Yamaha MT-09

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Funderar på att skicka iväg ECUn för mappning i vinter. jag är nyfiken på hur er upplevelse av resultatet har varit, gärna så detaljerat som möjligt :) och vilka som har utfört jobbet åt er.
gäller en en gen 3.
 

mekarawr

Medlem
Gick med
15 Sep 2021
Hoj
Yamaha MT09 SP -21
Funderar på att skicka iväg ECUn för mappning i vinter. jag är nyfiken på hur er upplevelse av resultatet har varit, gärna så detaljerat som möjligt :) och vilka som har utfört jobbet åt er.
gäller en en gen 3.

jag har en gen4 som är euro5 kompatibel, alltså missförstå mig rätt men även i helt orginal har den ett fantastiskt bottenvrid, man behöver inte alls arbeta lika mycket med växlarna som med vissa andra hojar. men pga. euro5 är den ändå rätt snålt skruvad. jag kapade katten och lämnade in min hos ML Motoroptimering, han hade tidigare bänkat en likadan som min utan katt så han hade en färdig mappning. det blev sån jävla skillnad, hojen var redan rätt aggresiv men nu när han "låste upp den" är varje tur skräckblandad förtjusning. 100% värt
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
jag har en gen4 som är euro5 kompatibel, alltså missförstå mig rätt men även i helt orginal har den ett fantastiskt bottenvrid, man behöver inte alls arbeta lika mycket med växlarna som med vissa andra hojar. men pga. euro5 är den ändå rätt snålt skruvad. jag kapade katten och lämnade in min hos ML Motoroptimering, han hade tidigare bänkat en likadan som min utan katt så han hade en färdig mappning. det blev sån jävla skillnad, hojen var redan rätt aggresiv men nu när han "låste upp den" är varje tur skräckblandad förtjusning. 100% värt
jag har ett dominator helsystem på min hoj, hur skulle du beskriva gasresponsen jämfört med orginamappning? gällande bakhjulsåkning så tycker jag att den orginal är jämn och fin och har bra kontroll med gasen. jag har tidigare haft en superduke 990 från 2007 med alla modds som fanns, där jag upplevde den som lite väl aggresiv och nervös på gasen när man körde bakhjul annars var det inga fel.
 

mekarawr

Medlem
Gick med
15 Sep 2021
Hoj
Yamaha MT09 SP -21
jag har ett dominator helsystem på min hoj, hur skulle du beskriva gasresponsen jämfört med orginamappning? gällande bakhjulsåkning så tycker jag att den orginal är jämn och fin och har bra kontroll med gasen. jag har tidigare haft en superduke 990 från 2007 med alla modds som fanns, där jag upplevde den som lite väl aggresiv och nervös på gasen när man körde bakhjul annars var det inga fel.
jag kan inte köra på bakhjulet så där vågar jag inte svara men jag upplever att sedan mappningen är den mycket mer "på" särskilt på låga varv, det är nästan så att den blir ryckig för att bara man petar på gasen så vill den dra iväg. men jag gillar det
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
jag letar efter bultstorleken på skruven mellan ram och motor, där man fäster crashpuckarna. någon som har bytt och råkar ha orginalskruven kvar? har tänkt göra egna crashpuckar i vintertrisstessen. vore najs om någon har koll så slipper jag lossa på det bara för att beställa skruv :) gäller gen3
 

jomo

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
I tisdags fick man hämta pärlan! Mycket skitväder, men 40 mil har man fått hittills i alla fall. Känns väldigt lovande! Lättkörd som fan även om man är ovan vid så pass mycket mos efter att inte åkt hoj på ett drygt decennium... :cool:
 

Bifogat

  • IMG_1321.jpg
    IMG_1321.jpg
    3.9 MB · Visningar: 17
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top