Ktm 625

Tack:)
Det är inte min hoj på bilden, har inte fått hem mopen ännu , men så fort den är hemma så ska jag lägga upp fina bilder:tuttar
Går det o sätta på ett vanligt stöd istället för centralstöd?
Behåll det, det kommer bespara dig en massa svordommar då den surat ner sig ;)
 
Nä det är bara ett motorfäste & inget annat så du kan dra ut bulten utan att något händer. Om du inte redan hade artikelnumret så heter halvmånarna
58003012200 ENGINE PROTECTOR BRACKET ´97 & kostar 172,00 SEK

Dom fans med i pakete när jag köpte hasplåten.
:banana
 
Tänkte fråga en gång till här. Är det någon som vet vad diametern på "kylar slangarna" är?

Edit, inner diametern...
 
En kanske dum fråga men när hojen blivit sur dvs "kickat" för mycket vad gör jag då?:va
Frågar detta pga att jag är helt ny på enduro , jag har åkt landsväg innan där man då förstås inte behöver kick:):hojcbr
 
En kanske dum fråga men när hojen blivit sur dvs "kickat" för mycket vad gör jag då?:va
Frågar detta pga att jag är helt ny på enduro , jag har åkt landsväg innan där man då förstås inte behöver kick:):hojcbr


Håll in dekompen & kicka obs rör aldrig gasen då du har accpump på hojen även när du ska starta den som vanligt!!!
 
Utväxling

Tänkte byta drevpaket nu under vintern, passar därför på att fråga:
Vilka drevstorlekar kör ni med, vilken känner ni er mest bekväm/har roligast med?
 
Jag körde med 16/42 när det var grus men inga direkta inslag av enduro. Det går att köra asfalt men tycker det varvar för mkt så där körde jag 17/42. Vissa tycker om att köra större drev i bak. De flesta SM brukar ha 16/38 & SXC 16/40. Försökt & undvik litet drev i bak typ 15 utan kör med 16 & bygg där bak.
 
Jag körde med 16/42 när det var grus men inga direkta inslag av enduro. Det går att köra asfalt men tycker det varvar för mkt så där körde jag 17/42. Vissa tycker om att köra större drev i bak. De flesta SM brukar ha 16/38 & SXC 16/40. Försökt & undvik litet drev i bak typ 15 utan kör med 16 & bygg där bak.

Får man fråga varför man skall undvika litet bak? Kör med 15/40 just nu, bättre med 16/42 då?
 
Får man fråga varför man skall undvika litet bak? Kör med 15/40 just nu, bättre med 16/42 då?

Sorry menade i fram såklart, påfrestningar blir större på utgående axel med mindre drev jämfört med 16/17, då är det bättre att labba med bakdrevet om man vill ha 42,45,48 eller vad man nu vill ha.
 
Sorry menade i fram såklart, påfrestningar blir större på utgående axel med mindre drev jämfört med 16/17, då är det bättre att labba med bakdrevet om man vill ha 42,45,48 eller vad man nu vill ha.

Har 14 eller 15 fram nu, har också tänkt en del på just det med påfrästningen som blir. Hur räknar man nu då, det är vell 1kugg fram motsvarar ca 3kugg bak?
Tänkte mig köra 16/45
 
Sorry menade i fram såklart, påfrestningar blir större på utgående axel med mindre drev jämfört med 16/17, då är det bättre att labba med bakdrevet om man vill ha 42,45,48 eller vad man nu vill ha.

Hehe råkade också skriva fel menade fram. Men okej tack så mycket. Är det något man bör åtgärda till våren eller kan man ändra på det när det blir dags att byta nästa gång? :)
 
Hehe råkade också skriva fel menade fram. Men okej tack så mycket. Är det något man bör åtgärda till våren eller kan man ändra på det när det blir dags att byta nästa gång? :)


Det väljer du själv om du vill att något ska gå sönder eller inte.

Hade ett program som hette ratio select men hittar det inte på datorn längre. Där kunde man se varvtalet på ett ungefär vilken drevning man valde att använda.
 
Last edited:
Det väljer du själv om du vill att något ska gå sönder eller inte.

Hade ett program som hette ratio select men hittar det inte på datorn längre. Där kunde man se varvtalet på ett ungefär vilken drevning man valde att använda.

Jag kör 15-40 och den varvar rätt mycket (lagom?). Han som hade den innan skickade även med 16- och 17-drev. 16-drevet var onödigt enligt honom, då man inte fick ut speciellt mycket mer fart, och man tappade draget man får med 15-drevet. 17-drevet ger lite lugnare karaktär, men va fan... då kanske man ska byta hoj om det är det man vill ha :va

Men om man ändå ska byta drivpaket kanske man borde gå på 17 fram och laborera bak istället. Så tänker jag göra i sommar när jag ska byta iaf.

(fuck vad sugen jag är på att köra nu...)
 
Det väljer du själv om du vill att något ska gå sönder eller inte.

Hade ett program som hette ratio select men hittar det inte på datorn längre. Där kunde man se varvtalet på ett ungefär vilken drevning man valde att använda.

Okej, blir väl till att byta till våren:)

Det programmet har jag snubblat över online, så det finns på nätet någonstans.
 
olje byte

tänkte kolla om man läst rätt nu ,,

byter olja som vanligt i motorn , sen i ramen så lossar man filtret lossar dräneringsskruven ( under filter ) tömmer som vanligt lossar övre plugg vid ramen o fyller på 6 dl startar sen när det rinner olja ur det övre plugg hålet så är det luftat o klart ?
mvh mugge
 
Håll in dekompen & kicka obs rör aldrig gasen då du har accpump på hojen även när du ska starta den som vanligt!!!
Menar du att du aldrig rör gasen innan start?:va
Jag drar alltid 2ggr i gasen innan, och den startar alltid på första då?
Utan dem två "dutten" så startar den kanske på 2a eller 3e kicken..
 
Menar du att du aldrig rör gasen innan start?:va
Jag drar alltid 2ggr i gasen innan, och den startar alltid på första då?
Utan dem två "dutten" så startar den kanske på 2a eller 3e kicken..

Smaksak, använder choken istället & stänger av den någon sekund efter jag startat. En del brukar sura ner sina om man är lite för gasglad i handtaget innan man startar hojen.
 
tänkte kolla om man läst rätt nu ,,

byter olja som vanligt i motorn , sen i ramen så lossar man filtret lossar dräneringsskruven ( under filter ) tömmer som vanligt lossar övre plugg vid ramen o fyller på 6 dl startar sen när det rinner olja ur det övre plugg hålet så är det luftat o klart ?
mvh mugge

Japp låter rätt om du också byter ut bägge oljefilrerna också.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top