Funderar på att skicka iväg ECUn för mappning i vinter. jag är nyfiken på hur er upplevelse av resultatet har varit, gärna så detaljerat som möjligt och vilka som har utfört jobbet åt er.
gäller en en gen 3.
jag har ett dominator helsystem på min hoj, hur skulle du beskriva gasresponsen jämfört med orginamappning? gällande bakhjulsåkning så tycker jag att den orginal är jämn och fin och har bra kontroll med gasen. jag har tidigare haft en superduke 990 från 2007 med alla modds som fanns, där jag upplevde den som lite väl aggresiv och nervös på gasen när man körde bakhjul annars var det inga fel.jag har en gen4 som är euro5 kompatibel, alltså missförstå mig rätt men även i helt orginal har den ett fantastiskt bottenvrid, man behöver inte alls arbeta lika mycket med växlarna som med vissa andra hojar. men pga. euro5 är den ändå rätt snålt skruvad. jag kapade katten och lämnade in min hos ML Motoroptimering, han hade tidigare bänkat en likadan som min utan katt så han hade en färdig mappning. det blev sån jävla skillnad, hojen var redan rätt aggresiv men nu när han "låste upp den" är varje tur skräckblandad förtjusning. 100% värt
jag kan inte köra på bakhjulet så där vågar jag inte svara men jag upplever att sedan mappningen är den mycket mer "på" särskilt på låga varv, det är nästan så att den blir ryckig för att bara man petar på gasen så vill den dra iväg. men jag gillar detjag har ett dominator helsystem på min hoj, hur skulle du beskriva gasresponsen jämfört med orginamappning? gällande bakhjulsåkning så tycker jag att den orginal är jämn och fin och har bra kontroll med gasen. jag har tidigare haft en superduke 990 från 2007 med alla modds som fanns, där jag upplevde den som lite väl aggresiv och nervös på gasen när man körde bakhjul annars var det inga fel.
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |
|
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |
|
Sex nya MC-stipendiater 2024
För tolfte året bidrar Sved... |
|
Start2Ride tar bron över till Danmark
Efter flera års framgång i ... |