2681610 Hårddra vet jag inte precis ... jag bara extrapolerar lite ...
Behöver visst förklara ännu lite tydligare.
Nej, jag har inget emot datorer som sådana ... jag har använt dem sedan slutet på 80-talet i arbetet och hade min första privata 1981 .. jag har konstruerat många olika produktionsmaskiner som styrs med allt från PLC till PC. I produktionen, för att ta bort slitsamma och monotona arbetsmoment, fungerar de jättebra. De har också fördelen att du inte behöver utbilda folk till någon större yrkesskicklighet utan det går bra med "känna-till-kunskap", dvs vilka knappar man ska trycka på och i vilken ordning. All den kunskapen är sådan kunskap som du kan ha på en lapp bredvid dig. En enkel checklista ...
Denna typen av arbetare är också lätta att ersätta om man nu vill det.
Så, verkar det vara ett kul scenario för den sport som vi gillar? Maskiner som sköter allt svårt eller farligt? Visserligen med någon åkandes med, men utan krav på några större insatser från denne ...
Så vill inte jag ha det ... jag vill att den som vinner ett race gör det för att han har skaffat sig kunskapen att behärska en lynnig, elak, stark hoj bättre än någon annan kan just då.
För att bevara den distinktionen mellan bra och dåliga förare så tycker jag att alla styrningar som aktivt går in och bitvis kör hojen åt föraren ska förbjudas!
Föraren ska köra hojen, inte en massa active driving aids ... behöver jag ta fler exempel?