Yahooo!!! Del2 (Ännu en lycklig tråd)

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date
Lucky skrev:
det låter ju bra :) såå då är det snart dax då
tråkigt att bolagen ska vara så sega på att dela
ut ersättnig bara

Japp, det går fan i mig inte snabbt. Hon hade inte ens kollat på mina papper när jag ringde. Men hon skulle lägga fram det så hon kunde kolla på det den närmsta veckan. Vet dock inte om hon kommer börja kolla på sveda och värk och sånt ännu, om jag fattar det rätt så är sveda och värk hela perioden fram tills sjukskrivningens slut. Ja ja...får la se hur det går, bara jag får en slant så jag kan skaffa hjälm och ställ så.

Säger som Alfons när han tar en syltkaka av farmor:

"Det är så synd om mig", (Fast byter syltkakan mot en öl) :)

Skål! :fyllisar

Socrates skrev:
Japp, det går fan i mig inte snabbt. Hon hade inte ens kollat på mina papper när jag ringde. Men hon skulle lägga fram det så hon kunde kolla på det den närmsta veckan. Vet dock inte om hon kommer börja kolla på sveda och värk och sånt ännu, om jag fattar det rätt så är sveda och värk hela perioden fram tills sjukskrivningens slut. Ja ja...får la se hur det går, bara jag får en slant så jag kan skaffa hjälm och ställ så.

pengar för kläder brukar inte ta så lång tid med dte för kroppsskador tar
mycket mycket längre tid jag har inte fått mina pengar än å det är två årsen
jag krockade nu men det är la kanske för jag har oppererats en massa under
tiden oxå
hjälm å ställ är viktigt se te att väja en bra hjälm nu då =)

Lucky skrev:
pengar för kläder brukar inte ta så lång tid med dte för kroppsskador tar
mycket mycket längre tid jag har inte fått mina pengar än å det är två årsen
jag krockade nu men det är la kanske för jag har oppererats en massa under
tiden oxå
hjälm å ställ är viktigt se te att väja en bra hjälm nu då =)

Jo, opereras man så får man ju inte ut pengar...inte enligt min handläggare. Det är först när man är så bra man kan bli som de reglerar det hela. Man kan iofs be om förskott tror jag.
Hjämen är inget jag sparar in på, hade en XR-1000 nu när jag vurpade...och den funkade ju bra :) Dock så tryckte den mot pannan endel, så jag ska nog testa ett annat märke denna gången. Ställ blir det inte att köpa än på ett tag...har bara gått upp 3kg totalt sedan jag tappade 9kg :(

Socrates skrev:
Jo, opereras man så får man ju inte ut pengar...inte enligt min handläggare. Det är först när man är så bra man kan bli som de reglerar det hela. Man kan iofs be om förskott tror jag.
Hjämen är inget jag sparar in på, hade en XR-1000 nu när jag vurpade...och den funkade ju bra :) Dock så tryckte den mot pannan endel, så jag ska nog testa ett annat märke denna gången. Ställ blir det inte att köpa än på ett tag...har bara gått upp 3kg totalt sedan jag tappade 9kg :(

jo man kan få i förskott det har jag fått
men nu ska jag träffa en läkare som ska göra ett utlåtande
som jag sen ska skicka te bolaget

jag kör med arai hjälm dom funkar fint har funkat båda ggr jag klotat :)

det är illa va mycket man går ner i vikt när man ligger på sjukan jag gick ner 20kg :( inte bra speciellt när man redan är mager

Lucky skrev:
jo man kan få i förskott det har jag fått
men nu ska jag träffa en läkare som ska göra ett utlåtande
som jag sen ska skicka te bolaget

jag kör med arai hjälm dom funkar fint har funkat båda ggr jag klotat :)

det är illa va mycket man går ner i vikt när man ligger på sjukan jag gick ner 20kg :( inte bra speciellt när man redan är mager

20kg...det är ju sketa mycket...även om man vägde 150kg innan. Måste ha tagit tid att ta igen det. Sjukhusen ska man hålla sig ifrån :)

Får nog ta och prova Arai och se hur de sitter...får hoppas man får pengar så det täcker en bra hjälm och ett bra ställ bara.

Sådär...då var premiärturen avklarad :) Fan va skoj det är att köra hoj!!! :banana :banana :banana Mkt mkt mkt roligt...wheeeeeeeeee!!!!!!!

tohlzen skrev:
Gratulerar ,,,, det var ju ett tag sen :)

Tack! Ja..det var inte igår man åkte...3,5 månad sedan ungefär...hela sommarn med andra ord :( Får hoppas det är sol ett tag till, och att kroppen håller bara :)

GRATTIS!
känns sönt va att äntligen fått köra lite hoj igen :)

Och ännu gladare idag när jag fick reda på premien för hojen hos länsförsäkringar...4700kr/år hel/hel :banana

Socrates skrev:
Och ännu gladare idag när jag fick reda på premien för hojen hos länsförsäkringar...4700kr/år hel/hel :banana

det vart juh inte lite billigt *ler*

Socrates skrev:
He he, skitbra är det :) Nu behöver jag aldrig mer krångla med att ställa av och på, och jag blir inte ruinerad :yoparty

skönt skönt :)
det hade vart kul med en motard men då kan man inte
åka så fort för det gillar juh jag
å det är juh alldeles för dyrt att ha två st hojar :(

händer annars då?

Lucky skrev:
skönt skönt :)
det hade vart kul med en motard men då kan man inte
åka så fort för det gillar juh jag
å det är juh alldeles för dyrt att ha två st hojar :(

händer annars då?

Motard är skitskoj...och jag som inte ens börjat med bakhjulsåka. :) Kommer bara bli ännu roligare då, iaf när man lärt sig det...själva inlärningen kan nog göra ont.

2 hojar hade ju varit det bästa...men som sagt, det är dyyyrt :(

Ja...vad händer annars. Jag har börjat jobba 25% igen, så man gör något annat än sitter hemma och ugglar. VÄntar på att min läkare ska komma hem från semestern också så vi kan kolla på knät igen. Hoppas de kan plocka bort märgspiken och skruvarna snart så man kan börja träna kroppen ordenligt.

Själv då? Känt av ryggen mer?

Socrates skrev:
Motard är skitskoj...och jag som inte ens börjat med bakhjulsåka. :) Kommer bara bli ännu roligare då, iaf när man lärt sig det...själva inlärningen kan nog göra ont.

2 hojar hade ju varit det bästa...men som sagt, det är dyyyrt :(

Ja...vad händer annars. Jag har börjat jobba 25% igen, så man gör något annat än sitter hemma och ugglar. VÄntar på att min läkare ska komma hem från semestern också så vi kan kolla på knät igen. Hoppas de kan plocka bort märgspiken och skruvarna snart så man kan börja träna kroppen ordenligt.

Själv då? Känt av ryggen mer?

gött att få jobba lite va jag har börjat arbetsträna halvtid å det är juh alltid
något :)
jo ryggen är bra nu :) det var som läkarna sa bara att bita ihop lite

fan jag har kvar mina spikar armen å i benet dom har inte planerat att ta bort
dom heller om inte kroppen börjar att klaga på dom :) hehe men det är kul på flygplatsen när man går igenom tullen massa skrot i kropen å så i protesen hehe piper en jäddra massa *ler*

Lucky skrev:
gött att få jobba lite va jag har börjat arbetsträna halvtid å det är juh alltid
något :)
jo ryggen är bra nu :) det var som läkarna sa bara att bita ihop lite

fan jag har kvar mina spikar armen å i benet dom har inte planerat att ta bort
dom heller om inte kroppen börjar att klaga på dom :) hehe men det är kul på flygplatsen när man går igenom tullen massa skrot i kropen å så i protesen hehe piper en jäddra massa *ler*

Ja, det är faktiskt inte fel att jobba lite (Usch va fel det känns att skriva så) Va gött att din rygg är bra igen, har du fixat ihop hojen också eller?

Egentligen hade de väl inte tänkt ta bort mitt heller, men eftersom det krånglar så mycket finns det ju inget val...plattorna och skruvarna i bäckenet kommer dock få sitta kvar. Trodde inte tullens grejer reagerade på skroten i kroppen...kul isf :) :hihi

Socrates skrev:
Ja, det är faktiskt inte fel att jobba lite (Usch va fel det känns att skriva så) Va gött att din rygg är bra igen, har du fixat ihop hojen också eller?

Egentligen hade de väl inte tänkt ta bort mitt heller, men eftersom det krånglar så mycket finns det ju inget val...plattorna och skruvarna i bäckenet kommer dock få sitta kvar. Trodde inte tullens grejer reagerade på skroten i kroppen...kul isf :) :hihi

hehe va skämmigt som fan i tullen fick dra upp bytbenet å grejer å visa protesen å såå haha jag får la lägga benet på bandet nästa gång hehe

jo det känns fel att säga att det är gott att jobba men så är det ju

nää jag ska ta min hoj på försäkringen så jag får la först en ny te nästa år
nån gång men det gör la inte såå för det är la inte direkt något hoj väder ute
men jag får sitta å titta på å dregla när tjejen kör sin hoj hehe

asså dit skrot krånglar i kroppen inte bra det inte

Lucky skrev:
hehe va skämmigt som fan i tullen fick dra upp bytbenet å grejer å visa protesen å såå haha jag får la lägga benet på bandet nästa gång hehe

jo det känns fel att säga att det är gott att jobba men så är det ju

nää jag ska ta min hoj på försäkringen så jag får la först en ny te nästa år
nån gång men det gör la inte såå för det är la inte direkt något hoj väder ute
men jag får sitta å titta på å dregla när tjejen kör sin hoj hehe

asså dit skrot krånglar i kroppen inte bra det inte

He he, fan va jobbigt! Men det är väl bara protesen den där detektorn regarear på väl? Om det börjar pipa pga plattorna som håller ihop bäckenet blir det ju jobbigt...ska de lägga mig på det där bandet väskorna som röntgas åker på då?

Funkar fortfarande bra att köra hoj, mötte en gul och en röd ducati nu när jag var ute. Enda fördelen med att du får ut ny hoj nästa år är väl att du slipper tänka på vinterförvaring :)

Jo, en av skruvarna i knät krånglar...lite mjukdelar som fastnar på den när jag ska böja knät med belastning...så jag går med benet rakt hela tiden, ser ut som jag skitit ner mig :(

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back