Äntligen...vill regeringen förbjuda kamphundar !

Stella hälsar också. På filmen dock helt utslagen av alla småbarn hon ätit under dagen.

Jättesöt hund, gulligt klipp. Men tillför inte den sakliga frågan nått. Alla hundar, speciellt valpar är trötta & sover ibland. Kanske det du ville påvisa, att amstaff & PB är som andra i sina sömnvanor. Filmen visar inte nått att det är en vettig ras.

Som sagt så är jag för dessa hundar, mot sättet dom behandlas. Men filmen bevisar inget tyvärr.

Jättesöt hund, gulligt klipp. Men tillför inte den sakliga frågan nått. Alla hundar, speciellt valpar är trötta & sover ibland. Kanske det du ville påvisa, att amstaff & PB är som andra i sina sömnvanor. Filmen visar inte nått att det är en vettig ras.

Som sagt så är jag för dessa hundar, mot sättet dom behandlas. Men filmen bevisar inget tyvärr.
Det var inte tanken heller..

Ska jag hålla mig till kamphundsämnet är denna bild mer rättfärdigad ;)

(Ämnet i sig känns så genomsyrat av dåligt underbyggda argument att det varken gör till eller från med lite bilder)

Bifogat

• CIMG3413.jpg
    CIMG3413.jpg
    225.6 KB · Visningar: 40
Svenska folket har talat.. 6 av 10 vill ha ett förbud. :tummenupp

Dessa siffror är dessutom från WT nytt- Aftonbladet.
Skulle vara intressant att se den politiska delningen bakom den omröstningen :D

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7457147.ab

Sen kikar man in på expressen och ser deras nätfråga : "Borde man ha licens på att få äga en kamphund?"

JA: 97% NEJ: 3%

:D:D:D

Svenska folket har talat.. 6 av 10 vill ha ett förbud. :tummenupp

Dessa siffror är dessutom från WT nytt- Aftonbladet.
Skulle vara intressant att se den politiska delningen bakom den omröstningen :D

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7457147.ab

Sen kikar man in på expressen och ser deras nätfråga : "Borde man ha licens på att få äga en kamphund?"

JA: 97% NEJ: 3%

:D:D:D

:banana:fyllisar:tummenupp:krama:klappar:2cool

WEHEEO! Ska fira med att köpa en av varje.

Great! Kan finnas lite intressant i expressen som du missat :tummenupp

Ska jag vara ärlig så drabbar ju ändå inte detta så många vettiga hundägare av raserna. Jag har själv ingen av dessa raser, har haft en blandras förr. Men som sagt så OM förbudet skulle bli av så var detta gällande hundar i hyräsretter osv... Inte ett generellt förbud i landet. Det han antagligen vill åt är de hundar som bor exempelvis i malmö/rosengård osv där de stora problemen med blandraser som 90% av hundarna är. Av alla hundar som säljs som Amstaff eller PB är det en bråkdel som är med stamtavla & verkligen är av ren ras. Men i vilket fall som helst... Jag blir inte drabbad om det blir som Odell vill. :tuttar

Dom som äger de kamphundar som verkligen ÄR farliga, dom har ingen stamtavla på sina hundar, dom har inte chipmärkt eller registrerat sina hundar hos jordbruksverket. Deras hundar är inte försäkrade eller vaccinerade. Så att införa ett hundkörkort eller licens för en hundar hade tyvärr inte hjälpt speciellt mycket.

Det enda som hade skett iaf om vi pratar om Malmö är de som äger dessa hundar hade hållt sig på sina marker (läs rosengård, lindängen). Nu har ja inte rört mig i innerstaden så mycket de senaste åren så jag vet inte hur det ser ut just nu, men tror att problemet med attackerande kamphundar är i just förorterna där packet håller till. Dit vågar polisen knappt att åka ut så det hade inte spelat någon roll om dom måste ha hundkörkort/licens.

Ett förbud av vissa hundar hade bara gjort det ballare och mer intressant för dom som sysslar med olagligheter. I stället hade det kanske varit bättre att göra APBT till en godkänd ras inom SKK, då hade det varit lite lättare att hålla reda på dom som är seriösa inom aveln och dom som är pack. Dvs alla seriös uppfödare har sina hundar vaccinerade, chipade och inskrivna i jordbruksverket. DÅ hade man kunnat införa ett intyg att min hund är från en erkänd kennel med dokumenterat stabila föräldradjur och jag är seriös som ägare.

