Ja, jag skrev ju det ett par rader längre ner![]()
Jo jag såg det nu

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag skrev ju det ett par rader längre ner![]()
Det håller jag absolut med om, får jag barn kommer dom inte komma i närheten av hundar..
Varför?
Lär barnen hur dom ska bete sig med hundar/djur!!
Du har lite höga tankar om barn tycker jag. Jag lärde mig att inte springa på 70-vägen hemma för då skulle jag bli mos. Men ungefär där går gränsen för vad en ung pojke har förmågan att greppa. Barn dras som flugor runt en skit till töta juj. Ialla barnprogram lekej jujen tillsammanch och har tomma blickar. En unge måste bli ryten åt av en hund för att intresset ska falna och det kan leda till att ungen blir hundrädd resten av livet.
Har du inbillat dig själv att du och flickan valt en kamphund för att de är bra med barn?
Hur många barn har en jackrussel dödat globalt de senaste 10åren?
Dra in hitler och judarna var verkligen pricken över I:et![]()
varför vi valde denna hunden är framför allt att den är väldigt bra med barn. Och överlag en väldigt social hund.
Ja, en Golden passar ju inte in på er beskrivning av hur en hund ska vara så jag förstår precis varför ni valde just DENNA ras
Det har ju visats sig att folk inte kan hantera flertalet olika hundraser, sen kan vi tvista i all evighet om vad grunden till det hela är.
Men ingen normalt funtad person kan säga att det kommer bli sämre med ett förbud för redan idag så föds flertalet raser upp i lägenheter med tribalmänniskor och även om det lär fortsätta efter införandet av en ny lag så blir det lättare att kontrollera.
Så vad spelar det för roll? Hade jag haft en sån hund så hade jag säkerligen varit emot det men nu har jag inte det så nu är jag för en sån lag.
Lite trött nu och kan ha fel men en Golden är väl ändå i grunden en jakthund som behöver få utlopp på ett eller annat sätt medan staffen inte är lika krävande.
Läs rätt nu.
Alla hundar behöver såklart aktivering men en Golden behöver troligtvis mer aktivering än staffen.
Hur många barn har en Staffordshire Bullterrier dödat globalt de senaste 10 åren?
Alla hundar har ett rykte om sig, ryktet grundar sig ofta i hur vi människor uppfattar hunden eller hur?
Jag tänker inte blanda in några andra raser än just Staffordshire Bullterrier då det är en sådan han och hans flickvän har införskaffat.
Staffen har tydligen av någon märklig anledning dragit på sig ett väldigt oförtjänt rykte här i Sverige och klumpas gärna ihop med en fruktansvärt massa andra hundraser. I England, där hunden har sitt ursprung, har den däremot ett rykte om sig att vara fruktansvärt kärvänlig och en ypperlig familjehund.
Kan ingen lägga in den där YT-länken med snyftfilmen med sådana där vidriga djur så vi får rätt stämning i tråden?
Självklart skall de förbjudas, om inte annat för att jag inte vill betala fler hundar via skattsedeln då varenda en sådan där ägare går på bidrag och/eller är tjuv.
Möjligt, men den passar även väldigt bra med barn samt är extremt social. You get my point?
Och hund skaffar man väl dels för att aktivera den, med andra ord röra sig själv med hunden osv? Annars är man ju redan där ganska fel ute.
Har enbart läst det första inlägget i denna tråd, orkar fan inte läsa alla inlägg som mest uppvisar okunskap & trångsynthet som i de flesta diskussioner gällande dessa hundar som många väljer att kalla "kamphundar".
Med handen på hjärtat så känns detta uttalande från Odell mest vara en undanmanöver för Littorins dårskap, som inte gynnar deras populäritet nämnvärt innan valet som närmar sig med stormsteg.
Men iaf... Första frågan vi kan ställa oss; Ska vi kalla just de nämnda raserna för kamphundar, eller just de hundar som praktiseras i just kamp? Ska vi kalla alla tjuvar i Sverige för zigienare (som under många år ansetts som parasiterande tjuvar)?
Att förbjuda dessa raser medför oavkortat att det blir en okontrollerad avel av raserna, vi tappar fullständigt kontrollen utav aveln.
Ska vi verkligeen vara så trångsynta att vi tror att vi blir av med "problemhundar" med att förbjuda dom? Vad ger det för reklam för rasen att den är förbjuden, den vanliga hundintresserade "Svensson" törs inte köpa en Amstaff mer. Men vilka gör det då istället? -Jo, det blir dom som vill ha en kukprotes för att förstora sitt självförtroende genom att hävda sig med en ball. Om vi ser tillbaka några år så hade exempelvis just Amstaff ett lite dåligt rykte, men idag är den mycke vanligare i just "Svensson-hemmet", den har bevisats vara en godhjärtad, tålig varelse som sällan skådats. Men genom att nu ev förbjuda den, så raseras det förtroende som rasen kämpat för att få bevisa hos okunniga människor med fördomar.
Skulle vara intressant att höra vilka i detta forum som påstår sig vilja förbjuda dessa raser som i verkligheten har erfarenhet av raserna & isf i vettiga händer & inte på nån hormonstinn, finnig kille med oäkta bling & stora braller.
Jag är fullt medveten om att det krävs större ansvar hos en som äger en hund med mycke muskler & fart än en promenad-limpa alá tax. Blir en PB knäpp av nån orsak så blir den givetvis farligare för sin omgivning än svärmors lilla Bischon.
Har man träffat dessa raser så är dom oftast mycke tåligare, tålmodigare & sävligare i hemmet än några andra raser. Vad händer om Greger 3 är slår farmors Pappilion med sopborsten över ryggen? Jag kan utlova att den hunden skulle få satans ont, kanske skada sig... Och med lite insatt tänk i hur hundar fungerar så är det ett av de största orsakerna till varför en hund blir arg / aggressiv. En otrygg hund som blir stressad & kanske känner smärta blir labil. Medan många av dessa raser tar en smäll, känner det föga. Viftar på svansen & mer än så händer inte. Så klart är detta inte heller i alla fall. Men säger att dom tål fan så mycke mer än små sk sällskapshundar.
Mitt förslag är att införa ett test; "Lämplighet för hundhavade", kan få göra ett test som kanske är uppdelat i olika rasgrupper, som brukshund, sällskap, jakthund. Lite som ett flerskaligt förkort. För att inneha hund är ett stort ansvar.
Vi kan sätta större krav & press på alla uppfödare. Håll bättre uppsikt på aveln. Gör uppfödarna av hunden delansvariga om hunden råkar göra nått. Efter 3 prickar eller nått så ta av dom avelslicensen. För om uppfödarna är seriösa så kan dom kolla upp & intervjua sina valpköpare. Sätt höga krav.
Vi kan se lite detta som vår flyktingpolitik. Ska vi försöka hjälpa dessa att bli accepterade i vårt land, eller ska vi stänga dom ute, som medför illegal invandrig?
Det kostar helt enkelt mer än det smakar att förbjuda dessa raser.
Kanske kommer mer åsikter sen, men sitter på jobbet.
Kamphundar gör knappast världen till en bättre plats, så varför inte förbjuda dom.. Helst vill man ju förbjuda ägarna också då de flesta verkar ha ett knogjärn som hjärna[/QUOTE
Så at bara för att en sak inte gör världen till en bättre plats för dig så ska dessa förbjudas?
Om du inte gör världen till en bättre plats , ska du också förbjudas då?
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |