Vilket hjälmmärke är bäst/populärast?

Vad har du för hjälm/hjälmar?

• Antal röstningar
    0

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Skulle vara roligt att se vilket hjälmmärke som är populärast bland sporthojsåkarna. Detta är en flervalspoll

Jag kör med en gammal Shoei, och en nästan lika gammal Dainese. Shoein är skönast och Dyngnissehjälmen är snyggast! :3freak

Arai eller Shark gor dom helt klart snyggaste hjalmarna till sporthojar. Bara att inse! Kolla bara Colin Edwards riktigt snygga hjalm eller Forets shark i ss600vm.

Jag har en Shoei Interceptor som ligger och samlar damm bara+en AGV och en FOX crosshjälm

Jag kör med Lazer för tillfället det är den enda som sitter bra på mig nu!Jag hade en AGV Q3 men nu har dom ändrat modeler så nu passar inte AGV mig längre!

Jag stod en hel eftermiddag Lelles. Efter att ha gått igenom alla märken på hyllorna stod det klart att Shoei och Arai passade mitt huvud bäst.
Det fick bli en Shoei pga bättre pris. Men det får gärna bli Arai en annan gång.

Annat, dvs en Roof Daytona. Prövad o testad med godkänt resultat. Fast ersättaren blir något annat.

Har haft tre Shoei: 1 GRV, 1 X-8 & nu 1 Z-One. Alla tre var/är kanon. :tummenupp

Har dessutom haft 1 AGV. SKIT! Efter en säsong hade reglagen för både över- och underventilation gått sönder, och ytbehandlingen på visiret hade "krackelerat". :mad:

Arai är nog precis lika bra som Shoei, kanske t o m bättre...men designen...*suck*

För mig passar Arai klart bäst. Lite bullriga men väldigt sköna. Ovän med deras visirinfästning men annars toppen, dessutom är det den snyggaste hjälmen. :tungan

Du glömde en av dom större tillverkarna, Xlite. Visst, det är Nolans glasfiberhjälmar, men har en helt annan finish än Nolans grejjer och marknadsförs som ett eget märke.

Köpte X801 nu i höstas och kan inte annat än säga att jag är supernöjd med kvalisort, utrustning, funktionalitet och stilfaktor till det priset som jag betalade (4195 riktpris för replican)

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

(5 / 5 möjliga)

//jaG

Thundercat skrev:
Arai, enda jag har haft. Är nöjd med den så om jag behöver byta hjälm någon gång så blir det antagligen Arai igen.

Har själv en shoei Z-one och trivs med den men har även testat polarens arai den dyra av dom, gryyymt mycket bättre passform.

Hejpåer :yoparty

Olika huvuden - olika hjälmar.
Jag trivs bra i AGV,
köpte en ny X-R2 multifiber racehjälm direkt från Italien
från en kille på eBay. Betalade 1820 kronor inkl frakt
vilket är rena fyndet jmft med butikspriser i Sverige (minst 3 lapp).

Killen är bra att ha och göra med och har ofta AGV/X-lite/Suomy-
hjälmar och andra grejer till bra priser. Kolla hans Ebay store

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back