icko
Ny medlem
Mera V-twin grader :luftkylda Harleys 45 grader.
Vatten kylda (Porsche HD) V rod 60 grader.
Aprilia - 60 grader
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mera V-twin grader :luftkylda Harleys 45 grader.
Vatten kylda (Porsche HD) V rod 60 grader.
Mer onödigt vetande,Nya (rotax) Buellen är väll 72 grader V-twin.Voxan Black Magic,72 grader
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/voxan/voxan_1000_black_magic.htm
I den prisklassen lägger jag min röst på (såklart) Honda SP1/SP2 alt. Aprilia RSV Mille. Provkörde det mesta från 750-1000 cc när jag shoppade twin för ett antal år sedan -dessa två stod ut från resten.
Hondan känns i mitt tycke mer förfinad, en grymt välbyggd hoj som det går att modda till förbannelse. Att den inte är lika vanlig som Millen (en Sp1 kostade 142000 kr ny 2000)
Apppp 149900:- var riktpriset, vilket gör den till ett fynd dessa dagar, sen som sagt finns mods till förbannelse till denna hoj vilket borde tilltala alla att köpa denna hoj och modda lite, och med ett stort flin kan man passera alla pizza hojar.... som skramlar som fan.
Hondan känns i mitt tycke mer förfinad, en grymt välbyggd hoj som det går att modda till förbannelse. Att den inte är lika vanlig som Millen (en Sp1 kostade 142000 kr ny 2000)
Apppp 149900:- var riktpriset, vilket gör den till ett fynd dessa dagar, sen som sagt finns mods till förbannelse till denna hoj vilket borde tilltala alla att köpa denna hoj och modda lite, och med ett stort flin kan man passera alla pizza hojar.... som skramlar som fan.
Aprilia eller sp1/2? Aprilian verkar ju vara det roligaste alternativet, men den är ju så ful (no offence Apriliaägare). Det är mest färgsättningarna som jag inte gillar. Om det blir en V-twin så blir det nog Hondan. Så nu är alternativen:
1 - jaga sp1/sp2 land o rike runt eller alt, 2 - byta in Birden mot en Fireblade -06 (med dubbla twinnar i 360 grader). Så förståss det 3:e alternativet, behålla Birden en säsong till.
Takc för alla tips![]()
Vad är det för skillnad på en 90 graders V-twin och en 90 graders L-twin då?
Om du har inbyte till en fireblade 06a som alternativ så förstår jag inte varför vi pratar V-twinn hojar för. Skulle tagit firebladen alla dagar i veckan
Om ni ska rabbla tvinnar får ni ju inte missa BMWs 180 graders V-tvin![]()
Om ni ska rabbla tvinnar får ni ju inte missa BMWs 180 graders V-tvin![]()
p-twin?
(pannkaks-twin)
Boxertwin![]()
Är det inte så att Ducati har sin motor vriden mer frammåt så att en cylinder står rakt upp och den andra rakt fram som ett L?
Medans Honda och Suzuki hade sina motorer i ett V dvs en cylinder pekar mot sadeln och en mot gaffelkronan.
Och vad skulle du kalla den om vinkeln var 179 grader?
Eller om vinkeln är 89 grader? Är det då fortfarande en L-tvin? Dom flesta skriver ju sina L med lite lutning...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |