Yamaha Ténéré 700

Vilken maskin!
Lite trist att behöva köra in den första 100milen. Den har ett litet gött klipp ändå tror jag.

Helt förundrar hur i helvette en hoj kan gå så mjuuuuuukt!!!!

Några faktan:
Jag missade våxelpinnen med foten typ 3 ggr. Sitter galet långt fram och vilket avstånd mellan växlarna! Haha

Stå upp är roligare än att sitta.

Man sitter otroligt bekvämt. Kan ju köra 30-50mil lätt i sträck!

Den är stooooor! Man sitter högt och den är nästan självkörande. Haha

kommer bli jääääävligt nojigt med repor etc när den är i detta skicket!
? du har köpt en svart gruspiskare o är rädd för repor ?första tvätten så finns dom där sen är det lugnt ? gruseksem är värre men göms med dekalkitt ?
 
Det finns skyddsfilm och aluminiumduk/silduk i olika maskstorlekar on man vill skydda lack/ kylare.
 
Last edited:
Jag ringde Kumlin suspension och bokade tid. Priset borde landa under 12000kr. Väger 90kg o sugen testa lite enduro.
 
Det är dock ett jävla vinddrag på den här hojen! Tror överkanten av vindskyddet går rätt i fejset på mig. Någon annan som har samma grej?
 
Då byter jag direkt, både lång (188cm) och jävligt bra fejs så det blev nästan olidligt turbulent. Hade inga öronproppar hellre. Ska beställa rutan direkt! Tack!
 
En sak till! Varför är det så jävla kul att stå upp o köra!!? Så sjuuukt roligt att slå upp och glo i 80 pistoler/h
 
En sak till! Varför är det så jävla kul att stå upp o köra!!? Så sjuuukt roligt att slå upp och glo i 80 pistoler/h
Det är ju galet bekvämt. Man får en riktigt go kontroll på hojen också eftersom du sänker tyngdpunkten. Jag står upp nästan 50% med min offroad.
 
En tjelv har tjört strijtfajter i tvåhundranitti utan problem. Varför denna vånda över en modest bris i hundra knyck på en adventjudtourer? Står man inte pall för en mild alteration i lufttryck kommer man ha svårt att "ruggin it upp" i tält med gasolbrännare i naturen och då är hela poängen med äventyrshojen på svag is.
 
En tjelv har tjört strijtfajter i tvåhundranitti utan problem. Varför denna vånda över en modest bris i hundra knyck på en adventjudtourer? Står man inte pall för en mild alteration i lufttryck kommer man ha svårt att "ruggin it upp" i tält med gasolbrännare i naturen och då är hela poängen med äventyrshojen på svag is.

Är skillnad på en street fighter och en adventure med för litet kåpglas.
Turbulensen blir något jävulskt i bland. Men då är det skönt att stå upp
 
Att köra kåplöst kan vara lösningen om man normalt håller sig under 130 km/h. Har tre tjejmoppar dvs gsf1200 varav en kåplös - och är den jag kör mest med. Minst turbulens, minst oljud.

Ja. Det är sedan länge känt.
Har haft många kåplösa hojar förr.
Och dom flesta var trevligare att köra längre sträckor på än dom hojarna med för liten kåpa.
 
En tjelv har tjört strijtfajter i tvåhundranitti utan problem. Varför denna vånda över en modest bris i hundra knyck på en adventjudtourer? Står man inte pall för en mild alteration i lufttryck kommer man ha svårt att "ruggin it upp" i tält med gasolbrännare i naturen och då är hela poängen med äventyrshojen på svag is.
Hahah sant broder. :)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top