Ktm 690 smc-r

Nu har jag fått min efterlängtade Wings-pipa! Har dock en fråga, någon som har förslag på sida där man kan beställa kraschpuckar och dylikt billigt? Känns ju lite goare att ha lite sådana detaljer monterat ifall man skulle köra omkull.
 
Sprillans ny i april. 16(?) tänder fram (original). Jo det var väl det jag trodde...den ska ju orka det.



Inte strypt, kan inte va.

Det enda jag gjort är en WINGS-pipa. Sedan när jag skulle uiiila så bytte jag tändning till läge 2. Men då tyckte jag den blev slöare än läge 3 (standard?).

Kanske är nått mysko.

På 2 hjul går den ju som ett skott. 100 mila-service klar, de sa inget angående slip-on så antog att allt är schysst där.

Om den är helt ny så ska den ju verkligen inte vara strypt.
Det blir ju lite fel att jämföra med min 690 då jag tror den hade 14 eller 15 drev fram..

Men den ska ju absolut lyfta på 2an. Du har inte annan med en 690 som kan prova din alt som du kan få prova?
 
Sprillans ny i april. 16(?) tänder fram (original). Jo det var väl det jag trodde...den ska ju orka det.



Inte strypt, kan inte va.

Det enda jag gjort är en WINGS-pipa. Sedan när jag skulle uiiila så bytte jag tändning till läge 2. Men då tyckte jag den blev slöare än läge 3 (standard?).

Kanske är nått mysko.

På 2 hjul går den ju som ett skott. 100 mila-service klar, de sa inget angående slip-on så antog att allt är schysst där.

Skillnaden mellan läge två och tre är att i läge två blir den mer på och av. Man behöver då inte vrida så mycket på gasen som i läge tre för att gasa lika mycket. Båda lägena ska dock innebära full effekt när man ger full gas. Om något bör ju läge två kännas "snabbare". Är du säker på att du kollar på rätt markering när du väljer läge?
Föredrar personligen läge tre då det inte blir så stirrigt...

I klippet jag la in på förra sidan kör jag på fyran och femman med original drevning (16/42) och vredet på läge tre.

Kan du inte filma när du försöker och lägga in här i tråden? Det är nog mycket enklare då att förstå vad som (inte) händer :)
 
Sprillans ny i april. 16(?) tänder fram (original). Jo det var väl det jag trodde...den ska ju orka det.



Inte strypt, kan inte va.

Det enda jag gjort är en WINGS-pipa. Sedan när jag skulle uiiila så bytte jag tändning till läge 2. Men då tyckte jag den blev slöare än läge 3 (standard?).

Kanske är nått mysko.

På 2 hjul går den ju som ett skott. 100 mila-service klar, de sa inget angående slip-on så antog att allt är schysst där.


Inte för att det har med saken att göra men har du lagt in en annan mapp sedan du bytte pipa?
 
Jensen är du nöjd med din Icon hjälm?

Njae, inte riktigt nöjd. Tar hellre Arai'en på längre turer då den är rätt mycket tystare och vind i högre hastighet märks mindre. Annars funkar den prima, riktigt skön på huvudet och bra finish/kvalité känns det som. Fick min rätt billigt från staterna dessutom.
 
Inte för att det har med saken att göra men har du lagt in en annan mapp sedan du bytte pipa?

Nix.

Jag har WINGS fortf med dB-killer i. De sägs ju att man ej behöver mappa om då. Men plockar jag dB-killern ska jag absolut mappa.

Jag märkte ingen som helst skillnad i effekt vs org.röret så jag tror knappast det är nått sånt.
 
om man har mappat för utan db killer, måste man mappa om hojen
om man ska sätta i db killern?

En db killer gör just vad den heter "slår ner på ljudnivån" Flödet i röret minskar marginellt med den i så det kvittar. Då katalysatorn sitter i original avgasrör så ökar flödet rejält när du byter ljuddämpare. Hade det varit på tex en sporthoj där katalysatorn sitter under hojen och sedan kommer det en ljuddämpare kan man med lätthet byta ut dämparen utan att fundera på att mappa om.

Det du kan behöva göra är en "reset" låt hojen stå över natten. Starta låt stå på tomgång i 15min utan att röra gasen, klart.
 
Last edited:
Nu har jag fått min efterlängtade Wings-pipa! Har dock en fråga, någon som har förslag på sida där man kan beställa kraschpuckar och dylikt billigt? Känns ju lite goare att ha lite sådana detaljer monterat ifall man skulle köra omkull.

eBay. Köpte till både fram o bak för 400 spänn..
 
Fick mitt 45-drev idag som snabbt monterades & provkördes.

Rekommenderas varmt, hur kul som helst nu & bra mycket mer lik min gamla Husa.
Nu är bara frågan om det blir 14 fram eller 48 bak för nerdrevat är jävligt kul :D

Skulle helst haft 48 men är inte säker på om kedjan räcker?
 
Är lite nyfiken på hur många mil ni andra la på era bakdäck innan de tog slut? Tänker då på Conti Attack SM däcket som sitter original på smc-r. Har 280 mil på mitt nu och det börjar bli dags för byte. Grymt fäste i dessa däck måst jag säga, släppte lite tryck innan jag åkte ut igår och det blev riktigt bra! 1,7 fram, 1,8 bak hojen går stabilare och kurvor och sväljer ojämnheter mycket bättre.
 
Har väl kört ca 150 mil och 2 bandagar på mitt, tror jag får ur 200 till iaf.
Håller med, grymt fäste på torrt!
På bana kör jag 1,6 fram och bak gata ligger jag på 1,8.
Kommer slänga på ett likadant när detta är slut!
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top