Reglementesfrågor

Min hoj är så gammal (R1 -02) så jag lyckas inte hitta motorkåpsskydd..
Tips på vad man gör då? Plastar själv? Har kraschpuckar precis bredvid kåporna som skyddar, men det räcker väl inte antar jag?

Tack PeteR1 & He rik, vad säger ni andra?

...och så reglementsfråga 3:
Extra motorkåpor för "delar som kan medföra skada eller läckage", vilka delar avses här? Generator? Kopplingskåpa?
 
Min hoj är så gammal (R1 -02) så jag lyckas inte hitta motorkåpsskydd..
Tips på vad man gör då? Plastar själv? Har kraschpuckar precis bredvid kåporna som skyddar, men det räcker väl inte antar jag?

Skriv till Svemo och fråga om kraschpuckar som omöjliggör kontakt mellan motor och mark räcker.
Annars får Manne990 bygga några åt dig. Han har ju blivit bra på att plasta och fixa. ;)
 
Grevens har kolfiberskydd till gamla moppar. Tror det ligger på ~1995:- Annars är Ebay din vän.
 
Har kollat både ebay o Grevens..
Finns ju ebay i fler länder dock..
Peter: kan va värt att kolla ��
Annars blir det plastparty hos Manne!
 
Nyfiken... varför måste man rejsa med ventilhattar, är det jEttefarliTT utan?

Ventilhattarna jag hade på rejshojen kunde hålla trycket om ventilen av någon outgrundlig anledning gick åt fanders (ja, alltså, ventilnålen, inte hela ventilklumpen). Otrevlig överraskning att tappa trycket fort. Nån annan anledning kan jag inte direkt komma på...
 
Vid ca:250 ser centrifugakraften till att ventilen öppnar sig och släpper ut luften om det inte sitter en tät hatt på, spännande att släppa gasen och gå på broms i slutet på rakan då. :) Alternativt kan du ha vinkelventil men kravet på hatt i metall med gummitätning kvarstår. :)
 
Vid ca:250 ser centrifugakraften till att ventilen öppnar sig och släpper ut luften om det inte sitter en tät hatt på, spännande att släppa gasen och gå på broms i slutet på rakan då. :) Alternativt kan du ha vinkelventil men kravet på hatt i metall med gummitätning kvarstår. :)

Och ska man vara riktigt korrekt så är syftet med metallhattarna (med tätande o-ring) att förhindra läckage om ventilen blivet kass. En frisk ventil har inga problem att hålla tätt, men regeln infördes efter att en förare upprepade ggr tappade trycket i framdäcket, och tillslut kom man fram till att att det var ventilen som öppnade sig på slutet av rakan, pga kass fjäder.
Har varit besiktningsman, så jag fick historien av övertekniker Lodnert himself...
 
Då förstår jag! Jag har alltid kört utan ventilhattar på banbilen för att det ska vara enklare att kontrollera & justera trycket i depån...
 
Vilka slangar är det som skall ner i de två uppsamlingskärlen? En ifrån expansionskärlet till kylvattnet och en ifrån bränsletankens ventilation? Är det någon mer? Jag kan inte hitta fler dräneringar på min hoj.
 
Vilka slangar är det som skall ner i de två uppsamlingskärlen? En ifrån expansionskärlet till kylvattnet och en ifrån bränsletankens ventilation? Är det någon mer? Jag kan inte hitta fler dräneringar på min hoj.

Det är de jag har. Kylarvätska och bensin.
 
Ok, jag får väl googla på nåt annat som du kan dementera.
Framåt sommaren har jag kanske träffat rätt...:huvet

Det här är det jag hade hört:

Hoppsan!
Nyheter från Svemo, senaste roadracingprotokollet.

Lite synd, för jag platsar inte i Rookie600 tidsmässigt.

9.11 ER6 Cup ( Id: 707 )
ER6 Cup kommer 2015 att köras tillsammans med Rookie 600. Hastigheten i Rookie 600 verkar motsvarar bättre hastigheten för ER6-hojar än hastigheten i Speedster Cup.

Se mer i "2015 Speedster Cup"-tråden.
 
Det här är det jag hade hört:



Se mer i "2015 Speedster Cup"-tråden.

Ok, tack. Då vet jag och slipper ligga sömnlös om nätterna och fundera...:hihi

Tja, vad ska man säga om det? Tråkigt för dem som köpt Er-6 för att vara med i Speedster,
men jag vet inte hur många det kan ha varit förutom Morris.
 
Ok, tack. Då vet jag och slipper ligga sömnlös om nätterna och fundera...:hihi

Tja, vad ska man säga om det? Tråkigt för dem som köpt Er-6 för att vara med i Speedster,
men jag vet inte hur många det kan ha varit förutom Morris.

De kan ju fortfarande köra i speedster, de är bara inte med i ER6cup då nu.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top