Yahooo!!! Del2 (Ännu en lycklig tråd)

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date
Eureka skrev:
En del har det bra :tummenupp

Själv får vi punga ut med 4.000 / mån i bara försäkringar på min o Linas hoj :3freak
men vad gör man inte för att få åka hoj :kocko :)
Vi måste ut o köra hoj ihop nästa år i alla fall! :fyllisar

om hojen står på mig så kostar hel 3400 i månaden
billigt å bra

jo då jag börjar tidigt nästa år så det är bara säga till så är jag på

Eureka skrev:
Kompisen som provkört de flesta hojar säger att CBR ´05 går som skit likaså K5:an (i jämförelse med R1 04-06 då) :tungan ... Jag själv har inte provar ännu dock förutom CBR 98 samt 00:an.. tycker man satt lite touring på de modeller, men de blev väl bättre runt 2002 och framåt.

Och din polare har själv en R1:a eller? Som du också skrev "klart man vill att sin egen hoj skall vara snabbast" :rolleyes:

Hämtar min R1000-05:a nästa vecka, ska bli kul att jämföra den med R1:an jag hade. Är ganska övertygad om att jag inte kommer tycka den går skit i jämförelse. R1:an var jävligt nice att köra dessutom grymt snygg, men att bara för att du har en R1 så drar du alla hojar tror jag är önsketänkande tyvärr. Kanske inte var så du menar men så ser det iallafall ut.

$noop skrev:
Och din polare har själv en R1:a eller? Som du också skrev "klart man vill att sin egen hoj skall vara snabbast" :rolleyes:

Hämtar min R1000-05:a nästa vecka, ska bli kul att jämföra den med R1:an jag hade. Är ganska övertygad om att jag inte kommer tycka den går skit i jämförelse. R1:an var jävligt nice att köra dessutom grymt snygg, men att bara för att du har en R1 så drar du alla hojar tror jag är önsketänkande tyvärr. Kanske inte var så du menar men så ser det iallafall ut.

Men så är du från Göteborg också så då kanske man inte är så smart ;)

Jag säger inte att JAG drar alla hojar.. läs genom alla trådar först!
På Lyckys utlåtande så lät det som R1:an var sämre än K5 o CBR vilket JAG aldrig hört.. vilket har försökts förklara här, det vi då kom fram till var att det måste varit en dålig R1 förare.
Sedan så är det millisek som skiljer dessa hojar åt.. att köpa ngn av de för att den vunnit ett test t.ex är bara löjligt!
Jag gillar R1:an för den är snyggast av dessa (min åsikt) Hoppas ni köper era cyklar för att ni tycker de är snyggast och känns mest rätt inte för att ett test visade att den drog R1:an på en bana med 0,00001 sek.

/Andreas

Lucky skrev:
hehe har inte haft tid å försöka mig på så mycket när det gäller motiv å såå
jag har grejjer till det men fan det är så mycket annat hela tiden :) sen är jag juh högerhänt å den handen har juh inte funkat typ på två år det är nu precis som den har börjat rätta till sig efter en massa opperationer

jo får la hoppas att dom kan ta ut din spik snart då så det kanske blir bättre i knät å såå inte kul att gå runt å ha ont å såå juh

Surt att inte höger handen funkar så bra :( Hoppas den funkar till...ja du vet vad :hihi

Har inte fått något besked när de ska fixa knät ännu, fick dock en telefontid den 10 Nov...tveksamt att det kommer hjälpa. Så vida inte de skickar hem ett "Gör det själv kit" till mig och guidar mig via telefon hur man plockar ut skruvarna och märgspiken.

Eureka skrev:
Men så är du från Göteborg också så då kanske man inte är så smart ;)

Jag säger inte att JAG drar alla hojar.. läs genom alla trådar först!
På Lyckys utlåtande så lät det som R1:an var sämre än K5 o CBR vilket JAG aldrig hört.. vilket har försökts förklara här, det vi då kom fram till var att det måste varit en dålig R1 förare.
Sedan så är det millisek som skiljer dessa hojar åt.. att köpa ngn av de för att den vunnit ett test t.ex är bara löjligt!
Jag gillar R1:an för den är snyggast av dessa (min åsikt) Hoppas ni köper era cyklar för att ni tycker de är snyggast och känns mest rätt inte för att ett test visade att den drog R1:an på en bana med 0,00001 sek.

