Yamaha Ténéré 700

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Uhlalala
 

Bifogat

  • 63B8E6EA-AC8C-4B56-B9C7-6B57D1D1B90C.jpeg
    63B8E6EA-AC8C-4B56-B9C7-6B57D1D1B90C.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 31

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
100-mila landade på 2720:- dyraste laget. Kedjan justerades till det bättre dock så blev mjukare koppling. Sen no limit på varvmätarn! Finns lite att hämta runt 9k hehe
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nästa steg blir Tail Tidy. Någon som har hittat en bra i Sverige? Annars ska jag köpa en Camel Adv Tail Tidy. Typ 1000:- men ska vara bra. Röven är förjävla massa onödig plast på, förstör looken för mycket. :)
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Inte sett mer än yamahas egen i Sverige och den är ju nästan som original. Inte bestämt mig för hur jag ska göra med bakdelen än. Att rensa för mycket så hela ryggen blir rappad med lera är inte optimalt om man vill köra lite offroad så får va ett alternativ som sticker ut lite bakom lyktan i alla fall då


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag tänker att regskylten tar mycket av stänket? Men det kommer ju visa sig. Har åkt i regn utan skärmar på min xs400 och det var ingen höjdare. Haha
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag tänker att regskylten tar mycket av stänket? Men det kommer ju visa sig. Har åkt i regn utan skärmar på min xs400 och det var ingen höjdare. Haha
:fakta
flyttar du grus aktivt med bakdäcket får du snarare räkna med att skylten är borta några gånger om året utan nån skärm som skyddar :brynad besiktar som vanligt sen sätts skylten ovanpå skärmen för i grussprutet sitter inte en aluminiumskylt länge tyvärr .ska prova att bocka till en ikeaskärbräda att sätta den i nu till besiktningen och funkar det skyddet får skylten sitta där sen också för farbror blå gillar inte helikopterskylt
Du ser själv några mindre runda skruvhål 709312E6-6F23-4908-BC42-C0ACD9396F82.jpeg
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Jag tänker att regskylten tar mycket av stänket? Men det kommer ju visa sig. Har åkt i regn utan skärmar på min xs400 och det var ingen höjdare. Haha

Finns många olika tidys men vissa sitter underbaklampan och sticker inte ut nånting bakåt så kasstvinkeln för lera och grus går utanför och upp på ryggen mindre trevligt i regn med om man inte har riktigt bra goretex brallor. Offtheroad.de har många olika


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ncc

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2019
Ort
Karlskrona
Hoj
z900 2018
e648209dfe32d38e723481e3361317eb.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tjo..
Vad är det för fäste du har där bak, samt vad är det för väska, såg sjukt smidigt ut . /tack på förhand
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Tjo..
Vad är det för fäste du har där bak, samt vad är det för väska, såg sjukt smidigt ut . /tack på förhand

54b3168b959bbec190eb979aca23533c.jpg

Tjena! Dom grejerna är det! Flera små fickor och nät inuti med för verktyg etc


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Då var man efter många år utan, med MC igen. Tänkte höra med er. Vad har ni på fötterna när ni kör? Själv tänkte jag köpa https://lellesmcklader.se/racing-to...ovlar-landsvag/sidi-adventure-gore-black.html

Känns nästan som man vill ha två uppsättningar kläder samt skor. En för lite mer aktiv körning samt en för lugn körning i solsken!
Har slitit ut ett par sådana.

Sammanfattningsvis är de svala och sköna men andas inte särskilt bra, uppsidan är att de är täta utifrån också - tills sulan lossnar från stöveln efter 5000 mil eller så. Gnisslar satan när man går.

Fyndade ifjol ett par BMW Venture grip boots och det var stor positiv skillnad i andasförmåga och komfort.

Men Sidistövlarna är inget dåligt val.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Då var man efter många år utan, med MC igen. Tänkte höra med er. Vad har ni på fötterna när ni kör? Själv tänkte jag köpa https://lellesmcklader.se/racing-to...ovlar-landsvag/sidi-adventure-gore-black.html

Känns nästan som man vill ha två uppsättningar kläder samt skor. En för lite mer aktiv körning samt en för lugn körning i solsken!

Grattis till en jävligt potent hoj! Jag kör Alpinestars tech 7 enduro när jag ska köra grus och så kör jag Alpinestars smx plus när det bara blir asfalt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Tenere 700
Har slitit ut ett par sådana.

Sammanfattningsvis är de svala och sköna men andas inte särskilt bra, uppsidan är att de är täta utifrån också - tills sulan lossnar från stöveln efter 5000 mil eller så. Gnisslar satan när man går.

Fyndade ifjol ett par BMW Venture grip boots och det var stor positiv skillnad i andasförmåga och komfort.

Men Sidistövlarna är inget dåligt val.
Ok! Tanken är ju att kunna åka i alla väder, så låter bra att dom håller vätan ute. Köpte i veckan ett ställ av Klim Carlsbad, jacka & Byxa med Gore Tex. Så jag vill ju ha hyffsat täta pjuck också.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Grattis till en grym hoj! Jag kör Sidi Performer. Alltid gillat Sidi.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top