Äntligen...vill regeringen förbjuda kamphundar !

Ja exakt, jag tycker vapen borde vara lätt att äga. Antar att det är kamphundsägarna jag skall liera mig med.
:gnissla

Hur är det med lejon och tigrar, borde man få ha sådana också? Det finns ju gott om "bevis" på hur söta lejonungar är. :hihi

Markus för helvete är du rädd för dessa hundar? du som är en smart snubbe för övrig borde väl själv kunna räkna ut själv vad ett förbud kommer att innebära. I nyheterna sa hundcoachen mycket som var bra, men som han sa tidigare är det en väldigt liten del som kamphunds problemet utgör, varför kan inte dessa fega politiker ta tag i det riktiga problemen först?

Vi förbjuder spriten/alkohol för inte många i detta land som jag sett kan hantera denna dryck/drog. Vad ni anser vara normalt eller kontrollerat är långt ifrån acceptabelt i andra länder, och ändå försöker staten hantera situationen genom att ha monopol på skiten, men inte ens då lyckas de.

Men självklart hade de tagit upp en sådan disskution hade de väl förlorat valet. Sen vem fan lyssnar på en grå punkhuvud som blivit frälst och sitter i KD?

Vi förbjuder spriten/alkohol för inte många i detta land som jag sett kan hantera denna dryck/drog.

Allvarlig fråga, kan man som husse få ett straff för att jycken äter upp någon om man inte bussat vovven på personen/hunden?

Förutom avlivning alltså..

Markus för helvete är du rädd för dessa hundar? du som är en smart snubbe för övrig borde väl själv kunna räkna ut själv vad ett förbud kommer att innebära. I nyheterna sa hundcoachen mycket som var bra, men som han sa tidigare är det en väldigt liten del som kamphunds problemet utgör, varför kan inte dessa fega politiker ta tag i det riktiga problemen först?

Nja, vänta nu. First things first. :)
Du svarade på det där med "Guns don't kill...", det är ju en relevant jämförelse så till vida att om man man tycker att kamphundar skall vara tillgängliga för allmänheten så kan man med samma logik hävda att vapen skall vara tillgängliga för allmänheten, en konstig jämförelse för en kamphundsvän som inte vill ha en egen AK alltså - vilket du kanske vill. :)

På samma sätt är ju min önskan till kamphundsförbud i kombination med att vilja ha en AK i kombin ologisk, agree.

Angående hundförbudet tycker jag det finns så många andra trevliga hundar så jag tycker nog de värsta avarterna kan vara portade, precis som jag tycker man kan få ha en ferrari på allmän väg men kanske att en F1 är att överdriva. Det är ju en enda gråzon och massa subjektivt tyckande i detta så jag förväntar mig inte att någon av oss kommer bli överens med den andra.

Jag är inte direkt rädd för kamphundar men jag ogillar dem skarpt och när jag möter dem med sina förortstöntägare så tänker jag visst att "det där jävla socialfallet till tjackpundare kan sabba mitt liv på tre sekunder nu", precis som en del kanske skulle tycka om den mötte Rado & C:o, viftandes med sina .45:or i tunnelbanan.

Kamphundar är väl mig veterligen avlade för just kamp vilket natuereligtvis gör dem till effektiva kamphundar, varför diskussionen om huruvida en Golden är lika farlig ter sig fullständigt obegriplig.

" Inskickat av xibalba Läs Inlägg
Allvarlig fråga, kan man som husse få ett straff för att jycken äter upp någon om man inte bussat vovven på personen/hunden?

Förutom avlivning alltså.."

Äter upp någon......den dagen en hund äter upp en människa på öppen gata kan det mycket väl bli någon sorts förbud....

Förutom avlivning alltså..

Ja du kan bli straffad för det är ens eget ansvar att hunden inte gör detta.

Men sen om straffet är nåt att bry sig om som alla andra töntiga lagar här i Sverige som bara är lagar och det bara kommer nya förbud och lagar som är ännu töntigare.

Måste även påpeka konstigheten med att jämföra en teknisk pryl med en biologisk...:rolleyes:

Det finns en liiiiten skillnad...:gnissla

Last edited:
Jag söker verkligen argument till varför man inte skulle förbjuda detta.

Men jag antar att dessa genuint hundintresserade individerna ska få syssla med sin hobby :rolleyes:

Hmm, vilken annan hobby skulle dom kunna ha där man kan springa runt i Adidasoverall & guldkedja & kompensera för liten penis....?

Jag tycker vi ska hjälpa våra utstötta med substitut.

Jag tycker det vore fräckt om de hade en sån här ..
ashley_tisdale_tar_en_paus_fran_hsm.jpg

reZpeKCt-killah-dög!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti