Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
OCH! En annan sak! Spillde fan INTE EN ENDA DROPPE denna gång! Förra gången placerade jag avtappningsbehållaren fel så när trycket började avta rann allt ut bredvid och på golvet! =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Typ en sån jag köpte men den var 3-4mm för stor tyvärr.

Gissar att du redan kikat på den som "Off The Road" säljer?Jag håller på att leta mig grön efter en tail tidy som funkar i hop med ett high mount SC project system. På de flesta jag hittar så sitter blinkersen precis bakom utblåset, precis som på original. Sen verkar tailtidys vara olika för olika årsmodeller. Min hoj är en 24 och de flesta TT är märkta 19-23. Vad är skillnaden på bakdelen? Jag ser inget konkret på bilderna.
Några ideer?
View attachment 511979
Har inget direkt svar men täker att kanske en adapterplatta i plast som du själv borrar hål i gör att en tailtidy passas om du sätter den liiite lägre?Jag håller på att leta mig grön efter en tail tidy som funkar i hop med ett high mount SC project system. På de flesta jag hittar så sitter blinkersen precis bakom utblåset, precis som på original. Sen verkar tailtidys vara olika för olika årsmodeller. Min hoj är en 24 och de flesta TT är märkta 19-23. Vad är skillnaden på bakdelen? Jag ser inget konkret på bilderna.
Några ideer?
View attachment 511979
Kollat på den men den påminner lite för mycket om en nedlagd Tekå-insdustri...Gissar att du redan kikat på den som "Off The Road" säljer?
Det är justerbar till viss mån, och funkar med originalblinkers.
Vad jag vet så är det ingen skillnad på årsmodellerna vad det gäller just den här delen, det som skiljer är blinkersens utformning, men tillbehöret passar.
![]()
Tail tidy kit, adjustable, Yamaha Tenere 700, for oem indicators
Tail tidy kit with variably adjustable number plate holder for the Yamaha Tenere 700 (for use with oem indicators) The Tenere 700…www.off-the-road.de
Jag tänkte mig nånting åt det här hållet men kanske modda själva blinkersfästena, För 238 spänn så är det ju ingen katastrof om det inte funkar. Det var mest om det var skillnad mellan årsmodellerna som jag tänkte på?Har inget direkt svar men täker att kanske en adapterplatta i plast som du själv borrar hål i gör att en tailtidy passas om du sätter den liiite lägre?

Skillnad mellan årsmodellerna tror jag verkligen inte att det är. Vet dock inte hur det är med WR eller andra modeller men Standard och Rally bör vara samma. Jag hade chansat på det.Jag tänkte mig nånting åt det här hållet men kanske modda själva blinkersfästena, För 238 spänn så är det ju ingen katastrof om det inte funkar. Det var mest om det var skillnad mellan årsmodellerna som jag tänkte på?
View attachment 511985
Jag beställde en tail tidy för 194 spänn, så får vi se vad som kommer, om det kommer... Blir nog till att sänka blinkers under pipan och det är ju enkelt med ett par plåtbitar... vi får väl seSkillnad mellan årsmodellerna tror jag verkligen inte att det är. Vet dock inte hur det är med WR eller andra modeller men Standard och Rally bör vara samma. Jag hade chansat på det.
Snygg!
Har denna tail tidy på min T7-23,känns rejäl och är byggd med lite längd bakåt så man slipper få
all skit på sadel/rygg.
Funkar med min high mount dämpare men SC project dämparen verkar ju sitta väldigt högt
monterad.
Har sett att en del göra hål och monterat blinkersen direkt i plasten som
sitter bredvid baklyset.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |