powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Om några månader kommer dom antagligen att äta oskyldiga, söta, rara barn med glass.![]()
Tänkt på att chokladglass är farligt för hundar, håll er till vaniljglas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om några månader kommer dom antagligen att äta oskyldiga, söta, rara barn med glass.![]()
Tänkt på att chokladglass är farligt för hundar, håll er till vaniljglas!
va hände nu då? vände du på slanten då white trash stämpeln kom fram?
Var det innan det övre lagret var tomt så förstår jag att du blev sur.PS. Min nuvarande hund har ätit upp all choklad från det undre lagret i Paradisasken... Det enda som hände var att jag blev sur, så gör man inte i vår familj.
Var det innan det övre lagret var tomt så förstår jag att du blev sur.![]()
Mmm... Rosen rasande.![]()
Går tyvärr inte att göra något. Hundarna är avlade för att käka upp sista chokladen. Dom kan verka hur lugna som helst, men sen helt plötsligt, utan förvarning, så attackerar dom asken och käkar upp rubbet.
I England var det en 8 åring som fick en hel Anton Berg ask uppkäkad bara för att hon ville klappa hunden och släppte asken för en sekund...
Så att hunden attackerar i det här klippet beror på att polisen har samma färg som en chokladbit? [YOUTUBE-ID]ZGUyMFPJRnU[/YOUTUBE-ID]
Så att hunden attackerar i det här klippet beror på att polisen har samma färg som en chokladbit?
Kanske. Men vad man kan se i detta klipp, är hur rädda människor reagerar. Ingen kan lova, men är relativt säker på att om denne polisman inte reagerat som han gjorde så skulle heller inget hänt. Sen att han uttalar sig om att hunden försökte slita av honom benet?! Ser en polis som köttar in sitt smalben i en öppen mun i försök att sparka hunden som kommer rusande. Sen att kompanjonen skjuter med sin tazer på hunden som är på väg därifrån. Tror inte hunden var det minsta aggresiv. Min första Boxer gjorde likvärdiga rusningar mot folk i unga dagar, då jag var grön i dressyr & hunden därefter olydig, men dock ej aggresiv. Men inget hände, han varesig bet eller visade aggrisivitet´mot folk som han gjorde rusningen mot. Sen så är det inte bra att man har så dålig koll på sin hund, vi ska respektera alla de som är hundrädda.
Jag hade försökt ha ihjäl hunden på lämpligast sätt om den rusade mot mig på det där viset. Den hade inte fått komma undan med det iaf.
Ett aggresivt utfall är ett för mycket.
Då är jag ändå inte hundrädd eller tycker illa om "kamphundar". Tvärtom faktiskt. Bara bra erfarenheter av dessa raser.
Var ett par år sedan jag blev attackerad av en hund (någon sorts fågelhund som används vid jakt, minns inte rasnamnet). Det var min chefs hund och det inträffade på min arbetsplats. Som tur var hade jag en hyggligt stor gummiklubba i handen. Ett snabbt, hårt och välplacerat slag över tänderna på den så var det inte lika lockande att tugga på mig längre
Edit: Var inte första gången den hunden attackerade människor heller. Informerade chefen att om hunden inte satt i hundgården så skulle den hållas kopplad. Ett utfall till mot mig så skulle jag slå ihjäl den.
Det är INTE ok att hundar smiter & rusar mot folk. Desto större ras desto mer ansvar innebär det. Vilka i filmen hanterar bjässen? Jo för mig till synes pojkar som inte har nått puberteten ens. Det tilläggs att hunden är 6 månader, då är det mycke som händer i skallen på hundar, som med leder till ökad försiktighet.
Hur DU reagerar är din sak, sen rätt eller fel kan ingen av oss andra avgöra. Men just i den meningen då du åter skriver: Ett aggresivt utfall är ett för mycket.
Fortfarande så hävdar jag att det inte var ett aggresivt utfall. Hade hunde flippat så skulle den triggats av sparken polismannen riktat i käften på hunden. Men i detta fallet som på filmen så påbörjar hunden sin flykt.
Sen ingår inte Rottwieler i förbudslistan. Ska vi anse den vara en sk "kamphund"?
Det är INTE ok att hundar smiter & rusar mot folk. Desto större ras desto mer ansvar innebär det. Vilka i filmen hanterar bjässen? Jo för mig till synes pojkar som inte har nått puberteten ens. Det tilläggs att hunden är 6 månader, då är det mycke som händer i skallen på hundar, som med leder till ökad försiktighet.
Jag tycker inte det ser ut som att hunden ville leka med polisen. Att folk reagerar och tycker att det är hotfullt när en hund kommer rusande och kastar sig mot dig är inte så konstigt.