/Andreas

Hmmm okej Einstein. Lucky skrev iofs att han drog en R1:a och höll jämt med en K5, att du sen tolkar det som att han menar att R1:an är den sämre hojen får ju stå för dig, det bevisar ju kanske att du inte är den smartaste själv :tummenupp
och sen att läsa igenom ALLA trådar är ganska onödigt...

Sen att du inte bryr dig om tester och annat? :rolleyes: Du skriver ju att Lucky helt omöjligt kan ha dragit en R1:a p.g.a att tester visar att den inte har tillräckligt med kraft?

Har du ens kört R1-05? Låter ju inte som om du har gjort det iallafall.
Sen återstår ju det att se om din polares åsikter om K5 är riktiga, om man läser tråden om K5:orna så verkar det ju inte så jättetroligt...

Att sen en av hojarna vinner ett dragrace visar ju precis noll ändå, räcker ju med att någon inte gör en perfekt växling så är det ju kört.

Rossis hoj har lägre toppfart än dom flesta andra men han brukar vinna ändå.

$noop skrev:
... blablablabla... blablabla & bla!

Om man inte orkar läsa skall man fan inte heller kommentera eller
:kocko
Har en R1 så JO jag har kört :fatta!
Jag bryr mig inte om K5 eller ngn annan skithoj är bättre... ingen är snyggare än R1 och det är det enda jag bryr mig om ändå.. Det är upp till föraren om vilken som är snabbast ändå.

Eureka skrev:
Jag bryr mig inte om K5 eller ngn annan skithoj är bättre... ingen är snyggare än R1 och det är det enda jag bryr mig om ändå.. Det är upp till föraren om vilken som är snabbast ändå.

är inte det där en zx10r du sitter på i bilden? :tungan

Eureka skrev:

Jag har läst hela den här tråden, att läsa alla trådar kändes ganska meningslöst :tungan

Tyckte bara det var ganska konstigt att det första du skrev i den här tråden var att du hade hört att CBR:en och K5:an gick skit i jämförelse med R1:an. Vad hade det att göra med den här tråden liksom?

Äh, coola ner dig lite...man måste väl få fråga vad och hur du menar utan att du blir sne.

btw, jävligt snygg hoj...saknar min som faen :tummenupp

Eureka skrev:
Det e lugnt.. ber om ursäkt .. trodde du var sne först ;)

Nej då inte alls :)

Gissar på att jag kommer att köpa en R1:a igen längre fram. Grymt snygg e den, bara dom fixar till bromsarna...dom suger faktiskt.

Socrates skrev:
Surt att inte höger handen funkar så bra :( Hoppas den funkar till...ja du vet vad :hihi

Har inte fått något besked när de ska fixa knät ännu, fick dock en telefontid den 10 Nov...tveksamt att det kommer hjälpa. Så vida inte de skickar hem ett "Gör det själv kit" till mig och guidar mig via telefon hur man plockar ut skruvarna och märgspiken.

hehe jo den funkar la te det mästa :) men styrkan i att röra handleden uppåt å såå är la inte den bästa men det blir bättre å bättre hela tiden synd att det ska ta sån tid med muskler bara

hämtade min hoj i helgen nu hehe den vart lite sönder men inte så illa som jag trodde men det var en tråkig syn ändå

hehe ett gör det själv kit hade la varit skoj haha
får la hoppas att dom tar ut din spik så fort som möjligt tycker juh inte att du ska springa runt å ha ont
har det blivit mycket hoj på sistone då?

Lucky skrev:
hehe jo den funkar la te det mästa :) men styrkan i att röra handleden uppåt å såå är la inte den bästa men det blir bättre å bättre hela tiden synd att det ska ta sån tid med muskler bara

hämtade min hoj i helgen nu hehe den vart lite sönder men inte så illa som jag trodde men det var en tråkig syn ändå

hehe ett gör det själv kit hade la varit skoj haha
får la hoppas att dom tar ut din spik så fort som möjligt tycker juh inte att du ska springa runt å ha ont
har det blivit mycket hoj på sistone då?

