Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men vad man kan se i detta klipp, är hur rädda människor reagerar. Ingen kan lova, men är relativt säker på att om denne polisman inte reagerat som han gjorde så skulle heller inget hänt.
"Vorsteh" måste i alla fall vinna i tävlingen ord/namn som inte uttalas som de skrivs. Vorsteh=Fårster.
Dessvärre befarar jag att det var en Vorsteh.
Min favoritras - En bra Vorsteh (naturligtvis strävhårig) är fantastiskt trevlig och effektiv.
Men: Det skall finnas skärpa i rasen.
Bland (mycket) annat används de som avfångningshundar (avliva skadeskjutet) och skall ha rovviltsskärpa.
Finns en del exemplar som det slagit över på, vilkt ger låg bittröskel.
Fullständigt oacceptabelt.
Som (relativt) tur är, så är det inte fullt så vanligt bland strävhåriga som hos korthåriga och långhåriga.
Det är inte hårlag utan separata raser.
Men jag är rätt säker på att det blandats friskt tidigare.
Har själv vorsteh och rör mig i vorstehkretsar.Har själv en Vorsteh, rör mig frekvent i Vorsteh-kretsar. Vet inte i hur stor del jag ska hålla med dig, förutom att de har skärpa, just för att den används inom jakt. Vet inte heller om dessa skulle vara mer "bitska" än andra raser eller bland jakthundar. Inget jag hört nått om. Min är ett energiknippe som jag jagar mest fågel med, men kortdriver på rådjur & ställer vildsvin. Så det är absolut en jaktmaskin i den.
Har inga mer erfarenheter än mina egna inom rasen, men har inte hört att den ska bitas vidare frekvent eller för den delen ha ett svagt psyke.
Inga regler utan undantag förstås.
Sen kan jag rätta dig i att krth, strh inte skulle vara samma ras, det är dom, däremot så är lh inte av samma ras, det har stötts & blöts en hel del i detta, det som är idag, är att det egentligen inte finns några lh Vorstehs, utan dom heter idag Grosser Münsterländer.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |