Import från Frankrike

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hello!

Är det någon som vet vad som gäller om man vill importera en hoj Frankrike ? Är det lika enkelt som Tyskland eller lika meckigt som Italien?

Hur man gör om man vill importera från Tyskland finns ju väl dokumenterat, men Frankrike har jag inte läst något om. Jag har dock sett att det finns hojar till bra pris.

Värst är väl strypningen än pappersexercisen ifall man önskar införskaffa lite motorstarkare alternativ.

Detta gäller ett icke så motorstarkt exemplar så det saknar betydelse.

Jag tänkte kombinera en semesterresa med ett hojinköp och toura runt lite innan man svänger hemåt.

All införsel från andra EU länder skall vara lika. Från länder utanför blir importen ofta betydligt mer komplicerat.

All införsel från andra EU länder skall vara lika. Från länder utanför blir importen ofta betydligt mer komplicerat.

Vad som sker i Sverige är lika, visst. Men hur man får ut hojen från t ex Tyskland resp Italien skiljer sig kraftigt! Frågan är vad som gäller hos grodätarna. Vilka papper/rutiner krävs? Får man köra ut hojen, etc, etc...

Vad som sker i Sverige är lika, visst. Men hur man får ut hojen från t ex Tyskland resp Italien skiljer sig kraftigt! Frågan är vad som gäller hos grodätarna. Vilka papper/rutiner krävs? Får man köra ut hojen, etc, etc...

Varför Frankrike? UK och Tyskland är Europas största mcmarknader om man tittar på tunga sporthojar...det mesta är billigare än hemma.

De hojar jag är intresserad har minst lika bra pris i Frankrike som Tyskland. Sedan passar Frankrike bättre in i mina resplaner.

De hojar jag är intresserad har minst lika bra pris i Frankrike som Tyskland. Sedan passar Frankrike bättre in i mina resplaner.

Ok fair enough. Har tyvärr ingen aning hur pappersexercisen är i Frankrike men är det lika jävligt som Italien....:jisses

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back