Vad dålig jag har varit på att svara här :rodnar

Jobbigt när just handlederna och sånt krånglar, men blir den bätte och bättre så är det ju nice. Jo, musklerna är inte spännande att bygga upp igen...eller konditionen. Blir trött för minsta lilla.

Du har ingen ny bild på hojen eller? :)

Ja, man får hoppas de plockar bort skiten. Den börjar bara krångla mer och mer nu...jag är visserligen inte helt kass i knät ännu, men det är väl på gång åt det hållet. Det låser sig lättare och lättare nu, gör ont hela tiden typ osv...men men, den som lever får se.

Jag vet inte hur mycket jag hann köra, har ställt in hojen nu...tyckte synd om den när den fick stå ute i regnat och kylan på nätterna, så nu får den står inne ett tag. Hann väl med 35mil tror jag, med tanke på att det mesta var i stan så var det endel ändå. Det enda jag körde landsväg var ut till Sandhult.

Ne, nu blir det en dusch och sen vidare till sjukgymnasten....bah.

Ha de!

hehe jo det var la ett tagsen du svara nu
jo hamdleden blir la bättre men det är skumt att röra den eftersom
dom snott massa muskler å senor från andra rörelser i handleden så
man får tänka helt omvänt men man lär sig

asså du har ställt in hojen för sesången nu lika bra det nu när det är
massa kallt ute blir juh inget roligt att köra då
gött att du han köra några mil ialf

har inga nya bilder men jag kan nog ta några imorn så kan jag lägga
upp dom här :)

är du mycket hos sjukgymnasten nu??
jag tycker det är väldigt skönt att slippa det
inte kul att höra att knät blivit värre käkar du möe piller å skit nu lr??

hare nice

Lucky skrev:
hehe jo det var la ett tagsen du svara nu
jo hamdleden blir la bättre men det är skumt att röra den eftersom
dom snott massa muskler å senor från andra rörelser i handleden så
man får tänka helt omvänt men man lär sig

asså du har ställt in hojen för sesången nu lika bra det nu när det är
massa kallt ute blir juh inget roligt att köra då
gött att du han köra några mil ialf

har inga nya bilder men jag kan nog ta några imorn så kan jag lägga
upp dom här :)

är du mycket hos sjukgymnasten nu??
jag tycker det är väldigt skönt att slippa det
inte kul att höra att knät blivit värre käkar du möe piller å skit nu lr??

hare nice

Låter jobbigt att lära sig styra handen med fel muskler och sånt. Jag fick ju lära mig använda benet igen, men det var ju samma nerver så det gick ju snabbt.

Ja, lite bilder vill jag se :) Så kan du få se bilder på min, åker nog och köper ny plast till den på Lördag, den måste få byta kläder till något sexigare.

Jag ska vara där 1 gång i veckan nu vill de :( MEn det kommer nog bli mindre, tycker det är skitsegt att gå dit. Käkar inga piller alls. Slutade med det 2:a veckan efter jag kom hem från sjukhuset...fick bara med mig panodil hem :) Ville jag ha starkare grejer skulle jag säga till, men det har inte behövts.

såå här kommer 2 bilder jag tog idag :(

jo det var la lite knepigt att lära sig att använda handen när man skulle tänka helt fel men det går ganska bra nu bara musklerna som saknas då

asså du ska skämma bort han soppas att han får nyer plast frächst frächt

tråkigt att du ska behöva börja träna så mycket finns juh roligare grejer man kan hitta på jag längtar int tebax ialf
gött att du slapp knapra massa piller ialf aldrig skoj
jag har snart klarat av att aluta me alla mina piller känns riktigt gött

har du ställt in hojen i lägenheten nu lr?? haha

ha det nice

Socrates skrev:
Låter jobbigt att lära sig styra handen med fel muskler och sånt. Jag fick ju lära mig använda benet igen, men det var ju samma nerver så det gick ju snabbt.

Ja, lite bilder vill jag se :) Så kan du få se bilder på min, åker nog och köper ny plast till den på Lördag, den måste få byta kläder till något sexigare.

