Ktm 625

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ska montera hasplåt på min Pärla. (KTM 625 SMC 05)
Den ska ju tydligen fästas i det undre motorfästet och dom gamla distanserna i mellan ram och motor ersätts med dom för hasplåten...
Nu till min fråga kommer det att läcka någon olja när jag drar ut skruven (Klämmer den typ ihopp motorhalvorna)
Verkar ju veldigt korkat om så skulle vara fallet, men jag hör mig för innan.
Gnutten du kanske vet, verkar som att du har skruvat en del.

Nä det är bara ett motorfäste & inget annat så du kan dra ut bulten utan att något händer. Om du inte redan hade artikelnumret så heter halvmånarna
58003012200 ENGINE PROTECTOR BRACKET ´97 & kostar 172,00 SEK
 

Nickeh

Medlem
Gick med
20 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Nuvarande: Yamaha FZ8-N 2014, Tidigare: KTM 625 SMC -07, KTM 625 SC -02
Tack:)
Det är inte min hoj på bilden, har inte fått hem mopen ännu , men så fort den är hemma så ska jag lägga upp fina bilder:tuttar
Går det o sätta på ett vanligt stöd istället för centralstöd?
Behåll det, det kommer bespara dig en massa svordommar då den surat ner sig ;)
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Nä det är bara ett motorfäste & inget annat så du kan dra ut bulten utan att något händer. Om du inte redan hade artikelnumret så heter halvmånarna
58003012200 ENGINE PROTECTOR BRACKET ´97 & kostar 172,00 SEK

Dom fans med i pakete när jag köpte hasplåten.
:banana
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Tänkte fråga en gång till här. Är det någon som vet vad diametern på "kylar slangarna" är?

Edit, inner diametern...
 

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Ort
Ystad
Hoj
Ingen:(
En kanske dum fråga men när hojen blivit sur dvs "kickat" för mycket vad gör jag då?:va
Frågar detta pga att jag är helt ny på enduro , jag har åkt landsväg innan där man då förstås inte behöver kick:):hojcbr
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
En kanske dum fråga men när hojen blivit sur dvs "kickat" för mycket vad gör jag då?:va
Frågar detta pga att jag är helt ny på enduro , jag har åkt landsväg innan där man då förstås inte behöver kick:):hojcbr


Håll in dekompen & kicka obs rör aldrig gasen då du har accpump på hojen även när du ska starta den som vanligt!!!
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Utväxling

Tänkte byta drevpaket nu under vintern, passar därför på att fråga:
Vilka drevstorlekar kör ni med, vilken känner ni er mest bekväm/har roligast med?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag körde med 16/42 när det var grus men inga direkta inslag av enduro. Det går att köra asfalt men tycker det varvar för mkt så där körde jag 17/42. Vissa tycker om att köra större drev i bak. De flesta SM brukar ha 16/38 & SXC 16/40. Försökt & undvik litet drev i bak typ 15 utan kör med 16 & bygg där bak.
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Jag körde med 16/42 när det var grus men inga direkta inslag av enduro. Det går att köra asfalt men tycker det varvar för mkt så där körde jag 17/42. Vissa tycker om att köra större drev i bak. De flesta SM brukar ha 16/38 & SXC 16/40. Försökt & undvik litet drev i bak typ 15 utan kör med 16 & bygg där bak.

Får man fråga varför man skall undvika litet bak? Kör med 15/40 just nu, bättre med 16/42 då?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Får man fråga varför man skall undvika litet bak? Kör med 15/40 just nu, bättre med 16/42 då?

Sorry menade i fram såklart, påfrestningar blir större på utgående axel med mindre drev jämfört med 16/17, då är det bättre att labba med bakdrevet om man vill ha 42,45,48 eller vad man nu vill ha.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Sorry menade i fram såklart, påfrestningar blir större på utgående axel med mindre drev jämfört med 16/17, då är det bättre att labba med bakdrevet om man vill ha 42,45,48 eller vad man nu vill ha.

Har 14 eller 15 fram nu, har också tänkt en del på just det med påfrästningen som blir. Hur räknar man nu då, det är vell 1kugg fram motsvarar ca 3kugg bak?
Tänkte mig köra 16/45
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Sorry menade i fram såklart, påfrestningar blir större på utgående axel med mindre drev jämfört med 16/17, då är det bättre att labba med bakdrevet om man vill ha 42,45,48 eller vad man nu vill ha.

Hehe råkade också skriva fel menade fram. Men okej tack så mycket. Är det något man bör åtgärda till våren eller kan man ändra på det när det blir dags att byta nästa gång? :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hehe råkade också skriva fel menade fram. Men okej tack så mycket. Är det något man bör åtgärda till våren eller kan man ändra på det när det blir dags att byta nästa gång? :)


Det väljer du själv om du vill att något ska gå sönder eller inte.

Hade ett program som hette ratio select men hittar det inte på datorn längre. Där kunde man se varvtalet på ett ungefär vilken drevning man valde att använda.
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Det väljer du själv om du vill att något ska gå sönder eller inte.

Hade ett program som hette ratio select men hittar det inte på datorn längre. Där kunde man se varvtalet på ett ungefär vilken drevning man valde att använda.

Jag kör 15-40 och den varvar rätt mycket (lagom?). Han som hade den innan skickade även med 16- och 17-drev. 16-drevet var onödigt enligt honom, då man inte fick ut speciellt mycket mer fart, och man tappade draget man får med 15-drevet. 17-drevet ger lite lugnare karaktär, men va fan... då kanske man ska byta hoj om det är det man vill ha :va

Men om man ändå ska byta drivpaket kanske man borde gå på 17 fram och laborera bak istället. Så tänker jag göra i sommar när jag ska byta iaf.

(fuck vad sugen jag är på att köra nu...)
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Det väljer du själv om du vill att något ska gå sönder eller inte.

Hade ett program som hette ratio select men hittar det inte på datorn längre. Där kunde man se varvtalet på ett ungefär vilken drevning man valde att använda.

Okej, blir väl till att byta till våren:)

Det programmet har jag snubblat över online, så det finns på nätet någonstans.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
olje byte

tänkte kolla om man läst rätt nu ,,

byter olja som vanligt i motorn , sen i ramen så lossar man filtret lossar dräneringsskruven ( under filter ) tömmer som vanligt lossar övre plugg vid ramen o fyller på 6 dl startar sen när det rinner olja ur det övre plugg hålet så är det luftat o klart ?
mvh mugge
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Håll in dekompen & kicka obs rör aldrig gasen då du har accpump på hojen även när du ska starta den som vanligt!!!
Menar du att du aldrig rör gasen innan start?:va
Jag drar alltid 2ggr i gasen innan, och den startar alltid på första då?
Utan dem två "dutten" så startar den kanske på 2a eller 3e kicken..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Menar du att du aldrig rör gasen innan start?:va
Jag drar alltid 2ggr i gasen innan, och den startar alltid på första då?
Utan dem två "dutten" så startar den kanske på 2a eller 3e kicken..

Smaksak, använder choken istället & stänger av den någon sekund efter jag startat. En del brukar sura ner sina om man är lite för gasglad i handtaget innan man startar hojen.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top