Ktm 625

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
lite nyfiken , vad kör du nu gnutten ? ngt vinterprojekt

Ha ha ha nja blev impulsköp av en gammal KTM 400 LC4 -99 som jag ska pilla lite på. Hade hoppats på dubbelsystem men får se ebay.de har en del godis lite då & då. Dock är det ingen motard & kommer nog inte köpa motardfälgar heller. Men visst saknar 625 väldigt mkt då den var i äckligt bra skick trots 60% grus & 40% asfalt. Bilderna som är tagna ovanför är precis veckan innan jag sålde den. Så nu är man inte på sin 5:e LC4, mmm man kanske dras till vibrationerna!:rolleyes:
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Ha ha ha nja blev impulsköp av en gammal KTM 400 LC4 -99 som jag ska pilla lite på. Hade hoppats på dubbelsystem men får se ebay.de har en del godis lite då & då. Dock är det ingen motard & kommer nog inte köpa motardfälgar heller. Men visst saknar 625 väldigt mkt då den var i äckligt bra skick trots 60% grus & 40% asfalt. Bilderna som är tagna ovanför är precis veckan innan jag sålde den. Så nu är man inte på sin 5:e LC4, mmm man kanske dras till vibrationerna!:rolleyes:

ha ha ja ngt är det ,, en sak som är positivt är att det är satans billigt
motor har jag iofs ingen koll på ,, men var o handlade grejerna till sasen idag ,, 230 kr gick allt på iofs hade de inte pluggen mellan rören ( 37mm) men de skulle ta hem den , lite trist då man är ledig denna vecka o sugen på o skruva
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tja alla.
Satt här och kom på att jag inte har kollat om min hoj verkligen har blivit av med SASen, eller EPC'n. På min förra hoj var redan detta fixat, så då behövde jag inte bry mig. Jag sökte lite här i forumet på SAS och EPC, men utan resultat. Jag googlade lite istället och hittade en och annan tråd där det står att detta inte finns på hojar efter -04?! Det kan väl inte stämma? Jag har en -06a, men motorn är ju densamma som den ifrån -03.

Nån som vet hur det ligger till? Jag vet att Gnutten har lagt upp nån tråd om detta, men då hojen inte är bredvid mig, så kan jag inte kolla just nu.

Borde jag fixa detta, eller kan jag skita idet, då det inte finns några såna här idiot-saker på min hoj?!... Men det skulle kännas konstigt om det inte satt på den.

//Magnus

[edit]
Kollade en bild jag hade på hojen och om jag jämför den med en bild jag såg att Gnutten ahde lagt upp för typ 3 år sen, så ser jag att den omtalade slangen finns på min hoj...
 

Bifogat

  • hojen.jpg
    hojen.jpg
    25.6 KB · Visningar: 387
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Är det bara att rycka slangen och plugga igen hålen och sen klart? Eller är det mer jobb?
Är det någon märkbar skillnad i effekt? Eller rycker man den pga något annan (förminska risken för överhettning m,m?)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ja det ska gå att plugga uppe vid styrhuvudet & den vid insuget men eftersom SAS delen med backventil mm tar upp så mkt plats tycker jag vid tvättning mm så är det bättre att ta bort skiten! Tror inte bilprovningen märker något vid ev besiktning. Var lite seriös & sätt dit en insexskruv eller nåt på insuget så slipper besiktningsgubben bli misstänksam. Den kommer även gå svalare då det den gör är att återleda en del avgaser tillbaka till insuget för att förbrännas på nytt, mkt onödigt!
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Ja det ska gå att plugga uppe vid styrhuvudet & den vid insuget men eftersom SAS delen med backventil mm tar upp så mkt plats tycker jag vid tvättning mm så är det bättre att ta bort skiten! Tror inte bilprovningen märker något vid ev besiktning. Var lite seriös & sätt dit en insexskruv eller nåt på insuget så slipper besiktningsgubben bli misstänksam. Den kommer även gå svalare då det den gör är att återleda en del avgaser tillbaka till insuget för att förbrännas på nytt, mkt onödigt!

jag var o handla alla delarna som behövs totala summan gick på 250 kr tror jag har ej fått pluggen mellan krökarna än , ser bra mkt bättre ut med org pluggar osv
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
ingen som gör ngt skoj med sina hojar nu ?

Tja alla.
Satt här och kom på att jag inte har kollat om min hoj verkligen har blivit av med SASen, eller EPC'n. På min förra hoj var redan detta fixat, så då behövde jag inte bry mig. Jag sökte lite här i forumet på SAS och EPC, men utan resultat. Jag googlade lite istället och hittade en och annan tråd där det står att detta inte finns på hojar efter -04?! Det kan väl inte stämma? Jag har en -06a, men motorn är ju densamma som den ifrån -03.

Nån som vet hur det ligger till? Jag vet att Gnutten har lagt upp nån tråd om detta, men då hojen inte är bredvid mig, så kan jag inte kolla just nu.

Borde jag fixa detta, eller kan jag skita idet, då det inte finns några såna här idiot-saker på min hoj?!... Men det skulle kännas konstigt om det inte satt på den.

//Magnus

[edit]
Kollade en bild jag hade på hojen och om jag jämför den med en bild jag såg att Gnutten ahde lagt upp för typ 3 år sen, så ser jag att den omtalade slangen finns på min hoj...

på bilden sitter sasen kvar iaf
 
Last edited:

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
några frågor om sasen

sasen är det den där klumpen som slngen från insuget går in i? ska hela den bort?
går det nån kylar slang dit så man måste töma den?

måste man ta bort kröken för att få bort den?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Ystad
Hoj
Ingen:(
Halloj
Nybliven ägare till en KTM 625 SuperComp -02:):banana
Finns det nån som e från Nörrtjöping för tjyvingen? hehe jävla dialekt!!!:gnissla
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Halloj
Nybliven ägare till en KTM 625 SuperComp -02:):banana
Finns det nån som e från Nörrtjöping för tjyvingen? hehe jävla dialekt!!!:gnissla

Nice, se till att hålla rent vid accpumpen om du ska köra där det är skitigt.
Ser ut som den 625 som hade ett slip-on ifrån lockners motor.
 

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Ystad
Hoj
Ingen:(
Tack:)
Det är inte min hoj på bilden, har inte fått hem mopen ännu , men så fort den är hemma så ska jag lägga upp fina bilder:tuttar
Går det o sätta på ett vanligt stöd istället för centralstöd?
 
Last edited:

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Tack:)
Det är inte min hoj på bilden, har inte fått hem mopen ännu , men så fort den är hemma så ska jag lägga upp fina bilder:tuttar
Går det o sätta på ett vanligt stöd istället för centralstöd?

Behåll C stödet tycker jag, underlättar när du ska smörja kedja eller byta ut bakdäcket efter lite sladdande.
 

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Ystad
Hoj
Ingen:(
Kusar resp Kilowatt

Hur många kusar resp kilowatt är det orginal på hojen?:)
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Hasplåt

Ska montera hasplåt på min Pärla. (KTM 625 SMC 05)
Den ska ju tydligen fästas i det undre motorfästet och dom gamla distanserna i mellan ram och motor ersätts med dom för hasplåten...
Nu till min fråga kommer det att läcka någon olja när jag drar ut skruven (Klämmer den typ ihopp motorhalvorna)
Verkar ju veldigt korkat om så skulle vara fallet, men jag hör mig för innan.
Gnutten du kanske vet, verkar som att du har skruvat en del.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top