Ktm 625

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Har ställt om mätaren några ggr men kommer inte ihåg i huvudet hur man gör men det står längre bak i denna tråden. Tror att man ska dra ut strömsladden till mätaren(kolla så att det finns batterier i först) och hålla inne stora knappen ett tag när man står på antal mil som hojen har gått. Sen är det bara bläddra sig fram till ws genom och ställa in det med + och -.

Det är inte jättesvårt att byta ut packningen till drevaxeln. Står nog också tidigare i denna tråd hur man ska göra. Se till att köpa en ny oring också så att det inte är den som kärvar.

Tack så hemskt mycket. Är fixat nu!
 

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Ort
GBG
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Hej!

Jag skulle fylla på lite olja på hojjen eftersom det var lite låg nivå. Jag fyllde på lite åt gången och kontrollerade nivån. Men av någon anledning blev det lite för mycket iaf (kall ligger oljenivån mellan de två strecken nu, det bör ju ligga på lägsta markeringen). Är det bara för mig att tömma ur lite från oljepluggen? Inget särskillt att tänka på?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej!

Jag skulle fylla på lite olja på hojjen eftersom det var lite låg nivå. Jag fyllde på lite åt gången och kontrollerade nivån. Men av någon anledning blev det lite för mycket iaf (kall ligger oljenivån mellan de två strecken nu, det bör ju ligga på lägsta markeringen). Är det bara för mig att tömma ur lite från oljepluggen? Inget särskillt att tänka på?


Varför måste den ligga på lägsta, det är bättre att den ligger i mitten för när den är kall så har en del olja hunnit rinna ner.
 

nusse

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2009
Ort
GBG
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2010, Tidigare cyklar: Suzuki gs 500 1985, Ktm 625 2005, Yamaha Fzr 600 1989.
Varför måste den ligga på lägsta, det är bättre att den ligger i mitten för när den är kall så har en del olja hunnit rinna ner.

Jo, det kanske det är? Kollade i instruktionsboken och där stod det att vid kall skulle nivån vara vid det lägsta strecket. Är orolig för övertryck. Men jag fyllde bara på 1 deciliter och det gick från att vara strax under lägsta till i mitten. Är det ok att köra då?
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Någon som vet inner diametern på kylar slangarna? (Är inte allt för pigg på att kolla själv om någon redan vet)

Och passar 525ans framlampa rakt på??
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo, det kanske det är? Kollade i instruktionsboken och där stod det att vid kall skulle nivån vara vid det lägsta strecket. Är orolig för övertryck. Men jag fyllde bara på 1 deciliter och det gick från att vara strax under lägsta till i mitten. Är det ok att köra då?


Ok men när ska den var i mitten? För när du kör så fylls olja upp i olika delar i motorn där det ligger & smörjer för även om du stannar så tar det en lite stund innan alla olja har samlats i botten igen. Visst fyller du till max & slangar så kan du få en pöl i luftburken men hålla sig till mitten känns mer ok även om du kör med ca 2,1 liter
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
har 2 små frågor ,,,
1,, ngn som vet vad baklyktan kostar till en 625 -04 (smc)

2.. funderar på o vässa min lite ,, i nuläget sitter slipon på antar att de bytt munstycken i fuggen då det är en firma som gjort det ,, luftburken finns det ju rätt mkt plats men ett litet filter ,, kammar osv , tips skulle va intressant .. framförallt vad det gav vers kostnad ?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
har 2 små frågor ,,,
1,, ngn som vet vad baklyktan kostar till en 625 -04 (smc)

2.. funderar på o vässa min lite ,, i nuläget sitter slipon på antar att de bytt munstycken i fuggen då det är en firma som gjort det ,, luftburken finns det ju rätt mkt plats men ett litet filter ,, kammar osv , tips skulle va intressant .. framförallt vad det gav vers kostnad ?

1: tror den ligger på ca 380:-

2: Kolla med Boost3 men om du ska ha kam så är slip-on inte rätt väg utan helsystem. Portning vet jag inget om men är tydligen rätt bra att flytta register.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
1: tror den ligger på ca 380:-

2: Kolla med Boost3 men om du ska ha kam så är slip-on inte rätt väg utan helsystem. Portning vet jag inget om men är tydligen rätt bra att flytta register.

finns han kvar på forumet , kommer inte upp ngt om man söker på namnet
 

Benjamin86

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Dakar
Hoj
gizzer1000, rmz450, ktm625
Hallå!

Någon som kör sxc:n som motard? Hur funkar det med frambromsen? Den har ju mindre skiva fram än smc:n. Räcker det endå för stoppies etc. ?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Körde närmare 400mil med 320mm & 4-kolvsok när jag körde med grushjulen på stigar & grusvägar. He he he man får dosera rätt med handen.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top