Vilken V-twin har mest pulver

Jörgens Harley!
Tack..
den tänkte jag också på!:hihi
smickrare..
Om det är någon harley som förtjänar att kallas sporthoj så är det Jörgens "fetingtjejster"...:D :tummenupp :tummenupp :yoparty

Rookies med för mkt ego på R6or...beware :tummenupp
där! :Bugar :rodna

Om jag ska peka ut en intressant ny köpe-twin som jag gillar så tycker jag BMW:s HP2 verkar rätt tuff! Den är ju dock inte inom budgeten som trådstartaren angav samt heller ingen V-twin. Men jag gillar den hojen när jag tittar på bilderna. http://www.bike.se/content/2141/

/J

Har ju jobbat med beemer ett antal år och förvånats över hur stabil och lättsvängd trögsvarven R 1100 S är,har ju haft två själv,så kommer HP :an säkert att va en angenäm överraskning.
R 1100 S väger ju 229 pannor,och har 98 hästar.
Man fånte ha brådis......

Har ju jobbat med beemer ett antal år och förvånats över hur stabil och lättsvängd trögsvarven R 1100 S är,har ju haft två själv,så kommer HP :an säkert att va en angenäm överraskning.
R 1100 S väger ju 229 pannor,och har 98 hästar.
Man fånte ha brådis......

Ja jag tänkte detsamma, med 136 hästkrafter och 178 kilo lär ju HP2 vara en riktig R6-roaster vid rödljusen trots luftkyld boxertwin.

Som kurvmaskin lär den ju vara fantastisk

Ja jag tänkte detsamma, med 136 hästkrafter och 178 kilo lär ju HP2 vara en riktig R6-roaster vid rödljusen trots luftkyld boxertwin.

Som kurvmaskin lär den ju vara fantastisk

Absolut,den vanliga blyklumpen har visat sig riktigt duktig på krokväg,utan att cyllarna tar i...:D

Den lider ju av sin vikt,sina ap-jobbiga servo-abs-bromsar,och av en varvovillig maskin.
men den nya blir nog kalas.
Kan låna en sån för provkörning i vår..:tummenupp

Absolut,den vanliga blyklumpen har visat sig riktigt duktig på krokväg,utan att cyllarna tar i...:D

Den lider ju av sin vikt,sina ap-jobbiga servo-abs-bromsar,och av en varvovillig maskin.
men den nya blir nog kalas.
Kan låna en sån för provkörning i vår..:tummenupp

Jag är SUPER-på!
Jag har nån sjuk faiblesse för toktrimmade boxrar och twinnar i alla dess former.
Nåt slags underdog-fetish som säkert Freud hade kunnat härleda till mina anala tillkortakommanden som liten eller nån sexuell hämning alternativt bröstfixering... :tuttar
Vad vet jag!
Men köra HP2:a är jag helt klart svinsåld på!

BMW är otroligt intressanta nu.
Förvånande att inte fler fabrikat använder "deras" typ av framgaffel.

Visst vore det kul ?
Den lär bli svårslagen me rätt schaffis.

Soon......

(va hände me din baglady-avatar?
nu ser du ju proper ut.
nyårslöfte? )

Last edited:
Visst vore det kul ?
Den lär bli svårslagen me rätt schaffis.

Soon......

(va hände me din baglady-avatar?
nu ser du ju proper ut.
nyårslöfte? )

Äh - omväxling förnöjer. Utom vid SJ - där det fördröjer.
Jag var trött på tomten, och dessutom var det en till som hade samma.
Nu är julen äntligen över, så bort med den! :)
Jag proper? Ja visst är det intressant hur man kan klä upp en lurk!
(kläderna gör mannen?)
Business suit kan stå en upp i halsen, så på fritiden gilar jag overall eller skinnställ! :)

Visst ser den tuff ut men svårslagen? Den har ju betydligt mindre pulver än många andra twinnar, och väger dessutom mer. Hur menar ni att den skulle ha en suck mot en 1098?

Äh - omväxling förnöjer. Utom vid SJ - där det fördröjer.
Jag var trött på tomten, och dessutom var det en till som hade samma.
Nu är julen äntligen över, så bort med den! :)
Jag proper? Ja visst är det intressant hur man kan klä upp en lurk!
(kläderna gör mannen?)
Business suit kan stå en upp i halsen, så på fritiden gilar jag overall eller skinnställ! :)

Nu ser du ju ut som en BMW-kund.
Kanske dags.....:tungan

Visst ser den tuff ut men svårslagen? Den har ju betydligt mindre pulver än många andra twinnar, och väger dessutom mer. Hur menar ni att den skulle ha en suck mot en 1098?

Läs...Rätt Schaffis.
Det har inte så mycket med siffror på ett papper att göra.

Last edited:
Gillar TL1000R skarpt. Även om den börjar kännas lite gammal.
Men det tycker jag Spettan gör också. Men vet vissa som aldrig kommer sälja sin spetta :)

Ang TL1000R som "sporttourer" så togs den väl fram för att tävlas med i superbike, även om det inte blev så?

Min röst faller iaf på en RSV Mille (helst en R). Mycket hoj för pengarna!!!

Angående HP2 så kan man alltid prova på dem före ev köp hos: http://www.pgdakar.com/ PG gillar då dem.
Personligen har jag svårt för så tunga "skogshojar" men jag kör ju inte på samma ställen som BMW tänkt att HP2:an skall användas till. HP2:an är ju maffig med sina 1200cc och funkar säkert perfekt till grusvägsåka i mkt höga farter, känns dock inte som något man vinkar till publiken från medan man är luftburen efter hopp o dylikt. BMW styrka är ju även kvalité och andrahandsvärdet, gubbstämpeln jobbar de ju rätt hårt med för att försöka tvätta bort:D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!