mrnenad
Ny medlem
Vill få upp den lättare på slangen... gäller gsxr750 -97
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PD skrev:prova orginaldrev och korta kedjan istället en länk så framhjulet kommer längst fram i justerspåren.
på min hoj gjorde det enorm skillnad med bakhjulet längst fram vs längst bak (ca 4cm skillnad mellan ändlägena)
Wow, det var mycket ! Ca 20 %, Hade det inte varit enklare att prova med lägre växel ?sandstream skrev:Jag bytte från 17 till 15 fram och från 42 till 45 bak.
sandstream skrev:Jag bytte från 17 till 15 fram och från 42 till 45 bak.
Men är man talanglös så spelar det ingen större roll![]()
Sebbe85 skrev:Jag har ett 76 kuggs bakdrev funkar hur bra som helst den är i princip alltid på bakhjulet då![]()
1:an var den lägsta. Finns det en ½ också?ulf_lundin skrev:Wow, det var mycket ! Ca 20 %, Hade det inte varit enklare att prova med lägre växel ?
/u
Det var på R750. Jag gick alltså ner 1 mer fram än vad du gjorde. Mest för att testa.Rigge skrev:På en GSXR 1000?? Du måste skämta.
På en 750 hade jag gått ner ett fram eller upp 3 bak.
sandstream skrev:1:an var den lägsta. Finns det en ½ också?![]()
Det var på R750. Jag gick alltså ner 1 mer fram än vad du gjorde. Mest för att testa.
500 skrev:minskade två kugg fram (från rgv 250) ökade en bak. går på bakhjulet på trean![]()
![]()
Ok, insåg inte att du ville ha trialväxling på den. Gissningvis tappar du (utväxlingsmässigt) dom två översta växlarna m 20 % nerdrevning.sandstream skrev:1:an var den lägsta. Finns det en ½ också?![]()
ulf_lundin skrev:Ok, insåg inte att du ville ha trialväxling på den. Gissningvis tappar du (utväxlingsmässigt) dom två översta växlarna m 20 % nerdrevning.
Dom flesta vill kunna slanga på högsta möjliga växel(nummer). Det är tydligen
viktigare än vilken fart man kan ta upp den på bakhjulet i.
Möjligen är det samma personer som vill ha en felkalibrerad bromsbänk för att få så höga effektsiffror som möjligt.
/u
ulf_lundin skrev:Ok, insåg inte att du ville ha trialväxling på den. Gissningvis tappar du (utväxlingsmässigt) dom två översta växlarna m 20 % nerdrevning.
Dom flesta vill kunna slanga på högsta möjliga växel(nummer). Det är tydligen
viktigare än vilken fart man kan ta upp den på bakhjulet i.
Möjligen är det samma personer som vill ha en felkalibrerad bromsbänk för att få så höga effektsiffror som möjligt.
/u
Valentinic skrev:Jag skulle gärna dreva ner min och motiveringen till det är; Som det är nu får jag bara upp den på 1:an och ska jag ha i 2:an så riskerar jag att få i friläge, vilket inte är sådär jätte nyttigt. Får jag däremot upp den på 2an så är det ju bara att peta ostört. Farten ökar! Säkert om man var överjävlig på Ouilies så skulle det inte vara några probs mellan 1:an och 2:an, men tills dess!
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |