Reglementesfrågor

Du kan vä borra hål i dina befintliga bultar. Har du ingen najtång så kan du få låna av mej.
Har massor med tråd också:). PM:a om du vill låna.

Jag har faktiskt införskaffat en najtång och 10m tråd, tack ändå!
Mina (torx)skruvar ser ut såhär, och det känns lite klurigt att borra på ett lyckat sätt.

originalbultar.jpg
 
Det finns inga borrade ersättningsskruvar på Bactor eller Grevens som passar?

Kan du inte byta till en vanlig bult? eller det funkar kanske bättre med en insexa

Det löste sig genom ett samtal till Bactor. Mitt problem är att jag inte riktigt har möjlighet att köra dit för att hämta sådana skruvar, men det fixade dem genom att beställa och skicka det jag vill ha hem till mig :)
 
Det löste sig genom ett samtal till Bactor. Mitt problem är att jag inte riktigt har möjlighet att köra dit för att hämta sådana skruvar, men det fixade dem genom att beställa och skicka det jag vill ha hem till mig :)

Skönt att det löste sig! Jag upptäckte nyss själv att jag har en stor fet oljekylarbult som måste borras och najas... Blir till att leta upp någon med en pelarborr, men det löser sig...
 
Har egentligen inte tänkt att tävla i år men kanske provar på nåt race i alla fall.
Kan inte hitta reglementet för 2015, har det inte släppts än?
Min banhoj är en tysk utskrotad Aprilia RSV Factory som är borras till 1103 cc. Har aldrig varit reggad i Sverige men tävlat i BoTT. Gör borrningen att den inte klarar reglementet?
 
Skönt att det löste sig! Jag upptäckte nyss själv att jag har en stor fet oljekylarbult som måste borras och najas... Blir till att leta upp någon med en pelarborr, men det löser sig...

Är det inte vikbricka till den om det är en Retta?
 
Ni som har grevenes styrstopp på gaffelbenen, kan ni bifoga lite bilder på hur ni har satt dit dem? Jag blir inte riktigt klok på hur dem ska sitta för att fungera som tänkt. I värsta fall kom vi fram till att det räcker med original styrstopp va?
 
Ni som har grevenes styrstopp på gaffelbenen, kan ni bifoga lite bilder på hur ni har satt dit dem? Jag blir inte riktigt klok på hur dem ska sitta för att fungera som tänkt. I värsta fall kom vi fram till att det räcker med original styrstopp va?

Jadå, det räcker med original, men idén är att minska riskerna vid vobbel/kast i styret. Dessutom minskar du, iaf lite, risken att framhjulet tar i asfalten vid en lowsider och börjar tumla.
Går originalstoppen är ramen förbrukad och passerar inte gatbesiktning.
 
Ni som har grevenes styrstopp på gaffelbenen, kan ni bifoga lite bilder på hur ni har satt dit dem? Jag blir inte riktigt klok på hur dem ska sitta för att fungera som tänkt. I värsta fall kom vi fram till att det räcker med original styrstopp va?
Det är inte så komplicerat, mellan gaffelbenet och ramen bara. Den hårda, platta ytan med spår för buntband mot ramen, resten borde ge sig om du bara vrider på styret...
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top