Yamaha Ténéré 700

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vilken maskin!
Lite trist att behöva köra in den första 100milen. Den har ett litet gött klipp ändå tror jag.

Helt förundrar hur i helvette en hoj kan gå så mjuuuuuukt!!!!

Några faktan:
Jag missade våxelpinnen med foten typ 3 ggr. Sitter galet långt fram och vilket avstånd mellan växlarna! Haha

Stå upp är roligare än att sitta.

Man sitter otroligt bekvämt. Kan ju köra 30-50mil lätt i sträck!

Den är stooooor! Man sitter högt och den är nästan självkörande. Haha

kommer bli jääääävligt nojigt med repor etc när den är i detta skicket!
? du har köpt en svart gruspiskare o är rädd för repor ?första tvätten så finns dom där sen är det lugnt ? gruseksem är värre men göms med dekalkitt ?
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Det finns skyddsfilm och aluminiumduk/silduk i olika maskstorlekar on man vill skydda lack/ kylare.
 
Last edited:

fainamo

Medlem
Gick med
28 Oct 2020
Ort
Stockholm
Hoj
2021 T7 Rally
Jag ringde Kumlin suspension och bokade tid. Priset borde landa under 12000kr. Väger 90kg o sugen testa lite enduro.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det är dock ett jävla vinddrag på den här hojen! Tror överkanten av vindskyddet går rätt i fejset på mig. Någon annan som har samma grej?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Då byter jag direkt, både lång (188cm) och jävligt bra fejs så det blev nästan olidligt turbulent. Hade inga öronproppar hellre. Ska beställa rutan direkt! Tack!
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
En sak till! Varför är det så jävla kul att stå upp o köra!!? Så sjuuukt roligt att slå upp och glo i 80 pistoler/h
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
En sak till! Varför är det så jävla kul att stå upp o köra!!? Så sjuuukt roligt att slå upp och glo i 80 pistoler/h
Det är ju galet bekvämt. Man får en riktigt go kontroll på hojen också eftersom du sänker tyngdpunkten. Jag står upp nästan 50% med min offroad.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det är ju galet bekvämt. Man får en riktigt go kontroll på hojen också eftersom du sänker tyngdpunkten. Jag står upp nästan 50% med min offroad.
De e det. Att man kan sträcka ut kroppen gör också att man kan köra längre. ?
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En tjelv har tjört strijtfajter i tvåhundranitti utan problem. Varför denna vånda över en modest bris i hundra knyck på en adventjudtourer? Står man inte pall för en mild alteration i lufttryck kommer man ha svårt att "ruggin it upp" i tält med gasolbrännare i naturen och då är hela poängen med äventyrshojen på svag is.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
En tjelv har tjört strijtfajter i tvåhundranitti utan problem. Varför denna vånda över en modest bris i hundra knyck på en adventjudtourer? Står man inte pall för en mild alteration i lufttryck kommer man ha svårt att "ruggin it upp" i tält med gasolbrännare i naturen och då är hela poängen med äventyrshojen på svag is.

Är skillnad på en street fighter och en adventure med för litet kåpglas.
Turbulensen blir något jävulskt i bland. Men då är det skönt att stå upp
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Att köra kåplöst kan vara lösningen om man normalt håller sig under 130 km/h. Har tre tjejmoppar dvs gsf1200 varav en kåplös - och är den jag kör mest med. Minst turbulens, minst oljud.

Ja. Det är sedan länge känt.
Har haft många kåplösa hojar förr.
Och dom flesta var trevligare att köra längre sträckor på än dom hojarna med för liten kåpa.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
En tjelv har tjört strijtfajter i tvåhundranitti utan problem. Varför denna vånda över en modest bris i hundra knyck på en adventjudtourer? Står man inte pall för en mild alteration i lufttryck kommer man ha svårt att "ruggin it upp" i tält med gasolbrännare i naturen och då är hela poängen med äventyrshojen på svag is.
Hahah sant broder. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top