Vilken V-twin har mest pulver

I den prisklassen lägger jag min röst på (såklart :) ) Honda SP1/SP2 alt. Aprilia RSV Mille. Provkörde det mesta från 750-1000 cc när jag shoppade twin för ett antal år sedan -dessa två stod ut från resten.

Om dessa stod ut från resten antar jag att du testade Ducatis modeller också, men du kommenterade inte dessa. Varför inte? Eller provade du inte Ducati?

Hondan känns i mitt tycke mer förfinad, en grymt välbyggd hoj som det går att modda till förbannelse. Att den inte är lika vanlig som Millen (en Sp1 kostade 142000 kr ny 2000)

Apppp 149900:- var riktpriset, vilket gör den till ett fynd dessa dagar, sen som sagt finns mods till förbannelse till denna hoj vilket borde tilltala alla att köpa denna hoj och modda lite, och med ett stort flin kan man passera alla pizza hojar.... som skramlar som fan.

Hondan känns i mitt tycke mer förfinad, en grymt välbyggd hoj som det går att modda till förbannelse. Att den inte är lika vanlig som Millen (en Sp1 kostade 142000 kr ny 2000)

Apppp 149900:- var riktpriset, vilket gör den till ett fynd dessa dagar, sen som sagt finns mods till förbannelse till denna hoj vilket borde tilltala alla att köpa denna hoj och modda lite, och med ett stort flin kan man passera alla pizza hojar.... som skramlar som fan.

Det finns mycket moddar till Sp1/Sp2 med det finns minst lika många till Millen :) , går en aprilia i belgien som är bänkad till mer hästkrater på bakhjulet än en zx10r i samma bänk(och den Millen har ingen kompressor eller turbo)

Aprilia eller sp1/2? Aprilian verkar ju vara det roligaste alternativet, men den är ju så ful (no offence Apriliaägare). Det är mest färgsättningarna som jag inte gillar. Om det blir en V-twin så blir det nog Hondan. Så nu är alternativen:
1 - jaga sp1/sp2 land o rike runt eller alt, 2 - byta in Birden mot en Fireblade -06 (med dubbla twinnar i 360 grader :tungan ). Så förståss det 3:e alternativet, behålla Birden en säsong till.
Takc för alla tips :tummenupp

Åh fan...142k står det i Bike 8/00 när den testades mot Mille R, MV Augusta F4S och Ducce 996. Och 144k i samma nr 4 samma år...:confused:

Nåväl, en jävligt go hoj är det iaf :yoparty :tummenupp

Aprilia eller sp1/2? Aprilian verkar ju vara det roligaste alternativet, men den är ju så ful (no offence Apriliaägare). Det är mest färgsättningarna som jag inte gillar. Om det blir en V-twin så blir det nog Hondan. Så nu är alternativen:
1 - jaga sp1/sp2 land o rike runt eller alt, 2 - byta in Birden mot en Fireblade -06 (med dubbla twinnar i 360 grader :tungan ). Så förståss det 3:e alternativet, behålla Birden en säsong till.
Takc för alla tips :tummenupp

Den här verkar det vara lagt en del TLC på :tummenupp

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=11265

En radfyra är bara en dubbel twin ur matematisk synvinkel :mattias :fakta men vill du åka dussinhoj så fine :D :D (en Repsollackat Blade skulle jag faktiskt kunna tänka mig...)

Last edited:
Vad är det för skillnad på en 90 graders V-twin och en 90 graders L-twin då?

Är det inte så att Ducati har sin motor vriden mer frammåt så att en cylinder står rakt upp och den andra rakt fram som ett L?

Medans Honda och Suzuki hade sina motorer i ett V dvs en cylinder pekar mot sadeln och en mot gaffelkronan.

Om du har inbyte till en fireblade 06a som alternativ så förstår jag inte varför vi pratar V-twinn hojar för. Skulle tagit firebladen alla dagar i veckan

p-twin?
(pannkaks-twin)

Dom har ju ett eget namn på den men det är ju eg en hundras. :va

Ett annat alternativ kanske är underscore-tvin? eller _-tvin? Eller kanske liggande I-tvin?

Och vad skulle du kalla den om vinkeln var 179 grader?

Frågan blir kanske lite filosofisk... Hur många hörn har en cirkel?

Eller om vinkeln är 89 grader? Är det då fortfarande en L-tvin? Dom flesta skriver ju sina L med lite lutning...

Last edited:
ja,eller horisontal-rad-tvåa....?

va e det egentligen för likhet mellan en boxer-motor och en hund ???

Last edited:
Är det inte så att Ducati har sin motor vriden mer frammåt så att en cylinder står rakt upp och den andra rakt fram som ett L?

Medans Honda och Suzuki hade sina motorer i ett V dvs en cylinder pekar mot sadeln och en mot gaffelkronan.

Nej Suzuki har också en framåt och en uppåt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT