Reglementesfrågor

Äntligen!!!
För en gångs skull så äger jag reglementesprylen innan den kommer i reglementet.
image.jpg
(Skaffade i samband med TTXGP 2010)
 
Rekommenderar du tar bort bilden då hela ditt personnr och namn syns på ett offentligt forum.
Tack för omtanken.
Men den informationen finns i lättare tillgänglig form över hela nätet.
Risken att datan hämtas ur en bild på SH och missbrukas är liten jämfört med nätet i övrigt.
(All min data är redan ute)
 
Last edited:
Men det är löjligt omöjigt att få reda på sin blodgrupp. De lämnar tydligen inte ut den informationen från sjukhuset. Jag förstår inte problemet med att lämna ut den informationen. Det är ju knappast en reell risk att bli kidnappad och tappad på blod.
Däremot kunde jag göra ett blodprov för att få reda på det, för 460kr...
Sista utvägen nu blir att fråga ifall min kära mor kan leta upp födelseattestet, där ska det tydligen stå fick jag höra från en vän.

Jag vet att det inte är obligatoriskt att printa ned blodgruppen, men jag tycker att poängen försvinner om jag bara har förnamn, efternamn och personnummer utan de 4 sista siffrorna. Då handlar det mer om att enbart följa reglerna än att få ut något vettigt ifrån det.
 
Men det är löjligt omöjigt att få reda på sin blodgrupp. De lämnar tydligen inte ut den informationen från sjukhuset. Jag förstår inte problemet med att lämna ut den informationen. Det är ju knappast en reell risk att bli kidnappad och tappad på blod.
Däremot kunde jag göra ett blodprov för att få reda på det, för 460kr...
Sista utvägen nu blir att fråga ifall min kära mor kan leta upp födelseattestet, där ska det tydligen stå fick jag höra från en vän.

Jag vet att det inte är obligatoriskt att printa ned blodgruppen, men jag tycker att poängen försvinner om jag bara har förnamn, efternamn och personnummer utan de 4 sista siffrorna. Då handlar det mer om att enbart följa reglerna än att få ut något vettigt ifrån det.

Gå och lämna blod så får du reda på din blodgrupp. Då gör du en insats och får reda på blodgruppen gratis :tummenupp
 
Min kära mor jobbar inom sjukvården, blodgruppen behöver du inte bry dig om. Hamnar du på sjukhus tar dom ändå blodprov mer eller mindre det första dom gör. Är det riktigt akut använder dom 0-negativ blodgrupp som funkar "universellt".
 
Behov av reglementsförändring ?

Vid introductionen av den nya A2 klassen kommer även vuxna att få tävla i den klassen . Då kommer delar av den klassens mc att passa in i speedster cup reglementet. T.ex Ninja 250 gör det inte , Men en KTM 390 duke gör det. Jag anser att man behöver jusetera reglementet enligt två alternativ.

1 Man höjer nedre effektgräns till 36 kw (49 hk). Då blir alla hojar i klassen A hojar.
2 Man tar bort nedre effektgräns och tillåter alla gamla juniorcup hojar att deltaga.

1 Har fördelen att småhojar med låg effekt blir hänvisade till A2 klassen.
2 Har fördelen att t.ex en föräldrar kan ställa upp på barnets mc under en racehelg

Dagens gräns blir bara inkonsekvent med dom nya a2 reglerna.
 
Last edited:
Behov av reglementsförändring ?

Vid introductionen av den nya A2 klassen kommer även vuxna att få tävla i den klassen . Då kommer delar av den klassens att passa in i sporter cup reglementet. T.ex Ninja 250 gör det inte , Men en KTM 390 duke gör det. Jag anser att man behöver jusetera reglementet enligt två alternativ.

1 Man höjer nedre effektgräns till 36 kw (49 hk). Då blir alla hojar i klassen A hojar.
2 Man tar bort nedre effektgräns och tillåter alla gamla juniorcup hojar att deltaga.

1 Har fördelen småhojar med låg effekt blir hänvisade till A2 klassen.
2 Har fördelen att t.ex en föräldrar kan ställa upp på barnets mc under en racehelg

I speedster är ett minimumkrav 35kw på bakhjulet, det har väl ändå inte 390-duken?
De effektangivelserna som är för A2-gränserna är väl på veven?
 
Uppsamlingskärl... har sökt som en dåre och klickat mej igenom flera trådar men hittar inga smarta lösningar eller bra bilder för RR hojar...

3.1.11 - om jag fattar rätt ska bensinslangarna (även luftningsslangen?) ner i en 2,5 dl typ ölburk. Har ni bara lagt den i båten eller fäst på nåt fiffigt sätt?

3.1.12 - är det "uppsamlingskärl" dom menar här båten? Ska nån slang från kylaren ner i ytterligare ett uppsamlingskärl :va

Gärna bilder på hur ni gjort på era hojar! Det är ju ändå lördagkväll så alla proffs är väl precis som jag i garaget och torrbryter. :crash
 
Uppsamlingskärl... har sökt som en dåre och klickat mej igenom flera trådar men hittar inga smarta lösningar eller bra bilder för RR hojar...

3.1.11 - om jag fattar rätt ska bensinslangarna (även luftningsslangen?) ner i en 2,5 dl typ ölburk. Har ni bara lagt den i båten eller fäst på nåt fiffigt sätt?

3.1.12 - är det "uppsamlingskärl" dom menar här båten? Ska nån slang från kylaren ner i ytterligare ett uppsamlingskärl :va

Gärna bilder på hur ni gjort på era hojar! Det är ju ändå lördagkväll så alla proffs är väl precis som jag i garaget och torrbryter. :crash

Nånstans där den är lättillgänglig.

3.1.12 handlar om både båt och uppsamlingskärl. Båten är för katastrofala läckage, medans uppsamlingskärlet mer är för när hojen pytsar ut lite hala vätskor pga expansion (eller nåt annat, men när det bara kommer en pytteliten skvätt genom därför avsedda slangar).
PET-flaskor är rätt smidiga som uppsamlingskärl, man kan med fördel buntbanda fast dem nånstans med korken neråt så man kan tömma dem utan att plocka bort dem.
Inte ovanligt att de monteras nånstans i cockpit heller.
Det kommer diskuteras lite på licenskursen med. :hihi
 
Verkar smart med kork neråt men PET blir kanske inte optimalt alldeles bredvid avgaset?
 
Verkar smart med kork neråt men PET blir kanske inte optimalt alldeles bredvid avgaset?

Om du sätter kärlen vid motorn - använd energidrycksburkar. Enkelt, funktionellt och fult.
Om du sätter under mätarhuset - använd små petflaskor. Komplicerat, fåfängt och snyggt.
Inga stora saker behövs!
 
Verkar smart med kork neråt men PET blir kanske inte optimalt alldeles bredvid avgaset?

Det kan väl vara bra att undvika direktkontakt, men på min R6 hade tidigare ägare placerat en halvliters cola-petflaska i båten. Det funkade överraskande nog utan extra spänning, men jag tänkte flytta på den för det var ett jäkla bök att tömma den där den satt.
 
Behov av reglementsförändring ?

Vid introductionen av den nya A2 klassen kommer även vuxna att få tävla i den klassen . Då kommer delar av den klassens att passa in i speedster cup reglementet. T.ex Ninja 250 gör det inte , Men en KTM 390 duke gör det. Jag anser att man behöver jusetera reglementet enligt två alternativ.

1 Man höjer nedre effektgräns till 36 kw (49 hk). Då blir alla hojar i klassen A hojar.
2 Man tar bort nedre effektgräns och tillåter alla gamla juniorcup hojar att deltaga.

1 Har fördelen att småhojar med låg effekt blir hänvisade till A2 klassen.
2 Har fördelen att t.ex en föräldrar kan ställa upp på barnets mc under en racehelg

Dagens gräns blir bara inkonsekvent med dom nya a2 reglerna.

Jag förstår inte vad problemet är den här gången. Heller.

Stör du dig på att olika hojar passar inom kraven för olika klasser? Att en A2-hoj kan köras i Speedster Cup? Är det problemet?

Titta på ER-6:orna. De kan köras i ER-6 Cup, i Speedster Cup, i Rookie 600 och i en kombination av de klasserna. Det är väl inget problem.

Tillägg:
Nu när jag läser ditt inlägg för fjärde gången är jag fortfarande inte säker på vad som är problemet, men jag tolkar det som att det gäller A2-klassen. Tag upp dina funderingar med Svemo istället för att blanda in A2 i Speedster Cup-delen på Sporthoj.

Det kan väl vara bra att undvika direktkontakt, men på min R6 hade tidigare ägare placerat en halvliters cola-petflaska i båten. Det funkade överraskande nog utan extra spänning, men jag tänkte flytta på den för det var ett jäkla bök att tömma den där den satt.

Om du behöver tömma dem, då har du gjort fel. :7peta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top