Xs750 Maxxecu racer

Nej, det behöver jag väl inte egentligen men det är ju alltid kul med en massa givare...:tungan
Är väl bara i mitt fall en fördel när man ska starta motorn och att det inte skjuter gnista i onödan på fel varv. Har själv tänkt tanken men "att mäta är att veta" väger in också?!
Kul dock när man blir ifrågasatt lite, det innebär ju att nån faktiskt läser/kollar på inläggen:tummenupp
 
Nej, det behöver jag väl inte egentligen men det är ju alltid kul med en massa givare...:tungan
Är väl bara i mitt fall en fördel när man ska starta motorn och att det inte skjuter gnista i onödan på fel varv. Har själv tänkt tanken men "att mäta är att veta" väger in också?!
Kul dock när man blir ifrågasatt lite, det innebär ju att nån faktiskt läser/kollar på inläggen:tummenupp

Fast brukar man inte bara kalla den givaren för kamaxelgivare?
 
Jag använder mej av en KTM EXC bensinpump. Nån som VET hur bränslenivåsignalen ut ur pumpen är gjord? Blir det bara spänning ut när det är låg volym så en lampa kan tändas eller är det en varierande signal som går att använda till en mätare. Den har ingen flottör utan bara en liten rund grej i sej...
 

Bifogat

  • shopping.webp
    shopping.webp
    7.4 KB · Visningar: 10
Jag använder mej av en KTM EXC bensinpump. Nån som VET hur bränslenivåsignalen ut ur pumpen är gjord? Blir det bara spänning ut när det är låg volym så en lampa kan tändas eller är det en varierande signal som går att använda till en mätare. Den har ingen flottör utan bara en liten rund grej i sej...

Vet inget om det du frågar men har du några specar på den pumpen? Tänker främst på hur mycket ström den tar? Jag måste ta tag i att köpa en pump till mitt bygge och undrar om en sån där kan vara lämplig?
 
Nej ingen aning men kolla på en ktm exc hur stor säkring det sitter så får du ju en aning.
Pumpen är ju smidig eftersom den har tryckreducering inbyggd.
 
Nej ingen aning men kolla på en ktm exc hur stor säkring det sitter så får du ju en aning.
Pumpen är ju smidig eftersom den har tryckreducering inbyggd.

Hittade den där pumpen på Amazon och liknande sidor och där kostar den dryga femhundringen, är det en sån billig på du har eller är det en KTM original? Frågan är väl hur tillförlitlig en billig pump är?
 
Tillverkad av kinesium.
Jag hittar ingen modell att jämföra med så jag vet inte, därav frågan.
Får väl hälla i lite soppa och mäta.

En annan fråga förresten: Vet nån vart man hittar färgnummer till motorcyklar. Bilar är ju bara att kolla regnr. men hojar är ju flerfärgade oftast. Yamahas gula speedblock gäller det.
 
...har du några specar på den pumpen? Tänker främst på hur mycket ström den tar?...
Jag mätte nyligen min bränslepump. Det är ingen KTM, men det tror jag är av mindre betydelse.
I startögonblicket drar pumpen 3.3 A. Efter att trycket har stabiliserat sig, drar den 1.9 A.
 
Jag mätte nyligen min bränslepump. Det är ingen KTM, men det tror jag är av mindre betydelse.
I startögonblicket drar pumpen 3.3 A. Efter att trycket har stabiliserat sig, drar den 1.9 A.

Vad är det för pump du mätt? Är det en likadan KTM kopia som sylta nr1 har eller är det nån annan pump?
 
Dax att gnugga geniknölarna här kära läsare.
Jag får inte lambdan att funka, använder CAN och maxxecu modulen eftersom jag har maxxecu mini som inte har nån inbyggd lambda modul. Har tagit lite skärmbilder som kanske kan vara till hjälp. Vad har jag gjort för fel/missat? Bistår givetvis med mer info om det behövs.20250918_175820.jpg20250918_175847.jpg20250918_175943.jpg20250918_180004.jpg20250918_180026.jpg20250918_195419.jpgthumbnail_20250918_180039.jpg
 
Dax att gnugga geniknölarna här kära läsare.
Jag får inte lambdan att funka, använder CAN och maxxecu modulen eftersom jag har maxxecu mini som inte har nån inbyggd lambda modul. Har tagit lite skärmbilder som kanske kan vara till hjälp. Vad har jag gjort för fel/missat? Bistår givetvis med mer info om det behövs.View attachment 521092View attachment 521093View attachment 521094View attachment 521095View attachment 521096View attachment 521097View attachment 521098

Är ju inte till nån hjälp med vad du ska göra men jag är nyfiken på hur du kopplar in lambda? Jag har tänkt köpa en Maxxecu Mini men då ha en bredbandslamdamätare och köra lambdavärdet till ECU:n med 0-5V utgången på mätaren.

Jag tänkte beställa Maxxecu Mini denna månad med det kommer utgifter hela jävla tiden och frugan är sjukskriven så då håller man igen lite extra då man aldrig vet vad försäkringskassan hittar på.
 
Det ska ju inte vara något problem, lite snabbare respons med CAN förmodligen bara vilket ändå inte borde bli ett problem.
Räkna ihop hur många grejer som ska kopplas in bara så att digitala/analoga in/utgångar räcker till.
 
Det ska ju inte vara något problem, lite snabbare respons med CAN förmodligen bara vilket ändå inte borde bli ett problem.
Räkna ihop hur många grejer som ska kopplas in bara så att digitala/analoga in/utgångar räcker till.

Kollade på Maxxecu sidan är det denna modul som du anslutit till din Maxxecu Mini?

 
Behöver du verkligen en mätare på styret? Det är ju inte mycket man kan göra med informationen. Borde ju vara bättre att logga i maxxecu och då kan du autotuna i efterhand samt över tid ta hjälp av lambdan att reglera i open/closed loop. Tänker du köra på rulle? Ska du gatmappa så lägg en laptop i ryggsäcken funkar fint, kör du fjärrskrivbord och använder en mobil som modem och har headset i hjälmen så kan polaren sitta hemma och mappa i realtid. Lite skum känsla dock, man hör ju inte motorn… Men man kan ganska lätt mappa mot tänkt lambdabörvärde. Det svåra är att lista ut vilket lambdavärde som är rätt vid gatmappning!
Då är det ju bra om man har fått ordning på lambda signalen, vilket jag inte har lyckats med än…! :tungan
 
Behöver du verkligen en mätare på styret? Det är ju inte mycket man kan göra med informationen. Borde ju vara bättre att logga i maxxecu och då kan du autotuna i efterhand samt över tid ta hjälp av lambdan att reglera i open/closed loop. Tänker du köra på rulle? Ska du gatmappa så lägg en laptop i ryggsäcken funkar fint, kör du fjärrskrivbord och använder en mobil som modem och har headset i hjälmen så kan polaren sitta hemma och mappa i realtid. Lite skum känsla dock, man hör ju inte motorn… Men man kan ganska lätt mappa mot tänkt lambdabörvärde. Det svåra är att lista ut vilket lambdavärde som är rätt vid gatmappning!
Då är det ju bra om man har fått ordning på lambda signalen, vilket jag inte har lyckats med än…! :tungan

Egentligen så behövs väl inte mätaren på styret, dock har jag redan en mästare över och tanken var då att ta 0-5V signalen från lambdamätaren och på så sätt få lambdanvärdet till insprutningen. Att jag har mätaren på styret på kompressorhojen är ju en annan femma då den hojen är helt analog men egentligen kan man ju plocka bort den efter bestyckningen.

Är nog inne på att mappa i bänk, jag har ju planer på att bygga en bänk då det skulle gara väldigt praktiskt att ha för att ha kontroll och slippa tänka på körningen då vägarna här omkring är ju inte det bästa så det är nog med själva körningen.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top