Yamaha Ténéré 700

Synd att det gör hojen så mycket fulare en lägre funkar ju med så man får ner luften i bröstet istället om man är lång, snyggare med finns ett kit att köpa med för justering av originalrutan så man kan variera lite


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Detta ska testas för ”tyvärr” gillar jag utseendet med org rutan, så sjukt snygg. Tror också att får jag ner vinden i bröstet så funkar det.
Alltså, det funkar ändå med öronproppar men gött att kunna förbättra lite om det går.
 
Är skillnad på en street fighter och en adventure med för litet kåpglas.
Turbulensen blir något jävulskt i bland. Men då är det skönt att stå upp
Kan förvisso tänka mig det. På en fajter sitter man mer som en rullfock och håller i sig.
 
Detta ska testas för ”tyvärr” gillar jag utseendet med org rutan, så sjukt snygg. Tror också att får jag ner vinden i bröstet så funkar det.
Alltså, det funkar ändå med öronproppar men gött att kunna förbättra lite om det går.

Ja original rutan gör sig riktigt bra men de högre gör den mer ”gubb-touring” än den är designad för att vara. Jag är 191 lång och får vinden ganska rakt i ansiktet, med proppar och vanlig arai hjälm funkar det utan problem. Får se hur det blir med adv hjälmen med skärm på ifall det kastar huvudet helt bakåt eller inte


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Hojen är underbar! MEN! Det jävla vindbruset gör mig galen! Det är ju fan 10ggr tystare och mjukare om jag bara ställer mig upp och tar vinden direkt mot hjälmen.

Högre rutor ser fan inte bra ut. Funderar isåfall på en mindre ruta med ett stort hål i som gör att undertrycket bakom försvinner.

ska skruva bort rutan och testa nästa åktur. Blir det bättre kör tom hellre utan rutan.

Irriterande I-landa problem!
 
Finns en lägre ruta! Den ska jag köpa direkt!
Om det är tyst som fan när jag ställer mig upp i 90 blås så måste ju vindskiten träffa bröstet istället för hjälmen med en lägre ruta!

 
Finns en lägre ruta! Den ska jag köpa direkt!
Om det är tyst som fan när jag ställer mig upp i 90 blås så måste ju vindskiten träffa bröstet istället för hjälmen med en lägre ruta!

Tänk bara på att det tar rejält på krafterna att köra längre sträckor med låg ruta.

Du kan ju alltid ha en låg och en hög som du byter till om du ska åka riktigt långt.
 
Just nu känns allt bättre än det galna bruset som man blir galen av även fast man har öronproppar och en modern hjälm. Min xs400 var helt tyst i jämförelse
 
Just nu känns allt bättre än det galna bruset som man blir galen av även fast man har öronproppar och en modern hjälm. Min xs400 var helt tyst i jämförelse
Hamnar luften på helt fel ställe så är det galet jobbigt.

Du skulle behållt XSen. Ditt livs största misstag att sälja den pärlan.
 
Hamnar luften på helt fel ställe så är det galet jobbigt.

Du skulle behållt XSen. Ditt livs största misstag att sälja den pärlan.


Se vidare under: salt, sår, gnida.

Serrijöst:
Du kan eventuellt behöva ”laminera” luftflödet. Det görs enklast med en clip-on osthyvel.

Finns från bla MEA och Puig.


En sådan liten lufthyvel kan stabilIsera luftströmmen ytterligare 1 - 1,5 dm upp i luften, så att den kollapsar till turbulens strax bakom dig isf i hjälmhöjd.

Jag har blivit ohyggligt känslig för den sortens turbulens sedan en hjärnskakning för 10 år sedan.
En MRA X-Screen som enkelt kan flyttas mellan olika hojar och rutor har blivit räddningen för mig.

Börja med en sådan innan du går vidare med att labba med höjd på rutan.
 
Se vidare under: salt, sår, gnida.

Serrijöst:
Du kan eventuellt behöva ”laminera” luftflödet. Det görs enklast med en clip-on osthyvel.

Finns från bla MEA och Puig.


En sådan liten lufthyvel kan stabilIsera luftströmmen ytterligare 1 - 1,5 dm upp i luften, så att kollapsar till turbulens strax bakom dig isf i hjälmhöjd.

Jag har blivit ohyggligt känslig för den sortens turbulens sedan hjärnskakning för 10 år sedan.
En MRA X-Screen som enkelt kan flyttas mellan olika hojar och rutor har blivit räddningen för mig.

Börja med en sådan innan du går vidare med att labba med höjd på rutan.
Exakt. Tipsade om en sån tidigare. Jag har en puig förlängare på vinterhojen. Hade exakt samma problem som KurtO innan den installerades. Nu är den så nice att köra långt med, helt knäpptyst bakom rutan.
 
Ska testa att fimpa rutan helt, blir det bättre testar jag en kort ruta. Annars får jag dra på en sån ultraful grej som i videon.

Börjar bli desperat på att lösa detta problem. Landar väl i en touringruta på 80cm x 60cm eller nåt
 
Ska testa att fimpa rutan helt, blir det bättre testar jag en kort ruta. Annars får jag dra på en sån ultraful grej som i videon.

Börjar bli desperat på att lösa detta problem. Landar väl i en touringruta på 80cm x 60cm eller nåt
Sälj hojen och köp en caférajser istället.
 
Caferejser är inte så nice i 110km/h.

min XS400 hade nog blåst av motorvägen OM jag nått upp i runt 105-110km/h.

T7:an är så grym så lite trist att detta problem ska förstöra lite av körglädjen. :(

Alla hojar har akilleshäl. Min R1:a var asskön att köra 200km/h+ men där fick jag ont i knä och höft efter 35minuter hahaha
 
Finns en lägre ruta! Den ska jag köpa direkt!
Om det är tyst som fan när jag ställer mig upp i 90 blås så måste ju vindskiten träffa bröstet istället för hjälmen med en lägre ruta!


Hade också siktat på en lägre ruta inga problem att åka 35 mil en dag på nakenhoj så bara att få en liten ruta gör ju att man klarar det dubbla lätt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Hade också siktat på en lägre ruta inga problem att åka 35 mil en dag på nakenhoj så bara att få en liten ruta gör ju att man klarar det dubbla lätt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
@Timmy88 Du var väl samma längd som mig, upplever du nåt problem med vinden över 80km/h?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top