Att tro sig veta hur en hund skulle reagera vid en viss situation kan vara mycket vanskligt. Levande väsen gör oväntade saker.
Gemene man betraktar även Rottisar som "läskiga", iaf enligt min erfarenhet, därav min generalisering.
Vilka som nu råkar hantera hunden för tillfället skulle för mig vara helt ointressant om jag blev attackerad.
Håller med dig, folk blir absolut rädda, det kommer en stor främmande svart hund springande, det skrämmer de flesta. Men vad jag själv kan se på filmen så ser jag inte en just aggressiv hund. Jag kan absolut ha fel, det brukar jag ofta ha.
Hur DU reagerar är din sak, sen rätt eller fel kan ingen av oss andra avgöra. Men just i den meningen då du åter skriver: Ett aggresivt utfall är ett för mycket.
Fortfarande så hävdar jag att det inte var ett aggresivt utfall. Hade hunde flippat så skulle den triggats av sparken polismannen riktat i käften på hunden. Men i detta fallet som på filmen så påbörjar hunden sin flykt.
Sen ingår inte Rottwieler i förbudslistan. Ska vi anse den vara en sk "kamphund"?
Finns INGEN ursäkt för att hunden ska rusa så där mot någon. Det där var ett utfall riktat mot polisen. Som ägare till två skarpa raser hade jag ALDRIG tolererat att en hund springer fram så mot mig eller mot någon annan. Spelar ingen roll om hunden är 6 månader eller 10 år.
Har haft hund sen jag var 3 år, jag beblandar mig mestadels med hundar av molossraser dvs hundar som väger minst 45 kg och är inte speciellt rädd av mig. Men hade reagerat exakt likadant som polisen och tycker ägarna av den attackerade hunden ska vara glada att hunden inte blev nerskjuten.
Sen säger du att det inte var ett aggressivt utfall att hunden inte triggades, om du kollar lite noggrannare så ser du att hunden försöker få tag på polisens arm efter att han sparkat undan den. Det om något är ett aggressivt utfall.
Var ett par år sedan jag blev attackerad av en hund (någon sorts fågelhund som används vid jakt, minns inte rasnamnet). Det var min chefs hund och det inträffade på min arbetsplats. Som tur var hade jag en hyggligt stor gummiklubba i handen. Ett snabbt, hårt och välplacerat slag över tänderna på den så var det inte lika lockande att tugga på mig längre
Edit: Var inte första gången den hunden attackerade människor heller. Informerade chefen att om hunden inte satt i hundgården så skulle den hållas kopplad. Ett utfall till mot mig så skulle jag slå ihjäl den.
Dessvärre befarar jag att det var en Vorsteh.
Min favoritras - En bra Vorsteh (naturligtvis strävhårig) är fantastiskt trevlig och effektiv.
Men: Det skall finnas skärpa i rasen.
Bland (mycket) annat används de som avfångningshundar (avliva skadeskjutet) och skall ha rovviltsskärpa.
Finns en del exemplar som det slagit över på, vilkt ger låg bittröskel.
Fullständigt oacceptabelt.
Som (relativt) tur är, så är det inte fullt så vanligt bland strävhåriga som hos korthåriga och långhåriga.
Det är inte hårlag utan separata raser.
Men jag är rätt säker på att det blandats friskt tidigare.
Fast just avfångningshundar är ju inte tillåtna i Sverige, i Tyskland är det ju rätt vanligt däremot, så man ska nog titta lite på vilken genetisk gren man får tag på, dom kan nog kräva lite olika handlag. Om vi nu pratar Vorsteh vill säga.Dessvärre befarar jag att det var en Vorsteh.
Min favoritras - En bra Vorsteh (naturligtvis strävhårig) är fantastiskt trevlig och effektiv.
Men: Det skall finnas skärpa i rasen.
Bland (mycket) annat används de som avfångningshundar (avliva skadeskjutet) och skall ha rovviltsskärpa.
Finns en del exemplar som det slagit över på, vilkt ger låg bittröskel.
Fullständigt oacceptabelt.
Som (relativt) tur är, så är det inte fullt så vanligt bland strävhåriga som hos korthåriga och långhåriga.
Det är inte hårlag utan separata raser.
Men jag är rätt säker på att det blandats friskt tidigare.
Fast just avfångningshundar är ju inte tillåtna i Sverige, i Tyskland är det ju rätt vanligt däremot, så man ska nog titta lite på vilken genetisk gren man får tag på, dom kan nog kräva lite olika handlag. Om vi nu pratar Vorsteh vill säga.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |