Manöverprov lågfart

kortslutning

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Hoj
Gsxr 750
Har uppkörning nästa vecka.. . Nu undrar jag Om jag får ta ut så mkt från konen som bilden visar? köra ut ca 4 meter o sen vända?. Har läst att de inte finns någon begränsning åt sidorna så de borde väl vara godkänt?

Bifogat

• vv_2.jpg
    vv_2.jpg
    13.6 KB · Visningar: 372
??
Är det ingen begränsning åt sidorna?
Nytt för i år eller har det varit så hela tiden?
Jag hade fan fullt styrutslag och stog still när jag vände runt sista.

Begränsningen ligger bakom konen och inte till sidorna... men visst, kör du onormalt långt åt sidan så lär ju kontrollanten undra vad du håller på med, men så som TS ritat är vad jag fick rekommenderat från körskolan.

Vi hade vägen som begränsning men den var bred som ett körfält samt att vi inte fick ta ut svängen mer och gå utanför!

Tror att de flesta uppkörningsmännen kommer säga att du får göra om testet om du går alldes för långt ut då det handlar om att hantera mc:n inom ett mindre utrymme!

men vägen lär ju vara Minst 8 meter för de e väl de man ska hålla sig inom i högfartsdelen? och då e ju 4 meter precis om du nu sätter upp banan mitt på vägen :tungan
Om jag inte tar ut svängen så där kommer jag aldrig runt med min hoj

Blir godkänt om din hoj är begränsningen som jag fick det förklarat för mig när jag tog,om föraren är begränsningen så kan dom vara lite gnälliga.

Henrik

En fråga till.. man ska väl leda in hojen i T ska de vara i en sväng eller får man ta om bara man håller sig inom linjerna i T?

Du skall hålla dig inom markeringarna, så ett tips är att tänka på det när du backar upp hojen, du skall köra ut genom T:et från där du ställer hojen och då inom markeringarna.

Är inte helt säker men som han sa till mig så fick jag trampa runt hur jag ville på linjerna men hojen skulle hålla sig på insidan dom,vart aldrig någonting sagt om omtag eller annat bara att hojen skulle vara på insidan så jag misstänker att det är ok annars tror jag han skulle sagt något.

Henrik

Ja, alltså, det är hojen som skall vara innanför linjerna... att du stampar utanför när du leder hojen är ofarligt.

Okej tack för snabba svar då e de bara ut o nöta nöta nöta.. tills på tisdag.

Lycka till!

Kör även andra lågfarten förresten så du har gjort det och vet hur den går till,en del inspektörer vet vad du har för hoj och ställer upp den andra(liten chans men den finns).

Henrik

Vad är det för trampa runt ni pratar om? Man får väl inte sätta ner fötterna eller? Annars är det ju ingen konst...

Tänk på att du ska göra en garagevändning när du åker förbi sista konen bara så du kan ta ut svängen tidigt så borde det inte vara några problem.

Last edited:
Vad är det för trampa runt ni pratar om? Man får väl inte sätta ner fötterna eller? Annars är det ju ingen konst...

Tänk på att du ska göra en garagevändning när du åker förbi sista konen bara så du kan ta ut svängen tidigt så borde det inte vara några problem.

När du LEDER in hojen innan lågfarten tar sin början.

Henrik

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back