Vilken V-twin har mest pulver

Raffe

Jag tror det är den nya HP2 Sport som diskuterats ovan. Inte offroadhojen med samma namn.

Gillar TL1000R skarpt. Även om den börjar kännas lite gammal.
Men det tycker jag Spettan gör också. Men vet vissa som aldrig kommer sälja sin spetta :)

Ang TL1000R som "sporttourer" så togs den väl fram för att tävlas med i superbike, även om det inte blev så?

Min röst faller iaf på en RSV Mille (helst en R). Mycket hoj för pengarna!!!

Spettan gammal???? :va :va Ok thats it: du kommer ALDRIG att få köpa min perla..inte ens för 20 ERsexor med guldflakelack....:D :D

Din illbatting! :mad:
Att du vågar visa dig i den här tråden, cb125 är ju förvisso en twin men har ju en ångström i borr.... :hej

jag föredrar att kallas lammkött men visst, vad du än vill kalla mig funkar:hihi
jag kom inte hit för att nominera min egen hoj utan den fräckaste harley sportstern jag någonsin har sett, nämligen din!:mad: så sluta klaga på mina hojar, fick jag köra värre skulle jag minsann göra det:fatta!

:hej

Golddigger, det är bara min hoj du vill åt :gråta

Nej, jag ska särpa mig. Jag gillar byggtråden och din hoj. :krama

jag föredrar att kallas lammkött men visst, vad du än vill kalla mig funkar:hihi
jag kom inte hit för att nominera min egen hoj utan den fräckaste harley sportstern jag någonsin har sett, nämligen din!:mad: så sluta klaga på mina hojar, fick jag köra värre skulle jag minsann göra det:fatta!

Mähh VTF har ja hamnat på Lunarstorm eller nåt..

Jag är ett stort barn.... Erkänn, du vill vara med.
Vet du förresten vad den svenske killen som designade BMW HP2 Sporten som vi omnämde längre upp heter. Jag har glömt bort namnet :va

Inte han Gotläningen OLA STENEGÄRD ?

Tack! Såå var det ja!
Tänkte skriva det längre upp när jag nämde HP2 men jag lyckade inte alls komma ihåg namnet. Ola har ju varit inblandad i Harley-byggen och jobbat på MCM innan om jag inte missminner mig! En sann twin-kille ! :)

Tack! Såå var det ja!
Tänkte skriva det längre upp när jag nämde HP2 men jag lyckade inte alls komma ihåg namnet. Ola har ju varit inblandad i Harley-byggen och jobbat på MCM innan om jag inte missminner mig! En sann twin-kille ! :)
Hittade just ett gammalt reportage ,där han var med och tog fram en annan bekant hoj :tummenupp Som nu står i mitt garage.
http://www.mcm.se/arkivet/artikelindex/reportage/langgaffel.html

Kan det bli mer OT i tråden !

Tack! Såå var det ja!
Häda icke!
Ola är Triumphsnubbe från början.
Första framträdandet var med en kromlös chopper som var med i MCM när han var 18-20 år.
Fanns visst ingen kromfirma på ön på den tiden -repotaget var om tre väldigt lika hojjar (långgaffel och stelben, inget krom).
Har för mig att olas var en trajja, någon enstånka (yamaha?) och någon jag inte kommer ihåg.

BMW är rätt lyckade i designen.
Om man skruvar bort pyntet.
Varför dölja en utmärkt konstruktion med lösa plastbitar med rudimentär funktion?
Detta är vackert:
vis_item_telelever.jpg

vis_item_paralever.jpg

När andra tillverkare föröker göra semistyva ramar, skippar BMW ramen..
Genitaliskt!

Det här liknar ju Lunar,men tänk vad mycke inlägg det blir så fort man nämner ordet Twin :yoparty

Min är starkast o snabbast o har mest vrid av gathojar/sport utan tryckmatning,så är det bara :Bugar

Last edited:
:hihi

Ronny, de andra läser ju inte TL tråden och är inte vana vid din ironi. :)

Fast, en stor Stark en kommer din bli :nicka
Om Carlsberg gjorde en TL så skulle det vart din... :hihi

Men, en ~150 rwhp i en 996 cc V-twin är ju inte så fel. :)

sporthoj?? känns inte tl1000r mer som en lite mer strömlinjefomad sporttourer? lite som gsxr1300 hayabusa. Ska du ha en sporthoj med v-twin så skulle jag lägga pengarna på en ducce eller aprilia. Kanske Ducati 916 biposto.

TLR käkar ju en gamaprillia alla dar i veckan!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT