Yamaha Ténéré 700

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Undrar varför förhållandet spricker efter bara 160 mil?

Ändrade arbets/familjeförhållanden, ekonomiska problem, trodde det va roligt med hoj men det gick för fort och hjärtklappningarna släppte aldrig, möjligheterna är oändliga!
Det enda vi kan konstatera är att det inte beror på att hojen är tråkig i alla fall


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Tailtidy: Så här gjorde jag. Skruvade bort plastracklet och använde den befintliga plastläppen som sitter där.
DSC_0098.JPG
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Tailtidy: Så här gjorde jag. Skruvade bort plastracklet och använde den befintliga plastläppen som sitter där.
View attachment 471835

Kikat på den lösningen men med ett fäste i plåt eller alu på läppen så skylten blir plan samt armar till blinkers så man slipper borra hål i originalplaSten. Sen kanske en led list till skyltbelysning alternativt skyltskruv med led i.
Tack för tipset!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nytt fäste med tattarbuntband på styret istället för på axeln över instrumentpanelen. Varför flytta? Jo, för att det är snyggare med ren ruta.

Kurt-Olssons måtto:
DESIGN FÖRE FUNKTION!
 

Bifogat

  • E352DBD5-491E-44ED-9AEB-94D62677C2CE.jpeg
    E352DBD5-491E-44ED-9AEB-94D62677C2CE.jpeg
    1.8 MB · Visningar: 36

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Nytt fäste med tattarbuntband på styret istället för på axeln över instrumentpanelen. Varför flytta? Jo, för att det är snyggare med ren ruta.

Kurt-Olssons måtto:
DESIGN FÖRE FUNKTION!

Får nog tyvärr säga att designen föll med alla dedär buntbanden montera den vid sidan med en arm mot mitten så du får den med centrerad? Vill du köra efter typ Topo gps om du ska köra stående på grus etc så kommer du inte se nånting när du har den där nere men vid sittande funkar det ju bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Får nog tyvärr säga att designen föll med alla dedär buntbanden montera den vid sidan med en arm mot mitten så du får den med centrerad? Vill du köra efter typ Topo gps om du ska köra stående på grus etc så kommer du inte se nånting när du har den där nere men vid sittande funkar det ju bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Eller ett fäste från RAM.
Det satte jag dit, och tycker att det är både satbilt, och ändå inte fult :)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nej nej grabbar, det här måste upplevas på plats! Ajfånen är i centrum av handtaget som är viktigast. Sen att man inte ser ett skit när man står upp, ja det är en annan sak.

Hohohoh
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Nej nej grabbar, det här måste upplevas på plats! Ajfånen är i centrum av handtaget som är viktigast. Sen att man inte ser ett skit när man står upp, ja det är en annan sak.

Hohohoh

fe60b5ad4f845f7ff28e62346a843884.jpg

iPhone i mitten på styret har man ju haft tidigare men då med ett fäste som passar
Teneren kör jag mer på funktion före form då jag brukar den mycket hårdare än jag gjort med tidigare hojar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ordbajseri nu men måste ändå skriva. Hade min bästa upplevelse med T7:an hittils! Grus är nytt för mig då jag hållt mig på motorbana innan men idag när jag körde och fick upp lite mer fart på grusvägarna med mjuk lösgrus så är det så jävla roligt när röven hänger ut när man bränner på! Antagligen flyttade sig backdäcket bara några cm men det kändes som 1m bresladd! Haha

Nu måste jag göra mer effort att hitta grusvägar! TET skall jag köra snart men måste hitta ett sätt att lägga upp grusrutter, scenic appen jag har är inget bra när det gäller grus.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Ordbajseri nu men måste ändå skriva. Hade min bästa upplevelse med T7:an hittils! Grus är nytt för mig då jag hållt mig på motorbana innan men idag när jag körde och fick upp lite mer fart på grusvägarna med mjuk lösgrus så är det så jävla roligt när röven hänger ut när man bränner på! Antagligen flyttade sig backdäcket bara några cm men det kändes som 1m bresladd! Haha

Nu måste jag göra mer effort att hitta grusvägar! TET skall jag köra snart men måste hitta ett sätt att lägga upp grusrutter, scenic appen jag har är inget bra när det gäller grus.

Ja visst fan är det roligt! Aldrig kört grus jag heller tidigare men man lär sig mer varje gång man är ute och det börjar bli riktigt roligt att låta bakänden vandra ut lite!
Jag använder Topo gps appen och sätter ut vägpunkter på kartan längs grusvägarna och vill den göra rutten en annan väg så minskar jag bara avståndet mellan punkterna så rutten hamnar där jag vill ha den, jätte smidigt! Sen kan du spara ner gpxen och använda i en app som ger vägvisning om du vill, jag kör enbart med topo kartan uppe och följer rutten där


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Grymt! Ska kolla upp den appen, jag har möjlighet att custom-skapa olika punkter jag med men kartorna jag har i scenic avslöjar inte om det är grus eller små asfaltsvägar.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det verkar gå i scenic! Hoppas de minsta sträcken på kartan bara är grus så kunde jag använda ”power-planner”. Har en rutt nu på 2h grus! Mumma!

köpte också campingutrustning i helgen. I sommar är det fan 2-3h grusbus-> tält->laga mat -> sova skog -> 2-3h grusbus hem igen! :)
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
4572e6279fd9fc726b5abfa70bd21f0d.jpg

Nya renthal grepp monterade istället för Yamahas handtagsvärmare. Kortade gasrullen och flyttade ut handtagen till styrändarna, original är typ 135mm och renthal är 120


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top