Ktm 625

dags o modda lite ,, vad tros om o öppna luftburken ( på ovansidan) samt 45 i lågfart huvud 170 sitter slipon på ,, borde väl egentligen på med annat filter men får väl bli vinterprojekt

45 har du väl orig iallafall på SMC? ev 42 när den är otrypt men smacka på ett 48 när du ändå håller på.

helvetes ,, ska se vad som sitter på i morgon ,,, kan väl ev kompensera med ett 0,5-1 varv på blandskruven ?

Min hoj har fått nåt konstigt för sig nu. När jag slår på tändningen, så lyser bromsljuset konstant. Det känns inte som att nån broms ligger på.

Vart börjar jag felsöka? Tips nån?

Min hoj har fått nåt konstigt för sig nu. När jag slår på tändningen, så lyser bromsljuset konstant. Det känns inte som att nån broms ligger på.

Kanske har bromsljuskontakten på fotbromsen fått spel eller brytaren på handbromsen?

Kanske har bromsljuskontakten på fotbromsen fått spel eller brytaren på handbromsen?

Tack!
mm tanken slog mig också. Får kolla detta. Det är väl bara att rycka skiten och sätta in det igen.
Det är jobbigt att inte ha ett bromsljus när man kör med polarna.

Nån som har koll om plastkittet på en ktm 625 05-06 passar på en ktm 625 04:a, Vill ju inte köpa nåt som man får såga o kapa sönder för att få passform.... // stoffe

Var kan jag köpa en kolvsats till en KTM 625 -02a? Har kollat lelles, karlströms m.fl...

45 har du väl orig iallafall på SMC? ev 42 när den är otrypt men smacka på ett 48 när du ändå håller på.

har nu öppnat burk ,den bakre delen av ovansidan ,,
samt smackat på 170 hög 48 i låg behöver jag öppna mer på luftburken fick ju rådet att den skulle va tok öppen ( öppna ännu mer ) ?

har nu öppnat burk ,den bakre delen av ovansidan ,,
samt smackat på 170 hög 48 i låg behöver jag öppna mer på luftburken fick ju rådet att den skulle va tok öppen ( öppna ännu mer ) ?

Har du kollat hur tändstiftet är innan du börjar rensa mera. Du måste ju kolla hur blandning är med den moddning du har nu.

Har du kollat hur tändstiftet är innan du börjar rensa mera. Du måste ju kolla hur blandning är med den moddning du har nu.

tänkte på det med , dumt o öppna för mkt innan man vet ,, var lite för frusen för o börja meka efter turen idag men ska ner i morgon o kika på den i övrigt så gick den skapligt , bättre än förut

tänkte på det med , dumt o öppna för mkt innan man vet ,, var lite för frusen för o börja meka efter turen idag men ska ner i morgon o kika på den i övrigt så gick den skapligt , bättre än förut

Fortfarande kolla stiftet asap så den inte går för snålt!

hur går den...?

mjodå det tar sig , har kuggat ner till 15 fram samt fuggen
största anledningen till att jag börja var det klassiska smällandet vid avslag

men frågan är om inte 16 kugg åker på igen o kompenserar där bak istället tycker kedjan ligger nära sving o nöter

har funderingar på om man ska gå vidare med kam , men byta krökar känns sådär o kosta på

Last edited:

Jag hade samma problem.... Det var bara för mig att justera bromshandtaget så att den lilla kontakten låg an. Det finns ju en justeringsskruv längst in under handtaget...
(känns som ett självklart tips.... men man vet ju inte...)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back