Nja ... Ducati skulle ju kunna homologisera desmosedicin och köra med den istället för twinnen ... Det är tillräckligt många tillverkade ... Vad skulle ni gilla det, ni som brinner för riskokarna?![]()
En bra idé, då slipper vi väl desmosedici i MotoGP?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nja ... Ducati skulle ju kunna homologisera desmosedicin och köra med den istället för twinnen ... Det är tillräckligt många tillverkade ... Vad skulle ni gilla det, ni som brinner för riskokarna?![]()

Själv tycker jag att IKEA är det ballaste som finns och skriver dikter om min Billybokhylla.Yamaha is THE SHIT! Fy fan va jag älskar yamaha!
En bra idé, då slipper vi väl desmosedici i MotoGP?![]()
Du är ju inte med i bottenstriden men du kanske menar någn av de andra äckliga "HRC förarna"?Nop. För det kommer en man utsänd ifrån "the evil empire" TM att sätta stopp för![]()
Ja det vore något det.Tada, så blev det. Fick en inre bild framför mig nu. En medelålders man på en superduper dekaltrimmad TZ-M från nittonhundrakallt vinner (bottenstriden) på nästa KM i Linkeboda.![]()
Grattis till amerikanen då....fy fan!
Han är värdig men jag unnar inte honom det!
Riktigt besviken på haga efter kraschen!
Enda sättet det är bra på är att fusk ducati inte vann!
WSBK drivs av italienare, har en lång historia ihop med Ducati och sket antagligen ner sig när Ducati sa att de skulle sluta tillverka 999:an. Ett avhopp skulle innebära 5-6 hojar mindre på gridden så istället sa man att de kunde få köra med sin nya 1198-kubiks hoj. Reglementet ändrades därför för att passa Ducati.

Det är något skumt med den där Spies, äckligt korrekta svar och verkar inte beröras av något.
Ducati vann märkesmästerskapet med 20% kubikövertag, helt klart verkar gynnas av det.
Och detta blir veckans klokaste inlägg.Vilken jävla diskussion. Fy fan för trångsynta människor. Och ja, vi har haft den här diskussionen massor av gånger men jag fattar liksom inte, vari ligger felet? Ducati är för en gång skull JÄMNA, hojen drar JÄMNT med rad4rna. Fattar ni hur snuskigt mycket rad4
rna får trimma jämfört med twinnarna? Spies hade ett 20 km/h hastighetsövertag över Byrne i race 1 då Byrne hade två att slip-streama och Spies inte hade nån. Det med en hoj som i originalskick saknar typ 10% effekt mot övriga rad4
r.
Det är ingen som har funderat på att det kanske har att göra med att Ducati lyckats pricka in ett gäng kompetenta förare?
Men jag som avskyr likformighet tycker det här är bra. Vill ni andra fortsätta köra Volvo, bo i Anebyhus och lyssna på Rix FM så får ni det, jag föredrar mångfald.

Så nu slipper vi Spies i WSBK. Han är för bra![]()
DET ska bli intressant att se honom i gp..![]()
Aye!Ducati är för en gång skull JÄMNA, hojen drar JÄMNT med rad4rna...[osv...]
Vill ni andra fortsätta köra Volvo, bo i Anebyhus och lyssna på Rix FM så får ni det, jag föredrar mångfald.

Det är uppenbart att du inte inser "problemet" trots åtskilliga diskussioner i ämnet. Det kanske kommer som en chock för dig men, tro det eller ej, det finns några som tycker att WSBK gjorde fel när de ändrade sitt reglement för att det skulle passa Ducatis affärsplan. Att kalla det trångsynt säger nog mer om dig än om de andra.Vilken jävla diskussion. Fy fan för trångsynta människor. Och ja, vi har haft den här diskussionen massor av gånger men jag fattar liksom inte, vari ligger felet?
Det kan inte bero på att vilka som körde cyklarna eller tror du att det var för att dom blev ifrånåkta på rakorna som gjorde det![]()
Det är du som är ute och cyklar, och det är långt ifrån första gången. Om du ska försöka tillrättavisa någon, se till att kunna ämnet.Det är uppenbart att du inte inser "problemet" trots åtskilliga diskussioner i ämnet. Det kanske kommer som en chock för dig men, tro det eller ej, det finns några som tycker att WSBK gjorde fel när de ändrade sitt reglement för att det skulle passa Ducatis affärsplan. Att kalla det trångsynt säger nog mer om dig än om de andra.
Det är uppenbart att du inte inser "problemet" trots åtskilliga diskussioner i ämnet. Det kanske kommer som en chock för dig men, tro det eller ej, det finns några som tycker att WSBK gjorde fel när de ändrade sitt reglement för att det skulle passa Ducatis affärsplan. Att kalla det trångsynt säger nog mer om dig än om de andra.

|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |