Xs750 Maxxecu racer

Nej, det behöver jag väl inte egentligen men det är ju alltid kul med en massa givare...:tungan
Är väl bara i mitt fall en fördel när man ska starta motorn och att det inte skjuter gnista i onödan på fel varv. Har själv tänkt tanken men "att mäta är att veta" väger in också?!
Kul dock när man blir ifrågasatt lite, det innebär ju att nån faktiskt läser/kollar på inläggen:tummenupp

Nej, det behöver jag väl inte egentligen men det är ju alltid kul med en massa givare...:tungan
Är väl bara i mitt fall en fördel när man ska starta motorn och att det inte skjuter gnista i onödan på fel varv. Har själv tänkt tanken men "att mäta är att veta" väger in också?!
Kul dock när man blir ifrågasatt lite, det innebär ju att nån faktiskt läser/kollar på inläggen:tummenupp

Fast brukar man inte bara kalla den givaren för kamaxelgivare?

Jag använder mej av en KTM EXC bensinpump. Nån som VET hur bränslenivåsignalen ut ur pumpen är gjord? Blir det bara spänning ut när det är låg volym så en lampa kan tändas eller är det en varierande signal som går att använda till en mätare. Den har ingen flottör utan bara en liten rund grej i sej...

Bifogat

• shopping.webp
    shopping.webp
    7.4 KB · Visningar: 9
Jag använder mej av en KTM EXC bensinpump. Nån som VET hur bränslenivåsignalen ut ur pumpen är gjord? Blir det bara spänning ut när det är låg volym så en lampa kan tändas eller är det en varierande signal som går att använda till en mätare. Den har ingen flottör utan bara en liten rund grej i sej...

Vet inget om det du frågar men har du några specar på den pumpen? Tänker främst på hur mycket ström den tar? Jag måste ta tag i att köpa en pump till mitt bygge och undrar om en sån där kan vara lämplig?

Nej ingen aning men kolla på en ktm exc hur stor säkring det sitter så får du ju en aning.
Pumpen är ju smidig eftersom den har tryckreducering inbyggd.

Nej ingen aning men kolla på en ktm exc hur stor säkring det sitter så får du ju en aning.
Pumpen är ju smidig eftersom den har tryckreducering inbyggd.

Hittade den där pumpen på Amazon och liknande sidor och där kostar den dryga femhundringen, är det en sån billig på du har eller är det en KTM original? Frågan är väl hur tillförlitlig en billig pump är?

Tillverkad av kinesium.
Jag hittar ingen modell att jämföra med så jag vet inte, därav frågan.
Får väl hälla i lite soppa och mäta.

En annan fråga förresten: Vet nån vart man hittar färgnummer till motorcyklar. Bilar är ju bara att kolla regnr. men hojar är ju flerfärgade oftast. Yamahas gula speedblock gäller det.

...har du några specar på den pumpen? Tänker främst på hur mycket ström den tar?...
Jag mätte nyligen min bränslepump. Det är ingen KTM, men det tror jag är av mindre betydelse.
I startögonblicket drar pumpen 3.3 A. Efter att trycket har stabiliserat sig, drar den 1.9 A.

Jag mätte nyligen min bränslepump. Det är ingen KTM, men det tror jag är av mindre betydelse.
I startögonblicket drar pumpen 3.3 A. Efter att trycket har stabiliserat sig, drar den 1.9 A.

Vad är det för pump du mätt? Är det en likadan KTM kopia som sylta nr1 har eller är det nån annan pump?

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär