sandstream
Guest
Med anledning av den här tråden vore det intressant att veta hur många som tycker att TC (Traction Control) ska förbjudas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då hade inte jag vågat rösta.Zee skrev:2682814En öppen poll hade smakat ännu bättre.![]()
Tvärtom har vi ett brinnande intresse och prioriterar bort jobb, familj etc.imaster skrev:EDIT: Är det vi som har för lite att göra som bara hänger häromkring eller?![]()
Jag tar ingen hänsyn till om det är genomförbart eller inte, vill bara veta vad folk tycker.Bearing skrev:2682831Då får du definiera TC. Ett förbud skulle inte funka eftersom någon form av "antispinn" alltid går att implementera. Jag är för den enklaste formen, av denna anledning, och eftersom att jag tror att den inte är tidsvinnande men kan förhindra skador.
Jag tycker mig ha sett en och annan film på gatåkare där de gasat iväg och tappat baken, för dem hade nog TC sparat både pengar och värk.Seerdon skrev:Däremot är det ju bra om de tekniska framsteg som görs på banan kommer gatåkarna till godo...frågan är om TC spelar någon större roll för den ordinäre sporthojsföraren?
sandstream skrev:2682860Jag tycker mig ha sett en och annan film på gatåkare där de gasat iväg och tappat baken, för dem hade nog TC sparat både pengar och värk.
Men är det inte rätt bra att vi slipper få bra förare skadade pga high siders som TC hjälper till att minimera?Triggerhappy skrev:NÄE för f-n vrider man för mycket på rullen skall det smärta !!!
sandstream skrev:2682924Jag tycker mig ha sett en och annan film på gatåkare där de gasat iväg och tappat baken, för dem hade nog TC sparat både pengar och värk.
sandstream skrev:2682924Men är det inte rätt bra att vi slipper få bra förare skadade pga high siders som TC hjälper till att minimera?
Om jag tolkade Axxexs inlägg i en annan tråd rätt så har tex Hondas RC212V (800:an) bara TC på 1:an och 2:an.MagnusK skrev:2682952TC borde vara kvar, men kanske reglerat till enbart första växeln. Givetvis ska all styrning från depån vara förbjuden.
sandstream skrev:2682969Om jag tolkade Axxexs inlägg i en annan tråd rätt så har tex Hondas RC212V (800:an) bara TC på 1:an och 2:an.
MagnusK skrev:2682983Jo jag läste det också, kan vara så att det inte ger någon större hjälp på högre växlar. Vet inte vad Yamaha kör med för system men de är ju inte helt failsafe vilket min avatar vittnar om. Det är ju inte så att det inte går att åka omkull med detta system, jag tror också de tillåter ganska mycket hjulspinn av olika anledningar.
Boris JR skrev:2683071Om jag inte missminner mig så läste jag i yamahas infomaterial som publicerades här för en tid sedan att man hade TC på vxl 1+2 och sen hade man någon form av elektronisk strypning när trotteln öppnades hastigt på de högre växlarna.
Personligen tycker jag att man helst av allt borde förbjuda varje form av "kretaiv" motorstyrning men inser att det blir svårt så jag hoppas man förbjuder hastighetssensorer på hjulen och begränsar inputen till sprutdatorn till att endast omfatta växeläge/TPS/motorparametrar.
sandstream skrev:2682924Men är det inte rätt bra att vi slipper få bra förare skadade pga high siders som TC hjälper till att minimera?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |