tarantella
Medlem
Hur då? Var satte du slangklämman?
Satte den runt bultskallen och drog najtråd från slangklämman. På samma sätt som man brukar naja oljefilltret. Funkar iaf bra på cbr600.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur då? Var satte du slangklämman?
Satte den runt bultskallen och drog najtråd från slangklämman. På samma sätt som man brukar naja oljefilltret. Funkar iaf bra på cbr600.
Ska kolla om det funkar på min Retta... Det viktiga är ju att man låser bulten och inte kylaren eftersom det är en banjobult...
Ska kolla om det funkar på min Retta... Det viktiga är ju att man låser bulten och inte kylaren eftersom det är en banjobult...
Det är inte så komplicerat, mellan gaffelbenet och ramen bara. Den hårda, platta ytan med spår för buntband mot ramen, resten borde ge sig om du bara vrider på styret...
Jo jag förstår att den ska sitta så men jag tycker inte det passar. Den får ju knappt plats. Och sätter jag den där den får plats så kommer inte den hårda platta ytan rakt mot ramen, utan mer på sniskan.. Jaja, får prova lite mer efter helgen igen.![]()
Bilder säger mer än tusen ord...![]()
Motorkåpor?
Har en R6 -2002 Är det dom här grejerna som behövs?
http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-R1...NGINE-COVER-/251011464470?hash=item3a7172fd16
http://www.ebay.co.uk/itm/GBMOTO-YA...921?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20f8f69489
http://www.ebay.co.uk/itm/GBMOTO-YA...460?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item27fbe98fcc
Prövar igen.
3.1.20
Låsning av vissa muttrar, skruvar.
Alla skruvar och muttrar, som om de lossnar, kan förorsaka oljespill, ska vara låsta med låstråd. Låstråden ska vara rostfri, glödgad och av blankdragen kvalitet, samt ej tunnare än 0,7 mm
Jag postade i en annan gammal tråd i FAQ-avdelningen men det kanske är lika bra att slänga in frågan här.
Detta lämnar ju utrymme för tolkning, men vad gäller angående bromsvätskelock och kopplingsoljelock? Börjar dessa att läcka så blir det ju spill.
Är det nödvändigt att naja dessa?
Bromsvätska är ingen olja, om man ska vara korrek, och då jag var funktionär så kollade vi ingen najning på några bromsvätskebehållare.
Hur ser reglerna ut för trimning?
I Speedster tror jag det är rätt fritt, men kolla SR...
Ja, det är väl i princip bara överladd som inte är tillåtet i speedster.
Bra att veta. Banliket jag köpt är nämligen borrad till 1103 cc. Har inga planer på att köra någon tävling i år men vem vet vad för tokigheter man får för sig.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |