Hur många mil körde du i dag?

Knappt 20 mil. Eftersom jag var den enda tomten som inte var utklädd 🎅 skippade jag Kungsträdgården och tog den krokiga vägen förbi Rosenhill till Skanssundet och färjan till Mörkö istället. Där kom SOLEN rakt i ansiktet. Inget bra fotoställe men den gick inte i moln förrän jag stannade vid Tullgarn. :mad:

1766243542107.png

1766243580703.png

Före och efter dagens tvätt.

1766243798187.png

Tullgarns Mc-klubb håller inte till här men deras sommarträff är väldigt trevlig.

View attachment 524008

2007, hmm jag kommer inte ihåg det :unsure:
Tänkte för mig själv att det måste vara 15-20år sedan dom gick i konkurs och försvann sen såg jag ditt inlägg. Åren går fort.
Körde förbi i Olofström för några år sedan då tror jag det var något gym eller liknande i dom lokalerna. Då kom jag att tänka på hur mycket folk som brukade vara där på våren när det var demo dagar

View attachment 524008

2007, hmm jag kommer inte ihåg det :unsure:

Jag betalade 50 kronor för 1 000 - milaservicen där!
Det var stämpeln i boken som kostade då jag hade gjort servicen själv och det tyckte verkmästaren inte de kunde ta betalt för. :tummenupp

När rådjuret kvaddat No1 köpte jag No 2 begagnad pch fick den hemkörd. När framgaffeln började läcka bytte dåvarande chefen och jag det i Olofström. Upptäckte att styrlagret glappade så det bytta jag också när allt nästan var isär och ett nytt låg på hyllan. :tummenupp

Tänkte för mig själv att det måste vara 15-20år sedan dom gick i konkurs och försvann sen såg jag ditt inlägg. Åren går fort.
Körde förbi i Olofström för några år sedan då tror jag det var något gym eller liknande i dom lokalerna. Då kom jag att tänka på hur mycket folk som brukade vara där på våren när det var demo dagar
Jag betalade 50 kronor för 1 000 - milaservicen där!
Det var stämpeln i boken som kostade då jag hade gjort servicen själv och det tyckte verkmästaren inte de kunde ta betalt för. :tummenupp

När rådjuret kvaddat No1 köpte jag No 2 begagnad pch fick den hemkörd. När framgaffeln började läcka bytte dåvarande chefen och jag det i Olofström. Upptäckte att styrlagret glappade så det bytta jag också när allt nästan var isär och ett nytt låg på hyllan. :tummenupp
Min farsa köpte två nya hojar där på 80-talet, vi var ofta där och kikade, var en mycket trevlig firma då, även på 90-talet. Jag har också kört förbi där för nåt år sedan, tråkigt att se att det inte är hojar där längre.

Tja, blev inspirerad när jag såg lite hojar ute igår på dagen.
De flesta med röda attribut juletid till ära.
Idag var det knapert med hojar, såg bara två stycken.
Körde ända in till centrum i sydligaste storstaden, men ingen hoj 🙃
Höll på att glömma fota på min 6-mila runda, men ett litet foto utanför COOP när jag handlade på väg hem blev det..

Bifogat

• IMG_4066.jpeg
    IMG_4066.jpeg
    4.9 MB · Visningar: 20
18 mil idag på årets mörkaste dag.
Åkte hemifrån +3 grader grått och disigt efter några mil så hamnade jag på skogsväg där solen strålade och -2 grader. Blöta grusvägar hade blivit frusna och stenhårda så blev myskörning och njuta av vädret och miljöerna. Visir isade igen så blev lite kall om snoken.
Hitta en lastbil där en ståtlig julgran växt genom flaket. 🎄
1766338971808.png

Värmer handskar vid ett kaffestopp
1766339095560.png

Halv Miggenhastighet var absolut inte för fort, särskilt inte på motorväg, men klart över skyltad hastighet. :fakta

Fåglar kan vara besvärliga. Jag har dödat många, bl.a. en tjäderhöna med motorcykel. Men den största krockade jag med vid Bränn-Ekeby, uttalas Brä-Näckeby för er som inte är Sörmlänningar. Stort vingspann och av ljudet att döma när den drog in i höger sidokåpa, så var skadan stor. Plasten höll men inte trutens vinge. Tidigt tvåtusental, ingen mobil med mig och inget att avliva den med så räven fick en måltid. :rodnar

Jag började ensam i sadeln men hade tur att få lite äldre motorcykelkamrater som hade kört sedan det var fri fart i Sverige.
Fri fart betydde inte, varken då eller nu, att man fick köra hur fort som helst. :fakta
Fri fart betydde att det var du själv som bestämde vad som var en säker hastighet utifrån omständigheterna. :fakta
Anpassa, inte hålla, hastigheten. Så de körde "fjolligt" i stadstrafik men på landsvägen, där det var lämpligt, körde de ifrån mig. ;)

Här får du några gamla pekpinnar som hjälper dig att bli gammal! :7peta:krama

View attachment 523952

Hehe man tackar, bra grejer där :tummenupp

Har själv förklarat för hojpolare att om vederbörande tänker köra 70+ genom 40 sträckor/bebyggelse bara för att 70 känns lugnt efter 270, då får vederbörande köra där själv :7peta Har inget intresse av att bli ovän med lokalbefolkning eller sabba för mig själv på sådant sätt :crash

En vacker dag kanske solskenets gamle trogne stöter på ängarna och skogens fridlyste, gult och grönt går hand i hand och miggen åker alltid söderut, livet känns lite lättare då :hojsmilie

20250709_205905.jpg

God jul bäste badger :krama

Sju mil idag.

IMG_2375.jpeg
Höghöjdsträning på Söders höjder.

IMG_2376.jpeg
Handlar käk i Norra Sköndal söder om stan.
Skarpnäck i bakgrunden är en stadsdel i Stockholm! Det är ju en förort. Knäppt.

IMG_2377.jpeg
Skeppsholmen, en ö i skärgården.

Fint väder, lite isigt. Två andra hojar ute. Å två snuthästar. 😲

Sex mil idag.
Tror jag mötte samma Traja idag som igår. Annars inga andra hojar ute idag trots finväder. 😎

View attachment 524186
Äventyr på badstrand.
Du är stenhård Björn!! Själv vågar jag mig inte ut nu, alldeles för många potentiella isfläckar i Roslagen ☹️
Kör försiktigt!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back