Om du behöver tömma dem, då har du gjort fel.![]()
Eller så har man en hoj utan fläkt på kylaren, och folk fumlar på gridden.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du behöver tömma dem, då har du gjort fel.![]()

Eller så har man en hoj utan fläkt på kylaren, och folk fumlar på gridden.![]()

Jag har ingen kylarfläkt så jag fimpar motorn på griden.
Just ja, jag kan ju starta min hoj utan starthjälp...![]()
Jag förstår inte vad problemet är den här gången. Heller.
Stör du dig på att olika hojar passar inom kraven för olika klasser? Att en A2-hoj kan köras i Speedster Cup? Är det problemet?
Titta på ER-6rna. De kan köras i ER-6 Cup, i Speedster Cup, i Rookie 600 och i en kombination av de klasserna. Det är väl inget problem.
Tillägg:
Nu när jag läser ditt inlägg för fjärde gången är jag fortfarande inte säker på vad som är problemet, men jag tolkar det som att det gäller A2-klassen. Tag upp dina funderingar med Svemo istället för att blanda in A2 i Speedster Cup-delen på Sporthoj.
Är det godkänt att behålla sidostödet om denne najas fast?
Jupp, nåt sånt.

Eller det finns en speciell modell som man "ska ha"? Fanns ju massa olika att välja mellan.. längre, kortare, bredare osv.![]()

Den ska sitta så att du inte kan få in fötter/händer mellan bakdrev/kedja om olyckan är framme. Utseende spelar nada roll, sålänge hajfenan uppfyller den funktionen.
På en hoj med sånhär sving behövs av förklarliga skäl ingen hajfena monteras:
View attachment 417560

Fina hojar det där...![]()

Är det godkänt att behålla sidostödet om denne najas fast?
På 990 SD så var sidostödet fastbultat direkt på motorn. Rekommendationen där är att ta bort sidostödet för åker hojen över kurbsen så finns det en risk att sidostödet tar i och slår sönder motorn.
Om KTM inte har ändra på sin lösning avseende 1290 SD så är det lika bra att ta bort sidostödet (1 terminering + en distansring) när du kör bana. Sedan så kan du enkelt skruva dit den igen när du är hemma. Sidostödet satt fast med 2-3 bultar på 990 SD. Inget större jobb.
Oavsett vad reglementet föreskriver, så finns det fördelar med att ta bort en klump som sitter fast och kan fastna och slå sönder saker på hojen.

|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |
|
|
Nu startar mässan i Milano
Nu åker vi på redaktionen n... |
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |