Ska man "lära ut" hur man kör om...

Status
Ej öppen för fler svar.
placera ut lite grus där han kör så är han inte så grym längre "ironi"

Om jag var personen i fråga som uppmärksammat denne oerfarna, hade jag ställt lite svåra frågor till honom om exempelvis kurvtagningsteknik, att svara på i gruppen han försöker lära ut sina egenskaper till.

Kan bli kul att se honom när han målar in sig i ett hörn.

Alltid bra att snacka med en sån kille, men ingen bra idé att få någon att känna sig avslöjad eller bortgjord. Brukar få folk att ta kritiken på ett negativt sätt. Problemet är ju att han får för sig att han e bättre än han är, då är det bättre att få honom att öppna ögonen för vilka brister han har, t.ex. genom att föreslå en annan (bättre teknik), förklara varför den är bättre och kanske ge exempel från racing (om man säger att Rossi/Biaggi/osv går si och så så brukar det funka ganska bra på folk som saknar egen erfarenhet).

Men sen beror det ju på vad det är för en lirare, vissa fattar ju bara inte...:arsele

vart kommer detta ske då? privat eller via någon organisation?

Ett snack kan vara på plats, men risken är att det är för döva öron, men yngre killar som känner sig odöliga och världsmästare..

Privat..folk ser upp till honom och sen lär ut körstil som är livsfarlig

Då tycker jag att nån borde påpeka något. Att han utsätter sig själv för livsfara må vara hänt men att lära ut sin felaktiga och tydligen högst livsfarliga körstil till andra är under all kritik. Däremot så måste var och en tänka för sig själv. Sväljer dom allt med hull och hår så är det deras eget fel, oavsett hur mycket fadersgestalt han är.

Dubbelmoral?

Du sitter ju själv och lär ut helt åt helvete hur man ska wheela som i krash till 99% garanterar en dödsolycka.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211161

Du mår bra va?

:banana

Fattar knappt vad du skrivit. Men folk är väl inte mer pantade att de förstår vad som är farligt eller inte, de har ju trots allt tagit körkort.

Reglerna säger att du får yttra dig om du har en bättre tid på den aktuella sträckan, för då är du coolare.

Ta med Mattias och visa sub-5 bulten filmen, så får Mattias och RoLLER hålla i kurvtagningsundervisningen istället. :D

I min ungdom körde "alla" FZR1000.
Utom jag.
Och en bekant, som bytte bort FZR mot en BMW K100RS.
Naturfligtvis blev han mobbad av den regionala fartfantomen.
En kväll följdes de två åt på en trevlig liten hojväg (Hillerstorp-Åsenhöga).
Herrn på gubbsvarven bestämde sig för att pressa lite.
Efter en stunds väntan vid slutmålet, kom fartfantomen med skakande händer och rinnande svett.
Autobahnkryssaren undrade om han stannat för pisspaus.
"Flämt, flämt, vi, flämt, tävlade, flämt, väl inte, flämt?"
Efter det hörde jag varken skryt eller råd från honom.

Ergo:
Få med killen till en bana och låt någon med koll och uppenbart undermåligt maskinmaterial piska honom.

:Bugar Va du är bra Marcus..du har fortfarande inte svarat på min fråga hur länge du haft ditt körkort och hur många gånger du kvaddat.

Har haft hojkörkort i 5 år. Aldrig vurpat vid en helt vanlig wheelie, vid avancerade saker har jag lagt den hur många gånger som helst.

På kurvigt har jag aldrig vurpat, inte känner jag mig bättre på kurvigt för det.

Det är livsfarligt att inte koppla upp hojen på bakhjulet? :va

Nej, men att gunga upp hojen i 240 för en nybörjare kan nog vara farligare än att koppla upp hojen i 50.

Last edited:
Reglerna säger att du får yttra dig om du har en bättre tid på den aktuella sträckan, för då är du coolare.

Ja så jävla enkelt är det, och har varit sedan efter andra världskriget och hojar blev allmänna nyttofordon, och senare rekreationsfordon.

Känns sjukt internt, och förmodligen är trådstartaren långsammare, men tycker han är bättre förare än den snabbare.

hur som helst kanske man i almänhet ska ta det med den personen och inte prata skit om folk bakom deras ryggar. å andra sidan tror jag att du har en helt förpundad verklighetsuppfattning och kanske inte ska yttra dig i någonting överhuvudtaget.

Nu har jag ju läst hela tråden och undrar förstås om det inte fattas lite folk i diskussionen?
(Om det skall vara komplett).

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back