Yamaha MT-09

Hej, Àr ny hÀr sÄ vet inte vad som redan diskuterats. Men Àr det nÄgon som har nÄgot tips pÄ var en hÄllare till abs granit victory kan fÀstas pÄ Ärsmodell 2025?

Tja!
SlÀngt pÄ ett akrapovic racing line pÄ min -25a, spelar det nÄn roll om jag sÀtter mini katten pÄ frÀmre eller bakre sensorn? satte den pÄ bakre sensorn nu sÄ man slipper se den fula klumpen

Tja!
SlÀngt pÄ ett akrapovic racing line pÄ min -25a, spelar det nÄn roll om jag sÀtter mini katten pÄ frÀmre eller bakre sensorn? satte den pÄ bakre sensorn nu sÄ man slipper se den fula klumpen
Tja Pelle! ...En map och bÀnk körning ...gör underverk pÄ din Hoj!

Hej.
Jag har sett pÄ Facebook och Àven reddit att en del gen3 och framÄt har haft problem med knÀckta ramar, Àr det nÄgon som varit med om det ?

Mvh

Hej! Helt obekant med Yamaha MT-09 och specifikt avgassystem. Om man köper ett helsystem, t.ex. frÄn Dominator, behöver man dÄ mappa eller flasha ECUn? Förlorar man garantin dÄ?

Hej! Helt obekant med Yamaha MT-09 och specifikt avgassystem. Om man köper ett helsystem, t.ex. frÄn Dominator, behöver man dÄ mappa eller flasha ECUn? Förlorar man garantin dÄ?
Du behöver inte flasha om. DÀremot behöver man göra det vid en omvÀnd situation, dvs om du har fÄtt en mappning för raka rör, dvs utan katalysator, sÄ mÄste du flasha tillbaka till orginal om du sÀtter pÄ orginalsystemet med katalysator, annars blir det övertryck

Jag har upplevt att min MT09 2018 har blivit mÀrkbart svagare sista Äret.

Är det nĂ„gon annan som upplevt samma sak?

Den Àr servad enligt bok, om det nu sÀger nÄgot. Man vet ju aldrig vad de gör eller inte gör pÄ servicen.

Den Àr servad enligt bok, om det nu sÀger nÄgot. Man vet ju aldrig vad de gör eller inte gör pÄ servicen.
Hm..svagare ? vrider du fullt pÄ rullen dÄ? Server du aldrig sjÀlv?

Du har inte rÄkat stÀlla in ett Mode som stÀller ner effekten?

Haha nÀe jag har inte stÀllt in fel mode. Jag kör alltid pÄ snabbaste mode pÄ motorvÀg eller pÄ vanlig / medium i stad.

jag har bara upplevt att cykeln blivit tröttare, förut pirrade det ganska rejÀlt nÀr man öppnade fullt pÄ andra vÀxeln men nu Àr det inte sÄ sjuk lÀngre. Den brukade resa pÄ tredje vÀxeln nÀr man kom över krön med full gas osv. Jag upplever inte att den vill detta lÀngre.

Jag har kört ganska lÀnge med Akrapovic Titan utan katalysatorinsatsen men det gjorde absolut INGEN mÀrkbar effekt skillnad att montera den. Jag har Àven sÄgat nÄgra jack i DB killern för att fÄ lite mer ljud, men den sitter dÀr fortfarande.

TÀnkte ett tag att det liksom Àr för lite mottryck pÄ nÄgot sÀtt men det borde inte vara det.

Man Àr ju uppen för att man vant sig vid effekten, men samtidigt sÄ kÀnns det ganska tydligt.

Ingen som varit med om liknande?

Jag servar alltid pÄ verkstad, och Àr egentligen ALDRIG nöjd. Men jag har ingen egen PC för att koppla pÄ den till diagnos osv. Kanske det finns nÄgot lÀttilgÀngligt som fungerar för Yamaha?

Kanske skall vĂ€lja en annan verkstad igen detta Ă„r, nĂ„gon som vet hur Speed i trollhĂ€ttan Ă€r? Är det proffsiga?

Första turen pÄ vÄren: "-JÀvlars vad den gÄr!!!!"
Sista turen pÄ hösten: "JÀvlars vad trött den Àr, mÄste kolla pÄ trimgrejer"

Tro mig, det Àr samma sak med en turbohoj. Kört bÄde 280 och 320 hÀstars turbocyklar och efter nÄgra repor börjar man leta efter wastegatens justerskruv... vi Àr i regel inte kloka! :)

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser frĂ„n H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stÀrker kundrelationen

Pressrelease frÄn HJC Helme...

Sportsterbygge i nÀsta nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för grÀsgasa hos Hydet