Jag ska vara där 1 gång i veckan nu vill de :( MEn det kommer nog bli mindre, tycker det är skitsegt att gå dit. Käkar inga piller alls. Slutade med det 2:a veckan efter jag kom hem från sjukhuset...fick bara med mig panodil hem :) Ville jag ha starkare grejer skulle jag säga till, men det har inte behövts.

Bifogat

• hoj.jpg
    hoj.jpg
    137.5 KB · Visningar: 52
  • hojen.jpg
    hojen.jpg
    123.6 KB · Visningar: 54
Last edited:
Lucky skrev:
såå här kommer 2 bilder jag tog idag :(

jo det var la lite knepigt att lära sig att använda handen när man skulle tänka helt fel men det går ganska bra nu bara musklerna som saknas då

asså du ska skämma bort han soppas att han får nyer plast frächst frächt

tråkigt att du ska behöva börja träna så mycket finns juh roligare grejer man kan hitta på jag längtar int tebax ialf
gött att du slapp knapra massa piller ialf aldrig skoj
jag har snart klarat av att aluta me alla mina piller känns riktigt gött

har du ställt in hojen i lägenheten nu lr?? haha

ha det nice

Jag brukar gilla CBRer...men din var fan inte vacker :tungan

Klart HON ska få ny plast :) Såg en helsvart och blev lite sugen på att vänstra...så jag tänkte det är lika bra att plastikoperera min så den ser likadan ut :)

Äter du piller fortfarande, usch. Bra om du kan sluta med det, speciellt om det är med triangel på och du får skippa hojåkandet emellanåt.

Jajjemän, nu har jag ställt in henne...så vi kan ha kroppskontakt varje dag. Funderar på hur det skulle se ut med en sporthoj jämte...tror det skulle bli fint. Är så förbannat sugen på att köpa en, men man är ju inte miljonär tyvärr :(

Ha de!

Socrates skrev:
Jag brukar gilla CBRer...men din var fan inte vacker :tungan

Klart HON ska få ny plast :) Såg en helsvart och blev lite sugen på att vänstra...så jag tänkte det är lika bra att plastikoperera min så den ser likadan ut :)

Äter du piller fortfarande, usch. Bra om du kan sluta med det, speciellt om det är med triangel på och du får skippa hojåkandet emellanåt.

Jajjemän, nu har jag ställt in henne...så vi kan ha kroppskontakt varje dag. Funderar på hur det skulle se ut med en sporthoj jämte...tror det skulle bli fint. Är så förbannat sugen på att köpa en, men man är ju inte miljonär tyvärr :(

Ha de!

hehe piller med trianglar på det har jag ätit dagligen i två år snart
men läkarna säger att jag får köra fast jag äter dom eftersom jag
har ätit det under en längre period så kroppen är väldigt van vid dom

nää min cbr är la inte direkt vacker men men så kan det gå när man har
skoj

svart plast låter la inte helt fel har sett det på hondas motard å det är
bra frächt
en sporthoj jämte hade la varit det ultimata :)
men miljonär är man juh inte nää
du får la börja spela på lotto vet ja :)

Lucky skrev:
hehe piller med trianglar på det har jag ätit dagligen i två år snart
men läkarna säger att jag får köra fast jag äter dom eftersom jag
har ätit det under en längre period så kroppen är väldigt van vid dom

nää min cbr är la inte direkt vacker men men så kan det gå när man har
skoj

svart plast låter la inte helt fel har sett det på hondas motard å det är
bra frächt
en sporthoj jämte hade la varit det ultimata :)
men miljonär är man juh inte nää
du får la börja spela på lotto vet ja :)

Å fan, så man kan få köra trots det är triangel på...där ser man. Kan tänka mig att det blir gött att sluta med de pillerna sen.

Tror det kan bli riktigt bra med svart plast...ska lägga upp lite foton så snart jag bytt.

Jag spelar på lotto, både ons och lördagar....i hela mitt liv typ, har ändå inte vunnit. Var tvungen att vara med på Powerball lotteriet i usa i onsdags också när det var jackpott på 2,6 Miljarder SEK....tyvärr vann jag inte :(

Känns som det bara är du och jag som skriver i denna forumsdelen :)

*/ ?>
Back