Ktm 625

fick du bort baksmällarna med 170/48? har du slipon?

smällarna beror på lågfartsmunstycket ,, sitter väl 45 org så du bör gå upp minst ett snäpp till ,, sen är ( smällarna) inte så bra för motorn

ang slipet så sitter acra på , ska du sen upp med högfarten sitter 165 på ,så måste du öppna burken för o få in mer luft
 
Jag hade samma problem.... Det var bara för mig att justera bromshandtaget så att den lilla kontakten låg an. Det finns ju en justeringsskruv längst in under handtaget...
(känns som ett självklart tips.... men man vet ju inte...)

hehe... ställer jag en fråga så är det för att jag vill ha tips, så då är väl alla tips bra?!

Tack!
 
smällarna beror på lågfartsmunstycket ,, sitter väl 45 org så du bör gå upp minst ett snäpp till ,, sen är ( smällarna) inte så bra för motorn

ang slipet så sitter acra på , ska du sen upp med högfarten sitter 165 på ,så måste du öppna burken för o få in mer luft

så den smäller inte alls längre?

jag upplevde det som att min smällde mer när jag gick upp från 42 till 45.. ska prova med 48 också...
har slipon med öppnad burk.
 
så den smäller inte alls längre?

jag upplevde det som att min smällde mer när jag gick upp från 42 till 45.. ska prova med 48 också...
har slipon med öppnad burk.

nej de tendenserna är helt borta o enligt stiftet såg det riktigt bra ut med ,, du kanske behöver kompensera med blandskruven
 
mjodå det tar sig , har kuggat ner till 15 fram samt fuggen
största anledningen till att jag börja var det klassiska smällandet vid avslag

men frågan är om inte 16 kugg åker på igen o kompenserar där bak istället tycker kedjan ligger nära sving o nöter

har funderingar på om man ska gå vidare med kam , men byta krökar känns sådär o kosta på

Min SXC har 15/45 numera, det verkar lungt med släpan trotts smuts och annat en skogsbuse får utstå:)

Min smäller rätt mycket vid avslag (168/48).
 
Last edited:
jag har väldigt blåa krökar också, får testa 48..
ska prova 16/44 nu snart.. lär bli skillnad från 16/40..
kommer du över 70 med 15/45? :P
 
Min SXC har 15/45 numera, det verkar lungt med släpan trotts smuts och annat en skogsbuse får utstå:)

Min smäller rätt mycket vid avslag (168/48).

är ju rätt ny på motard sidan , men skruvat en del innan ,, men baksmällar är väl aldrig bra ,, hur ser stift ut ?

Måste byta bakramen men det gjorde inte jag! Du kan kolla här lite hur jag gjorde.

På sidan 6 & 7
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=155379&page=6

tänkte om baken passa rakt på dvs man behöver inte svetsa om några fästen m,m
 
Last edited:
jag har väldigt blåa krökar också, får testa 48..
ska prova 16/44 nu snart.. lär bli skillnad från 16/40..
kommer du över 70 med 15/45? :P
Fixa en exelfil över 625:ans drevningar, så ser du att den gör lätt 150Kmh+ med 15/45:yoparty

16/40=:död
16/42=Touring
16/45=Grusbus
15/45=Grusbus/Enduro
14/45=Enduro

(Vi pratar 18" bakhjul nu)

är ju rätt ny på motard sidan , men skruvat en del innan ,, men baksmällar är väl aldrig bra ,, hur ser stift ut ?



tänkte om baken passa rakt på dvs man behöver inte svetsa om några fästen m,m

Stånkor gillar det där med baksmällar vid avslag, oavsett vad man tycker är rätt och fel!

Stiftet ser bra ut, nästan åt det feta hållet.
 
Last edited:
såg ju riktigt bra ut ; var gick du på med rör 2 ,, var det redan vid delningen du gjorde dubbel ?

Jag köpte ett kompl system ifrån en -05 på Ebay.de, tror en här på SH säljer ett system http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35860 men tyckte han skulle ha lite väl mkt. Du kan får både rören & dämparna på Ebay.de för ca 2500-3000:-

Fick värma ut sidokåporna för att kunna passa till dämparna, sen fick jag kapa bort hållaren för verktygsbehållaren. Med lite distanser så gick det att passa in dämparna med rören. Ingen annan moddning gjorde jag förutom verktygsfästet så det gick att återställa till orig!
 

Bifogat

  • Bakifrån.jpg
    Bakifrån.jpg
    77.6 KB · Visningar: 73
  • KTM 625smc.jpg
    KTM 625smc.jpg
    220 KB · Visningar: 85
  • från vänster.jpg
    från vänster.jpg
    228.7 KB · Visningar: 76
Last edited:
Nåt mera
 

Bifogat

  • snett bakifrån hö.jpg
    snett bakifrån hö.jpg
    190.4 KB · Visningar: 85
  • Snett bakifrån vä.jpg
    Snett bakifrån vä.jpg
    172.4 KB · Visningar: 71
  • bakifrån 1.jpg
    bakifrån 1.jpg
    142.9 KB · Visningar: 80
Jag köpte ett kompl system ifrån en -05 på Ebay.de, tror en här på SH säljer ett system http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35860 men tyckte han skulle ha lite väl mkt. Du kan får både rören & dämparna på Ebay.de för ca 2500-3000:-

Fick värma ut sidokåporna för att kunna passa till dämparna, sen fick jag kapa bort hållaren för verktygsbehållaren. Med lite distanser så gick det att passa in dämparna med rören. Ingen annan moddning gjorde jag förutom verktygsfästet så det gick att återställa till orig!

ah då är jag med får tacka för infon :)
 
lite nyfiken , vad kör du nu gnutten ? ngt vinterprojekt

Ha ha ha nja blev impulsköp av en gammal KTM 400 LC4 -99 som jag ska pilla lite på. Hade hoppats på dubbelsystem men får se ebay.de har en del godis lite då & då. Dock är det ingen motard & kommer nog inte köpa motardfälgar heller. Men visst saknar 625 väldigt mkt då den var i äckligt bra skick trots 60% grus & 40% asfalt. Bilderna som är tagna ovanför är precis veckan innan jag sålde den. Så nu är man inte på sin 5:e LC4, mmm man kanske dras till vibrationerna!:rolleyes:
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top