Biltemas olja?

Ja, tråkigt när provokatörer dyker upp, matar ut sin agenda och sen försvinner spårlöst, inkl att radera sina inlägg. Det är ju höst nu, vi behöver lite crazy bananas-debatt för att hålla igång forumet!
Vi skrämde bort honom med en massa seriösa, konsekventa och ansvarsfulla inlägg... :)

Sverige är väl fullt av exempelvis gubbar i 60 -årsåldern, kanske förtidspensionärer men som älskar hojåka och fräser runt på sin Bandit som fungerat bra i alla år med Biltemas olja.
Sen kommer det sprättgökar och kallar dem dumsnåla.

Sverige är väl fullt av exempelvis gubbar i 60 -årsåldern, kanske förtidspensionärer men som älskar hojåka och fräser runt på sin Bandit som fungerat bra i alla år med Biltemas olja.
Sen kommer det sprättgökar och kallar dem dumsnåla.
🤣🤣🤣 Stämmer på pricken med mig. Gubbe 60+, pension förtid, Suzuki Bandit, Biltemaolja, älskar hojåka. Tack för ett gott skratt...

Last edited:
Jag tänker på att det är väldigt liten del av körningen med mina motorcyklar som jag belastar motorn hårt, det är inga starter i minusgrader och sällan körning i regn så dom får klara sig med den billigaste oljan.

Jag tänker på att det är väldigt liten del av körningen med mina motorcyklar som jag belastar motorn hårt, det är inga starter i minusgrader och sällan körning i regn eller damm så dom klarar sig med den billigaste oljan.

Vissa år har jag kört mycket, andra år inte alls. Men det är 35 år sedan som jag senast hade ett mekaniskt motorfel.

Delar besvikelsen med er. Blev glatt överraskad när jag såg en tråd om biltemaolja ligga i topp.

Det är alltid en "ny" medlem också...
Mmm, och där är jag bekymrad. Vi är en mindre "klick" som fortfarande skriver här. Vet inte hur många nya medlemmar forumet får men jag gissar att det inte är så många och att det minskar...
Tonen i forumet är i regel rå men hjärtlig vilket jag tycker är både roligt och uppfriskande, men några som skriver har också en mästrande, tråkig ton som gör att folk ledsnar.
Visst, det kommer en del nyregistrerade som också har ett väldigt tråkigt sätt men vi borde iallafall fundera på vad och hur vi skriver, vi behöver medlemmar annars dör forumet, som alla föreningar utan medlemmar...

Mmm, och där är jag bekymrad. Vi är en mindre "klick" som fortfarande skriver här. Vet inte hur många nya medlemmar forumet får men jag gissar att det inte är så många och att det minskar...
Tonen i forumet är i regel rå men hjärtlig vilket jag tycker är både roligt och uppfriskande, men några som skriver har också en mästrande, tråkig ton som gör att folk ledsnar.
Visst, det kommer en del nyregistrerade som också har ett väldigt tråkigt sätt men vi borde iallafall fundera på vad och hur vi skriver, vi behöver medlemmar annars dör forumet, som alla föreningar utan medlemmar...
Vi som gillar den råa men hjärtliga tonen men ogillar de med den mästrande och tråkiga tonen kan ju försöka vara mer hjärtliga än råa när vi får en ny medlem.

Men de som är mästrande och tråkiga har hjälpt mig att minska tiden jag tillbringar på forumet. Det ger mig mer tid i garaget och i sadeln. På en motorcykel som jag gillar oavsett andras åsikt. ;)

Vem har mästrat i de senaste inläggen?
Det där är väldigt subjektivt.
Man kan tolka saker som man vill.

Det kom in en kille i tråden med som jag uppfattade det med rätt starka teorier varav någon ifrågasatte rakt och enkelt.

Men vad vet jag, han kanske fick 2-3 svar samtidigt som inte gick i linje med hans teori och bara gav upp.

Vem har mästrat i de senaste inläggen?
Det där är väldigt subjektivt.
Man kan tolka saker som man vill.

Det kom in en kille i tråden med som jag uppfattade det med rätt starka teorier varav någon ifrågasatte rakt och enkelt.

Men vad vet jag, han kanske fick 2-3 svar samtidigt som inte gick i linje med hans teori och bara gav upp.
Jag håller med dig här, i just det här fallet var det (som jag ser på det) en helt normal diskussion kring ett tekniskt ämne.
Men jag upplever att den "nya generationen" har ett annat sätt att delge sina tankar på.
Det är bara ett antagande från min sida, men att skriva ett antal inägg där man är i princip helt säker på att man har rätt, och när man hamar i en dialogsituation....då väljer man att inte stå för sina tankar.....ta tillbaka det man skrev, och försvinna....det är lite märkligt? :va
Jag tycker personligen att det är kul att få andras tankar, utmana en aning, och få till en dialog.
Men, visst, vi kan väl alla fundera på hur vi bemöter varandra, och någon som är helt ny kan kanske bli avskräckt, men det är ju också en fingertoppskänsla från alla som är deltagande i dialogen.
Personligen tycker jag att det som är mest frustrerande är någon som slänger in en teknisk fråga, och sedan inte återkopplar om hur det utvecklar sig....tyävrr vet man ju inte det förrän efter en lång tid av tystnad.

Startar man en debatt och vill vinna och lära andra hur duktig man är så är ju grunden att de bevis man stöder sig på är korrekta.
Man kan inte hitta på att ett testresultat visar något det inte gör eller att statistiken vrids till ens fördel.

Nyheter
KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h