Stella hälsar också. På filmen dock helt utslagen av alla småbarn hon ätit under dagen.

[YOUTUBE-ID]A6So2pg7xGU[/YOUTUBE-ID]

Här ser vi tydligt hur ägarna själva måste droga mördarmaskinerna för att överhuvudtaget kunna ha dem hemma:D

Jix hälsar också.. Han har aldrig varit med i ett hundslagssmål, förutom att han själv blivit attackerad av två schäfrar. Aldrig bitit någon.

Men han är hatat för det..

Bifogat

• DSC01098.jpg
    DSC01098.jpg
    247.4 KB · Visningar: 51
de borde förbjuda folk i adidasbyxor från förorten. Det skulle alla tjäna på inte bara hundarna

Ha! Ska ni köpa valpar av Martina? :D Har jobbat ihop. :tummenupp Hon e sjukt kunnig, utbildad hundförare. Vet inte om hon har kvar hundskolan eller om det är någon annan som sköter den åt henne. Hälsa henne gärna om ni ska dit igen. :)

//Monika

japp det kan man lugnt säga, därför vi valde deras kennel

ska jag göra:)

Jävlar, huvet på spiken! vi får icke glömma kedjerökande av Gula Blend...

ja det är ju jävligt lätt att sitta o spela tuff och rolig över internet, ta och träffa e seriös uppfödare och träffa hundarna, fast förståss då måste du ju lämna tangentbordet :Bugar

Last edited:
Nu kan tråden låsas! Vi har rett ut problemet. :Bugar:tummenupp

Apap. Tribaltatueringar ELLER mysbrallor ELLER en kombination av dessa.

Förövrigt funderar jag på om man inte bör förbjuda "folk" helt. Då slipper vi tatueringar, addidasbrallor, kamphundar, småkriminella, svartjobbare, socialbidragssnyltare och annat löst pack som faller under den benämningen.

I lagens mening är hunden ett föremål.
Man kan därför bli dömd för allmänfarlig vårdslöshet eller misshandel (hela skalan).
Som vanligt så beror straffet till stor del på vems hunden är och vem den snaskat på.

Strikt ansvar ska gälla, men det där har aldrig funkat.

Så, få se ifall det kan bli någon ändring nu, med en förbyggande lag, vilket är den kloke Odells förslag :)

Nu har jag gjor upp en affär genom sms på en blandras tysk jaktterrier/pitbull/boer boel. Så nu jävlar blir det att åka av i norrlandsskogarna. Blev utlovad att jag skulle leda bettligan i Moskosel med den, så det verkar lovande. Den skulle komma när valparna är ca 3 veckor. Det är ju ett plus... Så man hinner göra den elak innan den är 10 veckor iaf.

Det låter ju perfekt, då kan vi träna tillsammans jag ska se om jag lyckas fånga in några katter ikväll som vi kan tejpa tassarna och träna på, springer en massa lösa katter här som ser ut att vara lämpliga objekt.

Det låter ju perfekt, då kan vi träna tillsammans jag ska se om jag lyckas fånga in några katter ikväll som vi kan tejpa tassarna och träna på, springer en massa lösa katter här som ser ut att vara lämpliga objekt.

Fiiiint kompis! Längtar som fan att se dom sätta tänderna i dom. Sen kan vi låta hundarna slåss, så dom hetsat upp varann. Om några månader kommer dom antagligen att äta oskyldiga, söta, rara barn med glass. :tummenupp

Ska jag vara ärlig så drabbar ju ändå inte detta så många vettiga hundägare av raserna. Jag har själv ingen av dessa raser, har haft en blandras förr. Men som sagt så OM förbudet skulle bli av så var detta gällande hundar i hyräsretter osv... Inte ett generellt förbud i landet. Det han antagligen vill åt är de hundar som bor exempelvis i malmö/rosengård osv där de stora problemen med blandraser som 90% av hundarna är. Av alla hundar som säljs som Amstaff eller PB är det en bråkdel som är med stamtavla & verkligen är av ren ras. Men i vilket fall som helst... Jag blir inte drabbad om det blir som Odell vill. :tuttar

va hände nu då? vände du på slanten då white trash stämpeln kom fram?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT