kaZmur
Gudomlig sporthojare
Bra idé! Vad tror du Mats Odell har för storlek?Munkorg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bra idé! Vad tror du Mats Odell har för storlek?Munkorg?
Bra idé! Vad tror du Mats Odell har för storlek?
Ja du kan bli straffad för det är ens eget ansvar att hunden inte gör detta.
Men sen om straffet är nåt att bry sig om som alla andra töntiga lagar här i Sverige som bara är lagar och det bara kommer nya förbud och lagar som är ännu töntigare.
Ett jäkla tjat är vad det är, förbjuder man en viss ras så kommer det liknande blandraser och än fler papperslösa hundar i händerna på fel människor, ett förbud kommer inte att lösa detta med "kamphundar" läste nyss på aftonbladet att det stod att dessa hundar är gjorda för att döda medans t.ex en golden eller en tax bara försvarar sig, sikket jäkla bullshit det bevisar bara att 95% av alla motståndare till dessa hundar inte har en susning om vad dom pratar om och merparten skulle förmodligen inte kunna se skildnad på en golden och en amstaff.
Denna fråga kommer aldrig att kunna lösas här eller på något annat forum sålänge det sitter människor som tror på allt aftonhoran skriver och pratar om saker dom inte själva har en susning om.
Sen att det är människor som sitter i forum och bara skriver för skrivandes skull utan någon som hellst koll på hur saker och ting egentligen är för ju inte saken bättre heller.
Du har en kamphund va?![]()
Piteå, med flera andra har så rätt. Precis som jag påtalade tidigt i tråden är det bara att fixa falska papper så är hunden precis vadfan som helst trots att den är renrasig.
Jo precis och det är ett problem som jag tyvärr är rädd för att det kommer att öka om ett förbud emot en viss ras införs, vi kommer helt att förlora kontrollen.
Du är emot kamphundar va?![]()
Yes, skulle man kunna säga. Därför är det glädjande att det talas om ett förbud.
Hur de gör i Piteå bryr jag mig dock inte om. Där är så glesbefolkat att folk kan ha vilken hund de vill så länge de stannar i skogen med den![]()
Yes, skulle man kunna säga. Därför är det glädjande att det talas om ett förbud.
Eftersom att du är emot "kamphundar" så förstår jag ju att du finner det glädjande att det talas om ett förbud, men hur skulle ett sådant förbud se ut och fungera i verkligheten? skulle de hundar som du anser vara farliga försvinna då?
Hellre skog och frisk luft än betong i sandlådan.
Hur ett förbud skall fungera överlåter jag till beslutsfattarna att avgöra.
Syftet med ett förbud är att begränsa/bromsa utbredningen av dessa hundar (och antagligen de värsta avarterna) och jag är övertygad om att ett förbud är ett bra steg i rätt riktning. Hur skulle det kunna bli SÄMRE än det är idag när det är "fritt"?
De som redan har en hund av denna typ kommer naturligtvis få behålla den, men man kommer nog att försöka begränsa aveln i framtiden.
Om du kollat hur det såg ut mellan 1994-1997 då dom gjorde tex Pitbullen olaglig, så blev det motsatt påverkan än önskat, det var då den stora boomen kom. Vad tror di/ni var orsaken till att hundarna legaliserades igen?
Kanske lär dom sig av sina misstag denna gång?
Kanske lär dom sig av sina misstag denna gång?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |