Smidig hojtransport

Fasen! Där sa du nåt! Tänkte jag inte på.
Tack för att du är så smart :tummenupp

Får la backa upp hojen då :tungan

Jag skulle också föredra bakhjulet uppe och fastspänt. Gatcyklar har ju mycket av vikten på den främre delen av hojen så rullar man upp bakdelen belastar man allting mindre på bil och lastanordningen.
 
Det är reggat och man får köra i 80 km/h.
Besiktas vartannat år.
Väger 60kg utan hoj och jag får lasta 240kg.
När det inte används reser jag enkelt upp det själv mot en vägg så tar det minimalt med plats.

Enda nackdelen är att det är mkt svårt att hitta ett begagnat som är till salu :)
 
Last edited:
Frågan är om inte denna anordning kan klassas som en Dolly??
Dolly behöver inte vara reggad. Ingen besiktning med andra ord.
Dolly går som efterfordon o då gäller 80km/h.
Vad jag vet så är kravet på en Dollykärra lågt ställda. Ska i princip bara vara ok byggt för ändamålet...

Värt att gräva vidare i!
 
Det är reggat och man får köra i 80 km/h.
Besiktas vartannat år.
Väger 60kg utan hoj och jag får lasta 240kg.
När det inte används reser jag enkelt upp det själv mot en vägg så tar det minimalt med plats.

Enda nackdelen är att det är mkt svårt att hitta ett begagnat som är till salu :)

Hur går det ihop med rekommenderade kultryck på 75kg ?
 
Tror du inte att det är såpass balanserat? Som alla andra släp... :P
 
Det var ngn crossförare på åttiotalet som gjorde sådär, han bytte bakhjul + hakade av kedjan innan.
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top