Vilket hjälmmärke är bäst/populärast?

Vad har du för hjälm/hjälmar?

• Antal röstningar
    0
Kvaddade min Arai i augusti och har kört med min Nitro reservhjälm. Klasskillnad om man säger så. Blir en Arai till nästa säsong - kanske nya Edwards jubileumsmodellen. :kär

Bifogat

• Colin-Edwards.jpg
    Colin-Edwards.jpg
    61.1 KB · Visningar: 71
Shoei passar mitt huvud bäst. Har en Xceed 2 och en Xr 1000 tc5 Alloy.

Arai är skit, helt enkelt.

Kommer aldri att betala så mycket pengar igen, för en hjälm med ett visirbyta, som endast funkar fyra gångar.
När Arai ingenjörerna inte kan göra en visirbyta-grej, hur kan du lita på att dom kan göra en hjälm som skyddar ditt hovud i en vurpa?

Dom är ju galna :kocko

Edit: Tänkte jag ville skriva till dom och fråga om det är vanligt att visirbyttet går sönder så här snabbt - men dom har inte ens ett mailaddress på hemsidan. Shoei nästa gången - helt säkert!

Last edited:
RacerKeld skrev:
Kommer aldri att betala så mycket pengar igen, för en hjälm med ett visirbyta, som endast funkar fyra gångar.
När Arai ingenjörerna inte kan göra en visirbyta-grej, hur kan du lita på att dom kan göra en hjälm som skyddar ditt hovud i en vurpa?
Älskar Arai men håller med om att visirmekanismen är skit. De har väl haft samma i 15 år nu och konkurrenternas är enklare och hållbarare så det är dags för en uppdatering nu. Annars blir det inte fler Arai för mig heller.

RacerKeld skrev:
Arai är skit, helt enkelt.

Dom är ju galna :kocko
Tyckte den var krånglig i början men nu har jag fått in lite teknik så funkar den bra. Kraschar hellre i en Arai än i de flesta andra märkena.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back