Nyteknik
Bannad
Och vann två WSBK- en AMA-Superbike-titel med den. För Suzuki gick försöket att bygga en twin för Superbike inte lika bra. Yamaha och Kawasaki har valt att inte ens försöka.HRC plöjde ju ner löjliga summor i RC51:an.
Och vann två WSBK- en AMA-Superbike-titel med den. För Suzuki gick försöket att bygga en twin för Superbike inte lika bra. Yamaha och Kawasaki har valt att inte ens försöka.HRC plöjde ju ner löjliga summor i RC51:an.
Det är uppenbart att du inte inser "problemet" trots åtskilliga diskussioner i ämnet. Det kanske kommer som en chock för dig men, tro det eller ej, det finns några som tycker att WSBK gjorde fel när de ändrade sitt reglement för att det skulle passa Ducatis affärsplan. Att kalla det trångsynt säger nog mer om dig än om de andra.
Diskussionen om Ducatis "särbehandlig" kommer att dö när (om) KTM ger sig in i WSBK med RC8R.NB! Trangsynhet er oftest et utfall av kunnskapsløshet, eller forutinntatthet (aner ikke hva det heter på svensk)! Redgjør for Ducatis forfordeling, ville vært interessant for en uinvidd som meg?
Klockren analys från en kille som kämpar med tidszoner...Det är du som är ute och cyklar, och det är långt ifrån första gången. Om du ska försöka tillrättavisa någon, se till att kunna ämnet.
Ett uselt reglemente, som gjorde att serien döptes om i folkmun till Ducati-cup, är inte bra bara för att det funnits en längre tid. Du måste lära dig att skilja på det.Superbike-VM har sedan första säsongen 1988 haft ett reglemente som tillåter tvåcylindriga motorer med drygt 20% större cylindervolym än fyrcylindriga. Från början var det 749 cc kontra 851/888/916 cc. Idag är det 1000 cc kontra 12000 cc.
För att det var för dyrt.Det står varje tillverkare fritt att välja motortyp. Honda har tävlat och vunnit titeln med tvåcylindrig motor men valt att återgå till fyra cylindrar.
Särbehandling är rätt, positiv får stå för dig. Precis som det stod alla tillverkare fritt att bygga twinnar på 1000 cc innan Ducati fixade regeländringen, stod det Ducati fritt att bygga en V4:a, en radfyra, en tripple eller nästan vad som helst så länge de höll sig under 1000 cc men det passade inte Ducatis affärsplan som bygger på att de ska sälja twinnar. Att du inte förstår det är beklagligt...Jag har väldigt svårt att förstå inställningen att Ducati vinner på grund av positiv särbehandling, inte för att de vet hur man bygger riktigt bra motorcyklar.
Tack och lov vet du inte så mycket om mitt liv men härskarteknikens ena del, som går ut på att förlöjliga motståndaren i en diskussion, den behärskar du även om den är lite uttjatad från din sida.Det luktar slutsatser gjorda utifrån ruskigt torftiga livserfarenheter och jag tycker imasters liknelse med Volvo, Anebyhus och RIX FM var klockren.
sluuuuuuuuuuuuuuuutaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Att det motorkoncept som Ducati vill köra med, tvåcylindriga motorer, har särbehandlats genom alla år i SBK är inget nytt. Dock gör ju Ducati ett ruskigt bra jobb ionom de förutsättningar som finns vilket bland annat bevisades när Honda skulle spöa Ducati med en liknande konfiguration. HRC plöjde ju ner löjliga summor i RC51:an.
”Positiv särbehandling” = ”Orättvisa”. Kolla i ordbok eller Googla.Särbehandling är rätt, positiv får stå för dig.
Oj då, argumenten blev tydligen lite för jobbiga för att bemötas”Positiv särbehandling” = ”Orättvisa”. Kolla i ordbok eller Googla. Hade kunnat bli en intressant diskussion men med någon som kan ämnet och framför allt kan diskutera det med sakliga argument; både för och emot.
När Ducati körde 999:an var det ett mycket friare reglemente för vad de fick göra i motorn kontra en fyrcylindrig samt att de fyrcylindriga motorerna hade hårt ställda restriktorer i insugen, mycket snålare än vad Ducati har idag.vadå särbehandlats genom alla år... skitsnack... dom blev ju tvingade att köra 999rs mot alla radfyror förklara den särbehandligen... eller köra med restriktor när baylis körde från alla förra året snarare negativ särbehandling. dom blev erbjudna att köra med 1200 kubik..... ducati tänkte bygga 1100or och sluta med superbike då det blev för dyrt då motorerna hade nästan dubbla kolvhastigheten mot mots radfyror. jag tycker att reglerna som är nu är bra då restriktorerna gör att satelitteamen har råd att köra lika bra cyklar som fabriksteamet, ducati kan inte skruva upp kostnadsspiralen för att vinna + att det blir mer omkörningar med olika motor typer då hojarna är olika snabba på partierna runt banan
Det är uppenbart att du inte inser "problemet" trots åtskilliga diskussioner i ämnet. Det kanske kommer som en chock för dig men, tro det eller ej, det finns några som tycker att WSBK gjorde fel när de ändrade sitt reglement för att det skulle passa Ducatis affärsplan. Att kalla det trångsynt säger nog mer om dig än om de andra.
Sherco 2025 – Första intrycket.
Fotograf: Dan Gustavsson (G... |
|
Shercos nya enduroprogram för 2025!
Igår kväll presenterades Sh... |
|
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |