Vilket ryggskydd är bäst?

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
:confused: Gillar att stunta/wheelies mm. Undrar om vilket ryggskydd i "Bältdjursklassen" som anses bäst/smidigast, vad använder ni för skydd på benen, jag är oerhört allergisk mot trånga skinnställ (läs mätt) :D En ryggkänning i 200 är nog inte så roligt även med ryggskydd men borde ju kännas bättre dock

Best Wheelies Bajjkar`n :yoparty

Halvarssons "gummi" platta har ju bäst i test i både Bike och MCfolket.

PS: jag har en sån men vet tyvärr ej pris:S

//Lukas

Lucci skrev:
2545422 Halvarssons "gummi" platta har ju bäst i test i både Bike och MCfolket.

PS: jag har en sån men vet tyvärr ej pris:S

//Lukas

Jag vill inte att den ska vara osmidig (det räcker ju att jag är det):D Jag skall genast gå in och kolla in den !

Jag vet inte vad som är bäst, men jag trivs iaf med Dainese Saftey jacket, (rygg, bröst, axlar och armskydd).
Funkar både med bara en colagetröja eller en Gore-Tex jacka med ytterligare skydd, om man vill känna sig aningen mer odödlig.

Bajjkarn skrev:
2545378 :confused: Gillar att stunta/wheelies mm. Undrar om vilket ryggskydd i "Bältdjursklassen" som anses bäst/smidigast, vad använder ni för skydd på benen, jag är oerhört allergisk mot trånga skinnställ (läs mätt) :D En ryggkänning i 200 är nog inte så roligt även med ryggskydd men borde ju kännas bättre dock

Best Wheelies Bajjkar`n :yoparty

Vill du inte köra med skinnställ så är det absolut bästa safety jacket.
Som alltid är Gore-Tex kläder mest för snöskoter och låga farter.
Har vurpat med Halvarssons Gore-Tex och skydden flyttar på sig direkt eftersom kläderna inte sitter tight mot kroppen.
Jag vurpade i låg fart 60-70 km/h och skulle inte vilja krascha i över 100 km/h i såna kläder.
Kör numera alltid i skinnställ om jag inte bara ska på kiosken och köpa korv förstås:)

Dukedude skrev:
2545664 Jag vet inte vad som är bäst, men jag trivs iaf med Dainese Saftey jacket, (rygg, bröst, axlar och armskydd).
Funkar både med bara en colagetröja eller en Gore-Tex jacka med ytterligare skydd, om man vill känna sig aningen mer odödlig.

Kan bara hålla med. Själv gått ikull med sådan skyddsjacka...va inte ens öm efteråt:bow

Jag har ett Knox-ryggskydd, som går ut över njurarna och över skulderbladen. Visserligen köpt på en mc-firma, men dom hävdade att det var mer för snöskoterbruk, som man oftast kör i sämre terräng än sporthoj :rolleyes: Men det sitter otroligt skönt, och jag har dragit rakt ut i skogen i 170 med hojen, och ryggen klarade sig utan en enda ömhet :tummenupp

Jag har en smidig Knox-platta som jag ska avyttra.
Ganska mjuk, men förstärkt med bla kevlar.
Ruskigt skön.
Vad har du för storlek?

Dainese wave

Size matters

jesseboy skrev:
2546690 Jag har en smidig Knox-platta som jag ska avyttra.
Ganska mjuk, men förstärkt med bla kevlar.
Ruskigt skön.
Vad har du för storlek?

storlek proppmätt XXL :D typ 54 / 56 Bajjkar`n:yoparty

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...