WSBK 2008: Philip Island - Race 3 & 4

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Det beror ju helt på vad hans mål är. Att det skulle vara något annat än att vinna titeln har jag svårt att tro och då tjänar man ingenting på krascha. Då är det bättre att köra Hayden-stilen, se till att ta poänge (även om det kanske är lite tristare).

Det händer väl då och då att det går vägen, att man vinner ett mästerskap på säkerhetsåka. Men risken är att han fortsätter med sina 2:a och 3:e platser tills det är dags för pension.

Kör man inte för vinst större delen av säsongen ger man sig inte chansen att vinna på egen kraft. Man slutar också att utvecklas som förare. Men det kanske räcker för vissa att köra på säkerhet och ligga i toppen. Och vips en dag har man tur och vinner VM i MotoGP trots att man inte är snabbast :)

Kör man inte för vinst större delen av säsongen ger man sig inte chansen att vinna på egen kraft. Man slutar också att utvecklas som förare. Men det kanske räcker för vissa att köra på säkerhet och ligga i toppen. Och vips en dag har man tur och vinner VM i MotoGP trots att man inte är snabbast :)
Utan att vara allt för elak mot Biaggi, och dra igång den gamla vanliga diskussionen, så har han de 10 senaste åren fajtats med de stora pojkarna utan att vinna någon titel.

Hade Biaggi kört med hjärna istället för hjärtat i dag hade han med största sannolikhet åkt hem med 20 + 16 poäng istället för 0.

a. Om jag får vara lite elak också så njöt jag oerhört av att Biaggi DNF:ade.

.

och där hamnade du på min lista över ELAKA personer....:huvet

njutar man av att nån kraschar så är men fan inte klok...

Tyvärr bröt Biaggi handleden i fallet :/

"Biaggi had a nasty high-speed crash at Turn 1 on lap 7 while battling for second, suffering a broken wrist in the process, but he should be back for the next round at Valencia in one month's time."

Det gjorde även Ianuzzo i startkraschen i Race1.

Trist att läsa. Hoppas det inte påverkar satsning eller inställning framöver.

Biaggi är nog glad att det bara var handleden.
Det var ju inte allt för långt borta att han fick moppen på sig va?

Ah, Biaggi alltså... Sicken underhållande lirare det är! :)

precis! uppkörningen var det inte fel på alls, men att det sliter hårt på matrialet "däcken" med sådana upplägg e oxå bevisat innan.. :tummenupp

Skicka ett sms till max och tala om för han vilken hjälte han är så blir han säkert glad.. :rolleyes:
Varför SMS:ar du inte själv? Du verkar ju veta saker han kan ha nytta av. Din stackare :)

Last edited:
Haha, ibland är du för jävla rolig :D
Äh, du är säkert bara sarkastisk. Erkänn, du hatar mig! :mad:

Biaggi säger själv att han kommer att missa testen på Valencia men att han ska vara återställd till racet på samma bana som går första helgen i april.

Äh, du är säkert bara sarkastisk. Erkänn, du hatar mig! :mad:.
Jo, det måste jag erkänna att jag gör lite grann :gnissla

Biaggi säger själv att han kommer att missa testen på Valencia men att han ska vara återställd till racet på samma bana som går första helgen i april.
Nä!? Men vad trist. Även om det bara är ett test så är det intresantare med honom än utan. Han är som saltet på oxfilén. Smakar inget utan... :hihi

Varför dröjer det så länge till nästa race? Kör de inte varje helg? Får ju abstinens...

Om du kan ge en förare som Biaggi värdefulla råd i race management har du flis att tjäna.

:tummenupp
Men du, det var ju faktiskt ett väldigt dumt omkörningsförsök. Han chansade och upptäckte för sent att chanstagningen inte kommer att gå hem. Resultat, total missär.

Sandstreams slutsats är inte direkt sensationell. Om jag får gissa så gissar jag att Biaggi idag tänker nåt i stil med: "Fan, jag borde inte försökt mig på en omkörning där och då..." eller "Jävlar vad dum jag var. Jag skulle kommit om enkelt inom ett halvt varv eller ivf ett helt."

Last edited:
Om jag får gissa så gissar jag att Biaggi idag tänker nåt i stil med: "Fan, jag borde inte försökt mig på en omkörning där och då..." eller "Jävlar vad dum jag var. Jag skulle kommit om enkelt inom ett halvt eller ivf ett helt varv."
eller fan jag skulle ha skitit i och bromsa och fullföljt omkörningen... han har ju armbågat sig fram förut :D

eller fan jag skulle ha skitit i och bromsa och fullföljt omkörningen... han har ju armbågat sig fram förut :D
Haha, det kan man ju iofs tänka sig :D

Fast ändå inte. Max är en sportsman och hedersknyffel :mattias

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul