någon bandag till och med efter träffat Lillan och Marcus (och Elisabeth). Klenoder.
Saknar lite gamla SH anno 2004-2010 ish, och ens egen "ungdom"![]()
För 20-25 år sedan så var det custom typ dragstar som sålde stora volymer då alla gubbar skulle ha en. Nu är det nakenhojar och retro som säljer.Få sporthojar på mässan! Det är helt uppenbart så att det är ett annat klientel som köper hoj numera.
Retro blir bara större för varje år, förstår ingenting faktiskt. Verkar som nostalgi som säljer bäst nu. Sälja på att återuppleva ungdomen ingen, hos gamla gubbar.
Likadant då man gick förbi alla som sålde kläder, det är retro som säljer och som vanligt HD-stuket med skinnvästar, fransar och boots .
Kommer även jag som gillar hightech och kolfiber… till slut börja gilla custom och retro?
Hjälp!!![]()
Så länge man inte måste ha 1000cc radfyra finns det väl gott om sporthojar att köra. Men försäkringen är fortfarande ett helvete om man inte bor i Kräbbleboda och är 55+.För 20-25 år sedan så var det custom typ dragstar som sålde stora volymer då alla gubbar skulle ha en. Nu är det nakenhojar och retro som säljer.
Sporthojar kommer nog aldrig att komma tillbaka som tex när jag själv började köra på -90 talet
Jodådet ingen som har kommenterat moto gp hojen som stod där , eller så ni den inte ?

Jag vet inte, folks knarkande av helförsäkring har en hel del av saken att göra.Så länge man inte måste ha 1000cc radfyra finns det väl gott om sporthojar att köra. Men försäkringen är fortfarande ett helvete om man inte bor i Kräbbleboda och är 55+.

Vi var i Jönköping 0945. Köade 30 minuter i bilen till parkeringen. Ingen kö i entren. Men redan då var det smällfullt med folk. Tyckte jag. Efter två timmar hade dottern surnat ordentligt av alla TRÅKIGA MOTORCYKLAR. Smet till A6 för lunch, skådade den imponerande kön på E4. Körde hem på en nästan tom E4. På rätt håll(söderut).Vi var där igår och det kändes mest som att vi köade hela dagen. Kö för att komma av E4:an,
kö in på parkeringen, för att sen mötas av långa köer till entré, till fika, till toalett. Tog runt
20 min för att köpa ett par dricka. Sen köa en halvtimme för att komma ut från parkeringen...
Synd för blandningen av utställare tyckte jag var helt ok och bra stämning på mässan.
Tack för att jag fick uppleva mc mässan.
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |