Ktm 625

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
dags o modda lite ,, vad tros om o öppna luftburken ( på ovansidan) samt 45 i lågfart huvud 170 sitter slipon på ,, borde väl egentligen på med annat filter men får väl bli vinterprojekt
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
dags o modda lite ,, vad tros om o öppna luftburken ( på ovansidan) samt 45 i lågfart huvud 170 sitter slipon på ,, borde väl egentligen på med annat filter men får väl bli vinterprojekt

45 har du väl orig iallafall på SMC? ev 42 när den är otrypt men smacka på ett 48 när du ändå håller på.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
helvetes ,, ska se vad som sitter på i morgon ,,, kan väl ev kompensera med ett 0,5-1 varv på blandskruven ?
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Min hoj har fått nåt konstigt för sig nu. När jag slår på tändningen, så lyser bromsljuset konstant. Det känns inte som att nån broms ligger på.

Vart börjar jag felsöka? Tips nån?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Min hoj har fått nåt konstigt för sig nu. När jag slår på tändningen, så lyser bromsljuset konstant. Det känns inte som att nån broms ligger på.

Vart börjar jag felsöka? Tips nån?

Kanske har bromsljuskontakten på fotbromsen fått spel eller brytaren på handbromsen?
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Kanske har bromsljuskontakten på fotbromsen fått spel eller brytaren på handbromsen?

Tack!
mm tanken slog mig också. Får kolla detta. Det är väl bara att rycka skiten och sätta in det igen.
Det är jobbigt att inte ha ett bromsljus när man kör med polarna.
 

Nickeh

Medlem
Gick med
20 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Nuvarande: Yamaha FZ8-N 2014, Tidigare: KTM 625 SMC -07, KTM 625 SC -02

stoffe_nilsson

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
kristianstad
Hoj
Ktm 625 SMC, honda cr 250
Nån som har koll om plastkittet på en ktm 625 05-06 passar på en ktm 625 04:a, Vill ju inte köpa nåt som man får såga o kapa sönder för att få passform.... // stoffe
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Var kan jag köpa en kolvsats till en KTM 625 -02a? Har kollat lelles, karlströms m.fl...
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
45 har du väl orig iallafall på SMC? ev 42 när den är otrypt men smacka på ett 48 när du ändå håller på.

har nu öppnat burk ,den bakre delen av ovansidan ,,
samt smackat på 170 hög 48 i låg behöver jag öppna mer på luftburken fick ju rådet att den skulle va tok öppen ( öppna ännu mer ) ?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
har nu öppnat burk ,den bakre delen av ovansidan ,,
samt smackat på 170 hög 48 i låg behöver jag öppna mer på luftburken fick ju rådet att den skulle va tok öppen ( öppna ännu mer ) ?

Har du kollat hur tändstiftet är innan du börjar rensa mera. Du måste ju kolla hur blandning är med den moddning du har nu.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Har du kollat hur tändstiftet är innan du börjar rensa mera. Du måste ju kolla hur blandning är med den moddning du har nu.

tänkte på det med , dumt o öppna för mkt innan man vet ,, var lite för frusen för o börja meka efter turen idag men ska ner i morgon o kika på den i övrigt så gick den skapligt , bättre än förut
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tänkte på det med , dumt o öppna för mkt innan man vet ,, var lite för frusen för o börja meka efter turen idag men ska ner i morgon o kika på den i övrigt så gick den skapligt , bättre än förut

Fortfarande kolla stiftet asap så den inte går för snålt!
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
hur går den...?

mjodå det tar sig , har kuggat ner till 15 fram samt fuggen
största anledningen till att jag börja var det klassiska smällandet vid avslag

men frågan är om inte 16 kugg åker på igen o kompenserar där bak istället tycker kedjan ligger nära sving o nöter

har funderingar på om man ska gå vidare med kam , men byta krökar känns sådär o kosta på
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top