Yamaha Ténéré 700

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
HELVETTE vad körsugen jag är!!! Snö nu så går inte att köra ens om man står ut med kylan.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja, nåt sånt jag tror IT har vekare ram också, dom har olika cylindrar och placering av avgasporten vilket väl är vad som avslöjar carlas YZ med störst säkerhet.
Jaså, t.o.m ramen skiljer? Och hade inte YZ bara fyra växlar, åtm på vissa årsm, där IT hade fem och med större spridning?

haha HUR kan dom göra en sån generaltabbe!?
Nej, kan inte fatta vem som släppte igenom det. Undrar om högersidan ser likadan ut, isf har den dubbla dämpare! :rofl
Måste fan köpa en bara för att kolla.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jaså, t.o.m ramen skiljer? Och hade inte YZ bara fyra växlar, åtm på vissa årsm, där IT hade fem och med större spridning?


Nej, kan inte fatta vem som släppte igenom det. Undrar om högersidan ser likadan ut, isf har den dubbla dämpare! :rofl
Måste fan köpa en bara för att kolla.

Det skiljer mellan årsmodellerna också men titta hur avgasporten sitter rakt framåt på YZ med ramrör på vardera sida, och IT har avgasporten snett åt höger med ett centralt ramrör.
Tittar man längre bak på ramen, under motorn samt ovanför svinginfästningen så tycker åtminstone jag det ser ut som att IT även har klenare diameter på ramrören.

Iofs har även vissa årsmodeller(äldre) av YZ490 också avgasporten snett åt sidan.

Nu ser jag att den blå 490 som Carla sitter på utöver central avgasport även har monosvingen utan länkage så det är kanske en helt specialbyggd ram på Carlas 490.
Monosvingen sitter bara på 465 och både IT och YZ 465 har avgasporten snett åt sidan.

afc5ad3ad4cca683c8e5559f09d8cddb.jpgYamaha-YZ490-Front-Right-Featured.jpg
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Cool, men fronten på T7 orginal med den låga stänkskärmen fram är det som gör hojen brutalsnygg enligt mig. :)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
GOD JUL alla T7 ägare!
Idag är jag tacksam över att få äga en sådan fin maskin och körsugenheten är enorm! Hade förväntat mig +2 grader idag och en provtur på julafton men is på vägen gör att jag bangar.

inför det nya året blir nyårslöftet enkelt:
Fler mil med T7:an och mer camping i naturen! Ska jobba bort min rädsla för att bli uppäten av björnen…
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En till Retro (som säkert redan varit uppe)

View attachment 479523
View attachment 479524
Cool, men fronten på T7 orginal med den låga stänkskärmen fram är det som gör hojen brutalsnygg enligt mig. :)
Jag tycker T7 borde finnas i två versioner. En precis som den Wiseguy länkar till, med hög stänka och smidig med mindre tank och utan vindskydd. Och gärna med tuffare fjädring, lägre utväxling och argare däckmönster.
Den andra versionen är ju redan färdig: Rally Edition. :tummenupp
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jävla imma på visiret annars en riktigt god tur. Man sitter verkligen som en kung på denna hoj.
 

Bifogat

  • F612D04E-A08C-4A2B-97A5-2F08AAFFCD7C.jpeg
    F612D04E-A08C-4A2B-97A5-2F08AAFFCD7C.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 25
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top